Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voyager: Xfce op haar best  (gelezen 30444 keer)

Voyager: Xfce op haar best
« Gepost op: 2012/05/21, 22:32:49 »
http://www.muktware.com/3612/voyager-review-xfce-its-best

Althans, dat zegt de titel. Ik vind het er erg goed uitzien en het commentaar ziet er ook positief uit, ik ga hem een kans geven in VirtualBox :) Andere gegadigden die ook willen testen?
(plus hij heeft ook nog eens 5 jaar ondersteuning :o)

De officiële Voyager-website: http://voyager.legtux.org/
« Laatst bewerkt op: 2012/10/09, 21:38:57 door Vistaus »

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/21, 22:39:50 »
Hmm, mijn eerste reactie: Een beetje vreemd.
Aan de ene kant heel erg xfce-achtig, aan de andere kant widgets, 3d effecten etc. Het is dat ik geen testmachine heb, anders had ik hem zeker uitgeprobeerd, alleen maar om te voelen of de feel heel anders is dan in xubuntu.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/22, 00:28:51 »
Ik ga hem proberen.
Ben niet zo van de effecten maar er zitten ook wel leuke dingen in en wat ik niet wil kan ik er altijd uit knikkeren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Voyager: Xfce op haar ongelukkigst
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/22, 11:19:33 »
Knap gedaan hoor, maar niks voor mij....

Het hele doel van Xfce is juist, om een lichter en eenvoudiger alternatief te zijn voor de "zware jongens" KDE en Gnome/Unity. Als je toeters, bellen en dansjes wil, dan kun je m.i. beter een werkomgeving kiezen die daar helemaal op is ingesteld.

Dit voelt toch een beetje aan als een Ferrari die is omgekat om op een Bentley te lijken....
« Laatst bewerkt op: 2012/05/22, 11:22:11 door Pjotr »

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/22, 11:32:17 »
Tóch hoor ik in het commentaar dat het erg licht voelt... Maar goed, ik ga het vanmiddag testen als ik uit school ben.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/22, 12:05:33 »
Zo te zien zitten er helemaal geen geheugen- en cpu-vretende 3D-dingen in. Het is gewoon XFCE met heel veel extra thema's en pictogrammen, plus een ronduit geniale Conky-configuratie. Me gusta!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/22, 12:44:33 »
Het is net zo snel als Xubuntu met een mooi dock.
Ga het nog wat verder proberen en wat meuk eruit gooien want het komt met een hoop software waar ik niks mee doe maar op zich zitten er ook leuke dingen in.
Of het Xubuntu vervangt weet ik niet al zit er niet veel verschil tussen de 2.

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/22, 12:45:49 »
@Bloom: Precies.
@emiel: Kijk, dat is leuk om te horen! :)
(hij heeft sowieso 5 jaar ondersteuning, net als Xubuntu, dus wat dat betreft doet het niet persé onder :))

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/22, 12:53:45 »
Het is waarschijnlijk die Conky waardoor het lijkt alsof er veel toeters en bellen aanzitten maar Conky is over het algemeen vrij licht. Het ziet er in elk geval goed uit. Niet dat ik het zelf ga gebruiken maar weer een mooi alternatief erbij.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/22, 13:18:44 »
Het viel mij op dat ze eigenlijk alleen een paar kleine dingen hebben toegevoegd zoals Conky en AWN en een zoek venster en verder een hoop software erin hebben gezet en meer is het niet.
Verder is het makkelijk aan te passen en is al het overbodige makkelijk weg te halen en als je wat verder gaat houd je Xubuntu over maar op zich vind ik het wel mooi.
Vooral dat dock hoe dat is vind ik zeer mooi. De rest zoals Conky is leuk voor mensen die van simpel aanpassen houden.
Er is best goed over na gedacht.


Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/22, 16:51:00 »
Van Xfce.org:
Citaat
Xfce is a lightweight desktop environment for UNIX-like operating systems. It aims to be fast and low on system resources, while still being visually appealing and user friendly.

Zo te zien doet Voyager precies dat. Fijne distro. :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/24, 12:58:48 »
@Bloom: Precies.
@emiel: Kijk, dat is leuk om te horen! :)
(hij heeft sowieso 5 jaar ondersteuning, net als Xubuntu, dus wat dat betreft doet het niet persé onder :))
De officiële Xubuntu heeft drie (3) jaar ondersteuning.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/24, 14:49:31 »
In dat geval wordt Voyager dus zelfs nog langer ondersteund :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/24, 15:46:05 »
De officiële Xubuntu heeft drie (3) jaar ondersteuning.
5 jaar ondersteuning op de motor, 3 jaar op de GUI (XFCE dus).
Voyager bekeken, ziet er best leuk uit, maar niets voor mij, al zitten er dingen in, die ik best in Xubuntu zou willen zien.........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/24, 18:04:16 »
Ron het is eigenlijk ook Xubuntu met wat tweaks.
Je kunt het helemaal terug brengen tot Xubuntu als je wilt.
Het heeft ook de snelheid van Xubuntu.
Ik ben eigenlijk best tevreden met dit systeem en ik denk er aan om het naast mijn huidige Xubuntu te zetten in plaats van VB.
AWN is zeer mooi gemaakt en werkt heel goed samen met de rest waar ik met Xubuntu juist merk dat als je AWN neemt je een hele hoop andere meuk erbij krijgt die je daarna weer moet verwijderen.
Ook Conky vind ik echt super op deze manier. Ze hebben een aantal dingen er in gedaan die eigenlijk ook in Ubuntu handig zouden zijn aangezien ze daar ook mensen die nooit met Linux hebben gewerkt naar toe willen trekken.

O voorpagina van FF is mooi met die menu's.

Of het echt Xfce op zijn best is weet ik niet maar het is wel de eerste distro met Xfce waar ik na Xubuntu zeer positief over ben.
Ze zijn al bezig met een opvolger met Xfce 4.10.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/24, 18:35:31 »
Ron het is eigenlijk ook Xubuntu met wat tweaks.
Je kunt het helemaal terug brengen tot Xubuntu als je wilt.
Wat ik mooi vind, zijn de gadgets die net onder de bovenste balk staan, met daarin de processor snelheid e.d.
Als ik zou weten, hoe deze in Xuby erbij te planten d.m.v. de originele repo's, dan zou ik het proberen.
De menu opbouw zag er mooi uit, maar ik vind de mijne mooier :lol:
Boven en onder heb ik dezelfde werkbalk, die automatisch verbergen, dus heb ik altijd minimale muisbeweging.
Het "dock" wat onderin stond, heb ik aangepast en verplaatst naar de linker zijkant (16x9 scherm op flaptop).
Eigenlijk mooi, dat we alles kunnen en mogen aanpassen ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/26, 00:39:55 »
Dat is conky en kun je ook in Xubuntu installeren.
Script kun je overnemen van hun en de kleur kun je dan aanpassen inclusief maat en locatie.

Maar waarom neem je dit niet en haal je er uit wat je niet wilt, want dan houd je Xubuntu over?
Ik ga het naast Xubuntu draaien maar hoe meer ik het gebruik hoe mooier ik het vind en vooral omdat ik het precies zo kan maken als mijn huidige Xubuntu plus meer wat ik niet miste maar nu ik het kan gebruiken ik het wel fijn vind.
Daarnaast vind ik dat Conky programma mooi omdat je zo heel makkelijk een andere Conky kunt kiezen wat je zelf mooi vind.
(Kun je met rechter muisknop op je desktop verwisselen.)
Let wel dat je eert het uit zet en dan een andere Conky laat.
Het mooie is, is dat ze gewoon Ubuntu nemen en alles hebben gehouden en dat wat uitgebouwd hebben zonder over de rand te gaan met onzinnige dingen.

Nu alleen nog Xfce 4.10 want daar zitten ook weer mooie dingen in.

Xfce word mooier en mooier en Voyager laad zien wat je er allemaal mee kunt zonder door te schieten.

« Laatst bewerkt op: 2012/05/26, 01:03:24 door emiel1976 »

drum

  • Gast
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #17 Gepost op: 2012/05/27, 09:21:10 »
Ik wou deze even testen op mijn netbook, iso gedownload op stick gezet met unetbootin opgestart en dan:
Busybox v.1.18.5 (Ubuntu 1:1.18.5-1ubuntu4) built-in shell (ash)
(initramfs)
Iemand met een oplossing?
Reeds 2 keer de iso gedownload met telkens hetzelfde resultaat.

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #18 Gepost op: 2012/05/28, 13:55:17 »
@drum: Live CD pakken en dan Grub opnieuw installeren ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/05/28, 13:57:36 door Vistaus »

drum

  • Gast
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #19 Gepost op: 2012/05/28, 17:54:08 »
@Vistaus: dit is juist het probleem, mijn netbook heeft geen dvd/of cd lezer ik kan enkel met usb installeren maar de iso van Voyager heeft iedere keer dezelfde "Busybox, initramfs" melding.
Ik heb intussen de iso 4 keer gedownload en 4 keer via unetbootin op stick gezet maar helaas... .

Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #20 Gepost op: 2012/06/03, 17:35:43 »
Ik heb hem hier geinstalleerd staan. Echt een prachtig besturingssysteem. Is gewoon Xubuntu 12.04 met een hoop extra thema's. Minpuntje is wel dat het inloggen nogal traag verloopt soms door de programma's die moeten opstarten, maar dat kan je uiteraard allemaal uitschakelen.
Een trotse linux-beginner!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #21 Gepost op: 2012/06/03, 20:46:06 »
Traag inloggen? Bij mij gaat het super snel en het is net zo snel als Xubuntu bij mij met inloggen.

FrSu

  • Gast
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #22 Gepost op: 2012/06/03, 23:00:42 »
Ik kan de download niet vinden, kom op een andere pagina terecht waar ik me moet registreren. lijkt me wat veel gevraagd om een Live versie te halen.

Of moet ik eigenlijk de torrent gebruiken, wil dat dan wel? Gebruik ik n.l. nooit.

Heb bittorrent geïnstalleerd, download loopt nu.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/03, 23:09:59 door FrSu »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #23 Gepost op: 2012/06/04, 10:22:15 »
http://voyager.legtux.org/ voor de 32 bits en de 64 bits versie.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Tom

  • Lid
Re: Voyager: Xfce op haar best
« Reactie #24 Gepost op: 2012/06/04, 12:12:02 »
Heb hem eens een keer bekeken ,hm blijf fijn bij mijn originele Xubuntu en vijf jaar ondersteuning is mij juist iets te veel ,ben tevreden met 3 jaar. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.