Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: eigen ringtones  (gelezen 2638 keer)

Offline rumbuntu

  • Lid
eigen ringtones
« Gepost op: 2015/04/17, 22:59:59 »
Zou graag eigen ringtones willen installeren.

Heb een aantal aanwijzigingen gevonden die me redelijk simpel lijken:

zoals hier http://ubuntulife.co.za/forums/showthread.php?tid=396
of hier http://askubuntu.com/questions/605143/new-ringtones-for-ubuntu-phone

Mijn probleem is echter, ervan uitgaande dat ik usr/share/sounds/ubuntu/ringtones/ moet vinden:

Ik kom wel in het filesysteem (via de filemanager) maar vind geen usr/share/sounds/ubuntu/ringtones

Ik heb geen usr/.... filesysteem. Ik vind local/share/... maar daarin weer geen sounds, laat staan de rest (ubuntu/ringtones/).

Heeft iemand een idee?

Offline Moob

  • Lid
Re: eigen ringtones
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/17, 23:08:07 »
Zoals beschreven staat in een van de links die je aangaf. Dit zul je via de terminal moeten kopieren nadat je het file systeem hebt geremount naar lezen en schrijven. Je kopieert je eigen ogg ringtone dan naar de standaard lokatie van de ringtones.
Bijvoorbeeld, cp /home/phablet/Downloads/myringtone.ogg /usr/share/sounds/ubuntu/ringtones

De terminal app kan je vinden in de appstore.

Of wachten totdat iemand een app maakt waarmee je eigen ringtones kan gebruiken :)
« Laatst bewerkt op: 2015/04/17, 23:11:25 door Moob »

Offline rumbuntu

  • Lid
Re: eigen ringtones
« Reactie #2 Gepost op: 2015/04/17, 23:17:21 »
Ja, dat snap ik.

Maar ik heb geen /usr/share/sounds/ubuntu/ringtones. Alleen /local/share/....zonder sounds/ubuntu/ringtones

Offline Moob

  • Lid
Re: eigen ringtones
« Reactie #3 Gepost op: 2015/04/18, 00:12:46 »
Dat is vreemd dat je geen /usr/share/.. ziet. Als ik bij mezelf kijk zie ik deze namelijk wel, zie bijlage.

Ik heb nog even gekeken via de file manager en daar zie ik ze ook staan. Je dient dan wel eerst de optie 'unlock full access' aan te zetten.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/18, 00:18:01 door Moob »

Offline rumbuntu

  • Lid
Re: eigen ringtones
« Reactie #4 Gepost op: 2015/04/18, 17:53:43 »
yip, vind ik ook vreemd.

Hier een screenshot van de filemanager

Re: eigen ringtones
« Reactie #5 Gepost op: 2015/04/18, 19:19:57 »
Ge zit dan ook in de verkeerde map. Uw huidige locatie is /home/phablet (phablet is de standaard gebruik in Ubuntu Touch). Met deze logica zijt ge aan het zoeken naar /home/phablet/usr, welke dus niet bestaat.

Even van onder naar boven swipen en dan kiezen voor "Device", dan zit ge in de bovenste mapstructuur.

Offline rumbuntu

  • Lid
Re: eigen ringtones
« Reactie #6 Gepost op: 2015/04/18, 20:00:33 »
dom, dom, dom van me.
Moet duidelijk nog wennen aan de phone.

Dank je Nunslaughter, ga dan nu maar aan het werk!


Offline bassnas

  • Lid
Re: eigen ringtones
« Reactie #7 Gepost op: 2015/04/23, 21:58:16 »
Nunslaughter, terminal zegt cp: cannot create regular file '/usr/share....enz': read only file system.
telefoon staat in dev mode device in unlock mode.
zou je me op weg kunnen helpen? ik krijg de file niet in de write mode.

Re: eigen ringtones
« Reactie #8 Gepost op: 2015/04/24, 01:24:50 »
Hebt ge de stappen uitgevoerd uit de links in uw beginpost? Bljikbaar is het systeem nog steeds read only. Lees ook zeker de waarschuwingen die hierbij horen.

Offline bassnas

  • Lid
Re: eigen ringtones
« Reactie #9 Gepost op: 2015/04/24, 22:57:54 »
Nunslaughter, het is gelukt. Inderdaad een kwestie van lezen. Alleen ik heb sudo voor:cp /home/phablet/Downloads/myringtone.ogg /usr/share/sounds/ubuntu/ringtones gezet. En het werkt. Bedankt nog.