Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer  (gelezen 5503 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #25 Gepost op: 2015/07/16, 09:01:16 »
Voor mij start firefox mplayer voor dat filmpje. Dus blijkbaar gebruikt shumway een externe player (mplayer) om dat soort filmpjes te decoden.
Blijkbaar werk het bij jou anders dan bij mij, er start geen bij mij geen externe player ,,
Ik vraag je nogmaals (of een ander), welke Flash filmpjes draaien  niet bij jou? Je schreef immers:  En toch werk Schumway in de meeste gevallen..  Bij mij werkt het in alle gevallen..  Hoewel, flash-spelletjes had ik nog niet bekeken, is ook veel minder interessant voor mij...
Vraag mij af, ben ik de enige gebruiker van Schumway waar het perfect draait  :rolleyes:


Offline JohnP

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #26 Gepost op: 2015/07/16, 09:31:39 »
Ik heb Shumway ingeschakeld en Shockwave Flash op ´vragen om te activeren´. Op facebook video´s krijg ik zodra ik op een video klik: ´plugin activeren´. Op NPO is het nu al iets beter, i.p.v. de melding ´download de nieuwste flash player´, probeert hij hem te laden. Maar het probleem is dat hij na 10 minuten nog steeds niet is geladen. Ook op een andere site geeft hij aan dat ik de ´plugin moet activeren´.

http://themindunleashed.org/2013/08/a-buddhist-monk-shows-unheard-of-brain.html
http://www.npo.nl/kro-detectivemaand-silent-witness/15-07-2015/POW_00651627

@RikRik, misschien maakt die add-on die jij had geinstalleerd iets uit? Ik zoek even naar de verschillen aangezien het bij jou wel werkt.

EDIT: Bij deze site: http://www.chemgapedia.de/vsengine/help/en/flash/
Gaat de animatie goed maar het filmpje blijft laden en ik krijg dus niks te zien.
Bij het dumpert filmpje, krijg ik hem wel te zien maar verloopt het beeld een beetje schokkerig.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/16, 09:37:19 door JohnP »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #27 Gepost op: 2015/07/16, 09:46:13 »
http://themindunleashed.org/2013/08/a-buddhist-monk-shows-unheard-of-brain.html draait niet op Flash maar is een html5 site .. vreemd genoeg werkt deze site niet in Firefox maar wel in Chrome  :rolleyes:
http://www.npo.nl/kro-detectivemaand-silent-witness/15-07-2015/POW_00651627 is Flash en draait probleemloos, het omzetten naar html5 kost enkele seconden extra tijd.
http://www.chemgapedia.de/vsengine/help/en/flash/ draait perfect, zelfs op m'n Android tablet met Shumway..
Ik werk met een snelle i5 processor, het renderen naar html5 kost blijkbaar veel rekenwerk 
« Laatst bewerkt op: 2015/07/16, 09:50:00 door RikRik »

Offline JohnP

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #28 Gepost op: 2015/07/16, 10:05:44 »
Dan zal het waarschijnlijk aan de hoeveelheid rekenwerk liggen van het renderen naar html5.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #29 Gepost op: 2015/07/16, 10:09:24 »
Dan zal het waarschijnlijk aan de hoeveelheid rekenwerk liggen van het renderen naar html5.
Zou me niet verbazen, welke processor gebruik jij? Ik kan Shumway  nog controleren op m'n oude pc, het is een dualcore pc..
Edit: ga het nu proberen op m'n pc van 8 jaar oud..

Offline JohnP

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #30 Gepost op: 2015/07/16, 10:32:28 »
Ik heb een laptop van ongeveer 4 jaar oud met een Dual core Intel Core i3 CPU M 370. Ben benieuwd naar jouw ervaring met de pc van 8 jaar oud, wat zijn de specs?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #31 Gepost op: 2015/07/16, 10:35:46 »
Ik heb een laptop van ongeveer 4 jaar oud met een Dual core Intel Core i3 CPU M 370.
Op mijn oude pc, dualcore, heb ik na 10 min nog steeds geen beeld op Dumpert, op http://www.chemgapedia.de/vsengine/help/en/flash/  werkt het wel...
Conclusie, voor Shumway heb je een stevige processor nodig; ben je het hier mee eens?

Alles getest met Ubuntu 14.04 LTS
Intel® Core™2 Duo CPU E7300 @ 2.66GHz × 2  werkt Shumway heel beroerd
acer aspire x1700

Intel® Core™ i5-4210U CPU @ 1.70GHz × 4  werkt Shumway  heel goed
Toshiba Satellite L50
« Laatst bewerkt op: 2015/07/16, 10:44:46 door RikRik »

Offline JohnP

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #32 Gepost op: 2015/07/16, 10:40:11 »
Ik heb een laptop van ongeveer 4 jaar oud met een Dual core Intel Core i3 CPU M 370.
Op mijn oude pc, dualcore, heb ik na 10 min nog steeds geen beeld op Dumpert, op http://www.chemgapedia.de/vsengine/help/en/flash/  werkt het wel...
Oke, Dumpert doet het minder goed op jouw pc maar op die flash test site doet hij het wel.
Kan jij iets meer vertellen over de specificaties van je oude pc?

Citaat
Conclusie, voor Shumway heb je een stevige processor nodig; ben je het hier mee eens?
Om optimaal van Shumway gebruik te kunnen maken is een stevige processor vereist.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/16, 10:42:34 door JohnP »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #33 Gepost op: 2015/07/16, 10:46:45 »
Citaat
Kan jij iets meer vertellen over de specificaties van je oude pc?
Zie m'n aangepaste laatste bericht

Offline MKe

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #34 Gepost op: 2015/07/16, 15:01:25 »

Blijkbaar werk het bij jou anders dan bij mij, er start geen bij mij geen externe player ,,
Ik vraag je nogmaals (of een ander), welke Flash filmpjes draaien  niet bij jou? Je schreef immers:  En toch werk Schumway in de meeste gevallen..  Bij mij werkt het in alle gevallen..  Hoewel, flash-spelletjes had ik nog niet bekeken, is ook veel minder interessant voor mij...
Vraag mij af, ben ik de enige gebruiker van Schumway waar het perfect draait  :rolleyes:
Ik weet het eigelijk niet. Ik weet dat ik in het begin problemen had met Nu.nl en soms op facebook maar dat lijkt tegenwoordig opgelost. Bedenk wel dat dit allemaal zonder installatie van Flash is. Ik heb geen flash plugin draaien op mijn machine, behalve shumway dan. Bij mij werkt shumway ook zonder daadwerkelijke problemen, het is al lang geleden dat ik iets niet kon afspelen.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #35 Gepost op: 2015/07/16, 15:16:34 »
@RikRik :  Hoewel ik een paar dagen de tip gaf voor Shumway, heb al afstand gedaan van Flash.

Als linux gekkies kunnen  we de wereld niet veranderen, daarvoor zijn we met te weinig. Maar de huidige situatie begint verdacht veel te lijken op de real audio player (oude win95 tijd). Elke keer als je die mediaplayer nodig had was er een onverklaarbare update.  8-)

Mijn standaard browser is Opera 12. Heb Firefox achter de hand voor bijzondere dingen die niet met Opera gaan.

De linkjes met YT-live willen niet in de browser, maar de tip van jvecht  <openen in VLC>  vind ik zeer doeltreffend, niet eerde aan gedacht  :)

Offline JohnP

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #36 Gepost op: 2015/07/16, 17:03:53 »
@RikRik :  Hoewel ik een paar dagen de tip gaf voor Shumway, heb al afstand gedaan van Flash.

Als linux gekkies kunnen  we de wereld niet veranderen, daarvoor zijn we met te weinig. Maar de huidige situatie begint verdacht veel te lijken op de real audio player (oude win95 tijd). Elke keer als je die mediaplayer nodig had was er een onverklaarbare update.  8-)

Mijn standaard browser is Opera 12. Heb Firefox achter de hand voor bijzondere dingen die niet met Opera gaan.

De linkjes met YT-live willen niet in de browser, maar de tip van jvecht  <openen in VLC>  vind ik zeer doeltreffend, niet eerde aan gedacht  :)

Wat is het voordeel van Opera 12 in vergelijking met Firefox? Het openen van video urls in VLC werkt bij mij ook niet. Zou Opera 12 iets voor mij kunnen betekenen?

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #37 Gepost op: 2015/07/16, 17:16:54 »
Wat is het voordeel van Opera 12 in vergelijking met Firefox? Het openen van video urls in VLC werkt bij mij ook niet. Zou Opera 12 iets voor mij kunnen betekenen?

JohnP, Beschouw het als een opmerking, niet als een advies. Opera is niet aan te bevelen, en loopt achter met allerlei standaarden op het gebied van css3 en html5

Offline RikRik

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #38 Gepost op: 2015/07/16, 17:39:44 »
Als je graag Opera wil gebruiken , installeer dan ook Google Chrome (je hoeft deze browser alleen maar te installeren en niet gebruiken)
Op deze manier heb je altijd de meest actuele Flash-versie, momenteel in Opera versie 18,0,0,209 installed  ;)
De Flash updates komen razend snel binnen dankzij Google Chrome...

Offline RikRik

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #39 Gepost op: 2015/07/16, 17:49:41 »
JohnP, Beschouw het als een opmerking, niet als een advies. Opera is niet aan te bevelen, en loopt achter met allerlei standaarden op het gebied van css3 en html5
Opera: YOUR BROWSER SCORES 523 OUT OF 555 POINTS
FireFox 39 :  Your browser scores 465 out of 555 points

https://html5test.com/

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #40 Gepost op: 2015/07/16, 17:56:46 »
RikRik: Die wedstrijd win je met gemak  :D
Opera 12 : Your browser scores 338  out of 555 points  - geen hulp van chrome - zal je tip eens uitvoeren

Offtopic:
Het is niet echt een topic voor de buitenstaander om goed geinformeerd te worden op browser gebied. De gevolgen van de ingrepen in de browser + plugins zijn voor mij niet altijd duidelijk. Breng je toch niet het paard van Troje binnen door surrogaten voor Flash te gebruiken? Handleidingen ontbreken, het is alleen maar tips volgen.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/16, 18:03:17 door EZ-man »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Shumway i.p.v. Adobe Flashplayer
« Reactie #41 Gepost op: 2015/07/16, 18:37:27 »
RikRik: Die wedstrijd win je met gemak  :D
Opera 12 : Your browser scores 338  out of 555 points  - geen hulp van chrome - zal je tip eens uitvoeren
Ik gebruik een ander versie:
Opera 30.0
Versie:   30.0.1835.125 - Dit is de meest recente versie van Opera
Updatestream:   Stable
Systeem:   Ubuntu 14.04.2 LTS (x86_64; Unity)

En de Google Chrome tip gaat alleen over Flash, een hele eenvoudige manier om in Opera met de meest actuele Flash te werken, versie 18,0,0,209..
  http://www.adobe.com/nl/software/flash/about/