Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless wil niet aan  (gelezen 1663 keer)

Quatroking

  • Gast
Wireless wil niet aan
« Gepost op: 2007/09/17, 18:41:45 »
Ik heb met behulp van de ingebouwde help van ubuntu m'n sweex 54MBps kaart geinstaleerd, maar steeds wil de pc proberen om via het draadnetwerk (op zolder) toegang tot het internet te krijgen. Is het mogelijk om wireless als standaard te krijgen, en eventueel ook om de internetverbinding te delen over het hele netwerk?

Alvast bedankt!

EDIT: ik kreeg net het WiFi aan, maar tijdens updaten befroor de pc en na een restart is er helemaal geen Wireless meer in het netwerk stukje. Herinstaleren doet niks.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Wireless wil niet aan
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/18, 01:46:09 »
Waarschijnlijk heb je een verkeerde driver geinstalleerd, kan het zijn dat je ndiswrapper hebt gebruikt? Hier heb ik ook een aantal keer problemen mee gehad.
Het kan helpen om je kaart even uit te schakelen, door deze even uit de pc te halen (of op een laptop het knopje voor de wireless overhalen).
Dan zou je weer moeten kunnen opstarten en kun je alles ongedaan maken wat je eerder hebt gedaan.

Quatroking

  • Gast
Wireless wil niet aan
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/18, 17:49:55 »
hoe kan ik dan alles ongedaan maken? de drivers zijn trouwens goed, ze komen van de cd zelf.

Offline siegi

  • Lid
Wireless wil niet aan
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/18, 18:02:55 »
Ah ze komen van de cd dus zijn het de windows drivers. Deze werken niet rechtstreeks op linux.  
Er word een laag gebruikt ndiswrapper maar bij sommige drivers is deze niet 100 percent stabiel.
Kan je ons een wat meer info over de kaart geven dan kunnen we zien of er toevallig native linux drivers zijn die zullen veel beter werken.
Als het een usb kaart is doe je in terminal lsusb
en voor een pci kaart doe je in terminal lspci
als je de output daarvan eens hier op het forum wil posten.

Quatroking

  • Gast
Wireless wil niet aan
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/18, 18:26:43 »
ik kan nu geen copy and paste doen, maar hij geeft dit aan als de WiFi:

00:0e.0 Ethernet controller: Marvell Technology Group Ltd. 88w8335 [Libertas] 802.11b/g Wireless (rev 03)

Het is een Sweex Wireless LAN PCI card 54 MBps, en volgens het ineernet moet hij het "uit de doos" doen.

Offline siegi

  • Lid
Wireless wil niet aan
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/18, 18:35:06 »
Ik vind eigenlijk inderdaad alleen maar mensen die hem met ndiswrapper aan de praat hebben gekregen.
Probeer eens een andere windows driver. Normaal gezien werkt die voor windows 2000 het beste.

Quatroking

  • Gast
Wireless wil niet aan
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/18, 18:41:31 »
. . . ik gebruik ook de windows 2000 driver, want die van ME doet het niet eens op ME zelf.

Quatroking

  • Gast
Wireless wil niet aan
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/18, 18:46:56 »
hey, ik heb nu gewoon ALLE windows drivers geinstaleerd, en nu heb ik een WiFi verbinding van 89%. Bedankt!