Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hulp in gemert bij installatie  (gelezen 1024 keer)

hulp in gemert bij installatie
« Gepost op: 2010/03/31, 14:28:41 »
hallo,

ik gebruik al eventjes ubuntu 9.10 op laptop en desktop
verder heb ik nog een netbook met de netbook remix erop

nou zoek ik eigenlijk iemand die me kan helpen met het installeren van de volgende onderdelen:
de netwerkprinter van brother mfc-465cn
de labelprinter van dymo duo
verder heb ik nog een dvb-t kaartje en een gps muis dit zou ik ook graag werkend zien te krijgen
ook is er nog een progammatje bij het brother naaimachine van mijn vriendin maar deze is voor windows ??


wie kan me hier bij helpen ik heb al vanalles geprobeerd maar het wil niet lukken
is er iemand die me het een keer kan laten zien??
ik woon in gemert

mvg anton

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: hulp in gemert bij installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/31, 14:34:59 »
Beste @truckertje,

er is een netwerk van steunpunten, die kan je via mail benaderen voor directe hulp.
Overzicht zie http://kaart.ubuntu-nl.org/ .

Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: hulp in gemert bij installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/31, 15:49:57 »
ja ik ken de kaart maar er zitten geen steunpunten in de buurt
dichtste bij is al gouw een uur rijden

maar er zal toch wel iemand dichterbij zijn ??

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: hulp in gemert bij installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/31, 15:59:24 »
ja ik ken de kaart maar er zitten geen steunpunten in de buurt
dichtste bij is al gouw een uur rijden

maar er zal toch wel iemand dichterbij zijn ??

Ik woon zelf in Erp, lekker dicht in de buurt. Maar door de week zit ik op kamers in Roermond, waar ik dus tijdelijk mijn "steunpunt" naartoe heb verplaatst.

Ik ben redelijk ervaren met Ubuntu, maar helaas niet met veel vreemde randapparatuur. Dit wil niet zeggen dat ik ze niet werkend kan krijgen. Ik PM je wel mail mail adres, dan kunnen we een afspraak maken.

Ronnie
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: hulp in gemert bij installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/31, 20:36:18 »
Via magisch hulpmiddel Google kun je een heel aantal vragen wegstrepen. Op dit forum willen we je graag helpen, maar enige medewerking van de vraagsteller wordt toch wel verwacht.

Overigens, betreffende die Dymo: Systeem -> Beheer -> Afdrukken, wordt hij via dit programma niet gevonden ?

Tv/DVB-kaarten behoren tot één van mijn specialiteiten (mijn Miranda zegt dat ook altijd). Als je wilt, open er dan een apart topic over, dan assisteer ik je graag bij het werkend krijgen van het ding.

Offline ruujan

  • Lid
Re: hulp in gemert bij installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/31, 21:23:15 »
Bij mij was de Dymo op zich geen probleem. Er is bij mijn weten echter geen software die wat zinnigs mee kan. Natuurlijk kun je labels maken in OpenOffice, maar dat wordt al gauw omslchtiger dan de bijgeleverde Dymo software.

Die brother zal best luisteren op poort 9100 en ik vermoed dat-ie ook wel met pcl5e overweg kan. Dat is tenminste bij mij met de MFC9180 zo.