Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: rm bestanden converteren naar wmv of avi  (gelezen 8151 keer)

KwastjeModus

  • Gast
rm bestanden converteren naar wmv of avi
« Gepost op: 2007/11/06, 19:05:17 »
Kunnen rm bestanden geconverteerd worden naar avi of wmv?
(Ik gebruik Gutsy)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
rm bestanden converteren naar wmv of avi
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/06, 19:06:14 »
Volgens mij kun je die rm bestanden gewoon afspelen als je deze handleiding volgt, van A tot Z:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/

KwastjeModus

  • Gast
rm bestanden converteren naar wmv of avi
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/06, 19:10:37 »
Citaat van: pjotr123
Volgens mij kun je die rm bestanden gewoon afspelen als je deze handleiding volgt, van A tot Z:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/
Hoi Pjotr, ik kan die rm bestanden wel afspelen, maar ik wil ze bewerken in Kino, op de een of andere manier heeft kino een probleem met het openen van rm bestanden. Ik wil gewoon een beetje knippen en plakken met het beeldmateriaal.

(Kino gaat wel aan de slag, maar is bijvoorbeeld al 8 uur bezig met het omzetten zonder dat dit tot zichtbaar resultaat leidt)

Offline Kev

  • Lid
rm bestanden converteren naar wmv of avi
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/06, 19:12:16 »
Citaat van: pjotr123
Volgens mij kun je die rm bestanden gewoon afspelen als je deze handleiding volgt, van A tot Z:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/
Converteren gaat ook via mencoder, zoek hiervoor eens in de zoekfunctie naar rmvb.
Daar is een post over, van mij met een nuttige link in voor het converteren van zulke bestanden, maar denk erover na, rm is diepgecomprimeerd en ge gaat vieze beelden krijgen soms.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
rm bestanden converteren naar wmv of avi
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/06, 19:14:24 »
Tuurlijk kan dat :) Persoonlijk zou ik daarvoor mencoder gebruiken. Er zijn een aantal frontends voor mencoder die het gebruik vergemakkelijken, maar kort gezegd is dit de basis van het hele gebeuren:

mencoder bestand.rm -ovc lavc -oac mp3lame -o new.avi

Dat zal het bestand converteren naar een DivX (goede compressie) AVI formaat met mp3 (ook goede compressie) geluid. Je kan de opties nog zeer hard tweaken enzo, maar daarvoor moet je maar eens googlen indien dat gewenst is :)

Ohja, voordat dit commando werkt moet je wel "real media" bestanden kunnen afspelen met bijvoorbeeld mplayer. Als je het niet kan afspelen kan je het ook niet converteren. Indien het niet lukt om het af te spelen, probeer dan eens het pakket "ubuntu-restricted-extras" te installeren.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

KwastjeModus

  • Gast
rm bestanden converteren naar wmv of avi
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/06, 19:15:36 »
Citaat van: Kev
Citaat van: pjotr123
Volgens mij kun je die rm bestanden gewoon afspelen als je deze handleiding volgt, van A tot Z:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/
Converteren gaat ook via mencoder, zoek hiervoor eens in de zoekfunctie naar rmvb.
Daar is een post over, van mij met een nuttige link in voor het converteren van zulke bestanden, maar denk erover na, rm is diepgecomprimeerd en ge gaat vieze beelden krijgen soms.
Ik krijg niets op rmvb in de zoekfunctie. Moet ik er nog wat bijzetten?

Offline Kev

  • Lid
rm bestanden converteren naar wmv of avi
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/06, 19:20:17 »
Citaat van: burgerleo
Citaat van: Kev
Citaat van: pjotr123
Volgens mij kun je die rm bestanden gewoon afspelen als je deze handleiding volgt, van A tot Z:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/
Converteren gaat ook via mencoder, zoek hiervoor eens in de zoekfunctie naar rmvb.
Daar is een post over, van mij met een nuttige link in voor het converteren van zulke bestanden, maar denk erover na, rm is diepgecomprimeerd en ge gaat vieze beelden krijgen soms.
Ik krijg niets op rmvb in de zoekfunctie. Moet ik er nog wat bijzetten?
Nee maar kijk hierboven comment ProfoX aub, het kan zijn ik vind de topic zelf ook niet meer terug, is niet erg.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

KwastjeModus

  • Gast
rm bestanden converteren naar wmv of avi
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/06, 19:28:03 »
Citaat van: profoX
Tuurlijk kan dat :) Persoonlijk zou ik daarvoor mencoder gebruiken. Er zijn een aantal frontends voor mencoder die het gebruik vergemakkelijken, maar kort gezegd is dit de basis van het hele gebeuren:

mencoder bestand.rm -ovc lavc -oac mp3lame -o new.avi

Dat zal het bestand converteren naar een DivX (goede compressie) AVI formaat met mp3 (ook goede compressie) geluid. Je kan de opties nog zeer hard tweaken enzo, maar daarvoor moet je maar eens googlen indien dat gewenst is :)

Ohja, voordat dit commando werkt moet je wel "real media" bestanden kunnen afspelen met bijvoorbeeld mplayer. Als je het niet kan afspelen kan je het ook niet converteren. Indien het niet lukt om het af te spelen, probeer dan eens het pakket "ubuntu-restricted-extras" te installeren.
welke frontend toepassingen zou ik hier voor kunnen gebruiken?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
rm bestanden converteren naar wmv of avi
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/06, 19:48:03 »
Ik kan er geen opnoemen uit mijn hoofd, want voor mencoder gebruik ik altijd de terminal omdat dat in vele gevallen meer specifiek/uitgebreid is dan die frontends.

Als je hier http://www.mplayerhq.hu/design7/projects.html een beetje naar beneden scrolled/scrollt zie je een ellenlange lijst van mencoder frontends :) je vind er vast wel een paar terug in Synaptic
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)