Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen timestamps in logs  (gelezen 327 keer)

Geen timestamps in logs
« Gepost op: 2014/09/04, 11:20:02 »
Dag,

Ik heb onlangs een PC gekregen van een collega. Die gebruikte hem niet meer, en voor mij was het een enorme stap voorwaarts. Ik ben trouw Xubuntu gebruiker. Dat werkte het t/m 12.04  prima op een AMD Athlon 1600+ met een GeForce2 MX/MX 400 videokaart. Met 14.04 waren de drivers voor die kaart niet meer beschikbaar. Nu op het nieuwe systeem een quad core AMD Phenom Agena 9950 en RS780D [Radeon HD 3300] on board video. Daar werkt 14.04 uiteraard prima op. Nu heb ik een issue met de logs. Ik zie geen timestamps. Dat geldt eigenlijk voor alle logs, alleen in de auth.log zie ik timestamps, maar die zie ik dan weer niet terug in de system log viewer.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Bart.

Offline Moob

  • Lid
Re: Geen timestamps in logs
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/04, 12:03:38 »
Per default zou je altijd timestamps in je log files moeten zien, in iedergeval de syslog. Zeker na een nieuwe installatie. De fontconfig.log heeft daarin tegen weer geen timestamps.

Controleer anders even de file /etc/rsyslog.conf of onderstaande aanwezig is.
# Use traditional timestamp format.
# To enable high precision timestamps, comment out the following line.
#
$ActionFileDefaultTemplate RSYSLOG_TraditionalFileFormat
« Laatst bewerkt op: 2014/09/04, 12:05:56 door Moob »

Re: Geen timestamps in logs
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/05, 10:30:00 »
Controleer anders even de file /etc/rsyslog.conf of onderstaande aanwezig is.
# Use traditional timestamp format.
# To enable high precision timestamps, comment out the following line.
#
$ActionFileDefaultTemplate RSYSLOG_TraditionalFileFormat
Ja, dat staat er gewoon in. Ik ben al weer verder. Mijn vraag klopt niet zo te zien. Ik kijk met "System Log", de achtergrond is wit en de timestamps zijn zo lichtgrijs dat ze bijna niet te zien zijn. Ik zie wel een schim. Selecteren helpt:






Offline Moob

  • Lid
Re: Geen timestamps in logs
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/05, 12:58:48 »
aha, bij mij zijn ze ook wel lichtgrijs maar niet zo licht dat ik ze niet zie.

Je zou even een ander thema kunnen proberen, gebruik zelf het Radiance theme, misschien dat de timestamps dan beter zichtbaar zijn.

Re: Geen timestamps in logs
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/08, 16:48:51 »
aha, bij mij zijn ze ook wel lichtgrijs maar niet zo licht dat ik ze niet zie. Je zou even een ander thema kunnen proberen, gebruik zelf het Radiance theme, misschien dat de timestamps dan beter zichtbaar zijn.
Komt kennelijk niet mee met Xubuntu. Geïnstalleerd en nu zie ik de timestamps lichtgrijs inderdaad. Er zwerft ook een bug-report rond hierover, oeverloze discussie of een syslog- of een theme-bug is. Met de Standaard Xubuntu-themes is het nauwelijks zichtbaar. Ik ben niet zo weg van Radiance, ik gebruik zelf greybird, wat volgens mij default is in Xubuntu. Desalniettemin dank voor de tip.