Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XAMPP for Linux 1.8.1  (gelezen 1336 keer)

Offline pd0gip

  • Lid
XAMPP for Linux 1.8.1
« Gepost op: 2013/03/20, 17:07:42 »
Ik heb voor Joomla op mijn Desktop 12.04 XAMPP for Linux 1.8.1 geïnstalleerd.
Nu wil ik wat aanpassingen doen via phpmyadmin maar ik kom niet meer in phpmyadmin.

Ik krijg de volgende fout melding.
#1043 Kan niet aanmelden op de MySQL-server

Ik heb al wat zitten te wijzigen in config.inc.php maar alles zonder resultaat.
Ik denk dat het probleem begonnen is met het geven van mijn desktop van een static IP adres.

Ik alles al nagezocht maar ik kom niet verder met de oplossing.

Wie kan mij helpen

PS Port 3306 voor MySQL staat op LISTEN

Re: XAMPP for Linux 1.8.1
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/20, 22:53:15 »

Offline pd0gip

  • Lid
Re: XAMPP for Linux 1.8.1
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/21, 15:01:54 »
Helaas dit is niet de goede oplossing, maar de foutmelding is veranderd naar #2002.
Het vervelende is dat ik in config.inc.php het password en de user "root" heb staan maar dat werkt gewoon niet.

Ik heb wel ergens gelezen dat er in een of andere config file moet staan GRANT ALL maar ik weet niet meer in welke file dat was.

Het probleem is begonnen begonnen met het wijzigen van het IP adres van mijn Ubuntu machine.

Nu is het niet zo'n probleem om alles opnieuw te installeren maar dan zit ik met Joomla waar ik al een hoop info heb staan.

Offline pd0gip

  • Lid
Re: XAMPP for Linux 1.8.1
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/21, 15:36:01 »

Toevoeging:

Ik heb nog even my.cnf nagekeken voor waar myqsl het socket neerzet.

Volgens my.cnf moet dit zijn: /opt/lampp/var/mysql en daar staat hij ook met een sticky bit mysql.sock.
Dus dat zou moeten werken, maar ik weer niet of dat ook ergens in php config file moet staan.

Re: XAMPP for Linux 1.8.1
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/21, 21:20:42 »
XAMPP is een onveilige en beperkte oplossing om een website te hosten. Ik raad je aan gewoon LAMP te installeren zoals het uitgelegd staat in die handleiding.

Offline pd0gip

  • Lid
Re: XAMPP for Linux 1.8.1
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/22, 17:56:42 »
Uiteraard zou ik graag met je mee willen maar het is een ontwikkel omgeving en alles gebeurd lokaal.
Ik heb al een gedeelte ontwikkeld voor een site dus afbreken en weer opnieuw opbouwen is momenteel geen optie.

Zijn er nog andere mogelijkheden ik wil alleen phpmyadmin werkend krijgen om wat items uit de mysql database te verwijderen.

Offline pd0gip

  • Lid
Re: XAMPP for Linux 1.8.1
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/28, 16:14:15 »
Hoi Cumulus007,

Ik ben maar eens niet eigenwijs geweest en heb de installatie gevolgd die je had opgegeven.
Ik heb alles geïnstalleerd tot en met de ftp server, NFS heb ik waarschijnlijk niet nodig.

Ik kreeg wel een melding van Apache2:
Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.1.1 for ServerName.
[OK]

Hoe nu verder?
Hoe kom ik in PhPMyAdmin en waar zet ik Joomla 2.5.9. neer?
Dat is mijn laatste vraag
Als je me hier nog even mee wilt hebben heb je iemand dolblij gemaakt.

M.V.G.

Gerard

Re: XAMPP for Linux 1.8.1
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/28, 16:29:38 »
sudo apt-get install phpmyadmin
Ga dan naar
http://localhost/phpmyadmin

Standaard is de map /var/www de plek voor je website. Root is er eigenaar van, maar dat kun je veranderen:
sudo chown gebruiker:gebruiker -R /var/www

Re: XAMPP for Linux 1.8.1
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/29, 12:20:03 »
Ik kreeg wel een melding van Apache2:
Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.1.1 for ServerName.
[OK]

Die melding is trouwens normaal, dat wilt gewoon zeggen dat je geen domeinnaam hebt ingesteld voor je server. Voor een testserver is dat ook niet nodig.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline pd0gip

  • Lid
Re: XAMPP for Linux 1.8.1
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/29, 15:56:27 »
Hoi Cumulus007,

Ik heb nog een paar kleine vraagjes:

Ik maak gebruik van Filezilla client om bestanden op mijn Ubuntu te zetten, ik kan wel inloggen en wat andere zaken via Filezilla regelen zoals rechten hihi maar bestandsoverdracht gaat niet.

Ditzelfde geldt ook voor Joomla, b.v. com_jce de Joomla editor installeren gaat ook niet.
In jouw methode die overigens goed werkt, is aangegeven dat de localhost 127.0.1.1. moet zijn ipv de gebruikelijke 127.0.0.1 die over het algemeen gebruikt wordt.

Heb je hier nog een oplossing voor of in welke file moet ik dit wijzigen?

M.v.g.

Gerard