Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: error bij installeren van red alert 2 met wine  (gelezen 3380 keer)

error bij installeren van red alert 2 met wine
« Gepost op: 2008/06/24, 20:52:17 »
hallo allemaal

ik wil red alert 2 weer eens doen dus ging ik die vol goede moed installeren met wine
maar bij het starten van de setup krijg ik de volgende melding:

'unload the debugger and try again'

wat is die 'debugger' en hoe kan ik die unloaden?

groet van mij
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.


error bij installeren van red alert 2 met wine
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/13, 21:47:19 »
Ik post het bericht maar hier omdat ik geen zin heb om een nieuw topic te openen:
Ik heb hier ook last van, bij de install zegt hij "Debugger detected, unload debugger and try again"
Dat wine appdb heeft het over een nocd patch, maar het wordt nogal moeilijk die nocd patch toe te passen zonder dat het geinstalleerd is, want voordat de install gestart is geeft hij die error..
Iemand ideeen?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

error bij installeren van red alert 2 met wine
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/23, 14:07:55 »
de oplossing voor het ´unload the debugger´ probleem is simpel: zet de windows versie bij wine op de versie die het te installeren software nodig heeft, in het geval van red alert 2 gewoon windows xp.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Re: error bij installeren van red alert 2 met wine
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/07, 14:31:08 »
Helaas, ik had het al met Windows XP modus geprobeerd, maar dat werkt niet, de error is er niet, maar hij start gewoon niet op (Bij XP modus)...
Helemaal sinds ik laatst (alweer) Windows XP heb verwijderd is dit een vervelend probleem... Helaas lijkt het ook zonder oplossing.
Ik gebruik overigens de meest recente versie van Wine en Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: error bij installeren van red alert 2 met wine
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/07, 21:48:26 »
heb je ook al gekeken wat de uitvoer is als je hem start vanuit de terminal?
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Re: error bij installeren van red alert 2 met wine
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/15, 16:35:33 »
[code]Vanaf Windows 98 modus doet hij dit:
[code]sjoerd@sjoerd-desktop:~$ wine "/media/cdrom0/AUTORUN.EXE"
fixme:wave:wodPlayer_Reset shouldn't have headers left
fixme:font:WineEngRemoveFontResourceEx :stub
fixme:font:WineEngRemoveFontResourceEx :stub
Dat is met die melding met de debugger..

Vanaf de Window XP modus doet hij dit:
sjoerd@sjoerd-desktop:~$ wine "/media/cdrom0/AUTORUN.EXE"
fixme:ntdll:NtFsControlFile stub! return success - Unsupported fsctl 90018 (device=9 access=0 func=6 method=0)
fixme:ntdll:NtFsControlFile stub! return success - Unsupported fsctl 9001c (device=9 access=0 func=7 method=0)
fixme:wave:wodPlayer_Reset shouldn't have headers left
fixme:font:WineEngRemoveFontResourceEx :stub
fixme:font:WineEngRemoveFontResourceEx :stub
fixme:ntdll:NtFsControlFile stub! return success - Unsupported fsctl 90018 (device=9 access=0 func=6 method=0)
fixme:ntdll:NtFsControlFile stub! return success - Unsupported fsctl 9001c (device=9 access=0 func=7 method=0)

Ik kan er helaas niks uit halen :(
Onder de XP doet hij steeds hetzelfde als 98, en boven XP hetzelfde als Vista...
Verder heb ik al met de grafische instellingen lopen klooien, maar naast dat niet erg voor de hand liggend zou zijn als oorzaak, heeft het geen effect..[/code][/code]
« Laatst bewerkt op: 2009/03/15, 16:37:44 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?