Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Linux Mint 10 op notebook  (gelezen 2004 keer)

Offline Wim

  • Lid
(opgelost) Linux Mint 10 op notebook
« Gepost op: 2011/01/12, 23:50:15 »
Voor ik start, moet ik zeggen dat ik dit een grandioos forum vind. Ik ben binnen een maand helemaal verliefd op Linux geworden

Het was zo simpel. Ik sloot gewoon een exterce dvd aan, en dan linux hulp aanvragen bij instaleren. Op mijn notebook stond Windows 7, maar omdat het niet lekker vond werken, kwam ik op het idee om er Linux mint op te zetten.
Nu komt het probleem:

Ik had de windows drivers nodig om mijn nvidia kaart optimaal te laten werken, en om een draadloze verbinding te maken. Daar vroeg Linux om. Toen werkte het nog. Na het instaleren van de drivers en de linux updates, werkte het nog steeds.
Ik deed een reboot, en nu werkt Linux waarschijnlijk nog steeds, maar lijkt het alsof ik in de terminal zit.
Gewoon een terminal prompt dus.

De vraag is, kan ik Linux vanaf daar opnieuw instaleren, of opstarten? Allebei is goed, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/13, 01:01:53 door Wim »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 10 op notebook
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/12, 23:53:16 »
Opstarten in veilige modus en van daaruit beeld herstellen:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Harde-schijf-installatie:-in-de-her

Waarschijnlijk werkt het Nvidia-fabrieksstuurprogje niet goed op jouw videokaart (te nieuw?). Hou het dus liever bij het standaard open-bron-stuurprogje voor de videokaart.  :)
« Laatst bewerkt op: 2011/01/12, 23:57:08 door Pjotr »

Offline Wim

  • Lid
Re: (opgelost) Linux Mint 10 op notebook
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/13, 01:04:47 »
Zo simpel was het nu. Ik heb m'n eerste bericht aangepast.

Ik heb nu ook geleerd dat Linux mint geen Ubuntu is. Dank je wel. Ik zit nu op mijn notebook, en die werkt weer perfect. 100% beter dan hij ooit op Windows 7 heeft gewerkt, en nog veel sneller ook :)