Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grubloader van Ubuntu studio prepareren voor boot vanaf externe hdd  (gelezen 623 keer)

vvoois

  • Gast
Ik heb Ubuntu Studio 7.10 weten te installeren op mijn externe USB HDD, maar de verwijzingingen tijdens de boot van dat ding in Grub geven een error 21 terug (dat de disk niet gevonden kon worden)
De verwijzingen in de /boot/grub/menu.lst zijn correct voor zowel de partitie als de groot variabele (hd4,0). (Geinstalleerd van een bootdvd)

Nou zou het kunnen dat de realtime kernel en boot image geen usb ondersteuning heeft.
Ook zou het kunnen dat de realtime kernel mijn SATA raid disken niet ondersteunt waardoor mijn usb device hd3 zou moeten zijn.
Is er een tool om uit te vinden welke disk-devices zichtbaar zijn na het laden van de grub bootloader? Ik zou dolgraag willen weten waarom GRUB zo'n probleem heeft om die disk te vinden.

Ik heb de documentatie gevonden waarin booten van USB via een behoorlijk omslachtige manier op breezy gerealiseerd werd, maar goed, Ubuntu Studio is een behoorlijk stuk uitgekleed en veel van die documentatie is niet van toepassing of bestanden die aangepast moeten worden voor de image rebuild ontbreken. En met de gewone ubuntu desktop grapjes kom ik hier niet uit de voeten.

Kudo's aan diegene die mij hiermee zou kunnen helpen.


(ik heb ook even hiermee gestoeid wat het meest in de buurt komt van mijn probleem: http://www.ibm.com/developerworks/linux/library/l-fireboot.html )



Edit:Probleem opgelost, ik had mijn harddrive in de bootorder naar boven moeten schuiven in de BIOS. (De bios van mijn ASUS board beschouwd hem als volwaardig harddrive) en daarna de root verwijzing naar (HD0,0) moeten veranderen.
God mag weten wat daar de logica van is aangezien de setup hem helemaal niet als hd0 detecteert maar als /dev/sdc (en grub ook niet /dev/sdc als hd0 verwijst na installatie van grub op de betreffende drive)