Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoeken in synaptic  (gelezen 532 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Zoeken in synaptic
« Gepost op: 2016/11/14, 23:33:58 »
Als ik de beschrijving van Pjotr volg met de tekst : (gebruik niet het gebrekkige snelzoekveld, maar de Zoeken-knop ernaast) dan vraag ik me af waar die zoeken-knop zit. Ik kan via het vergrootglas het kleine zoekveld wel invullen maar dan kan de zoekfunctie niets vinden maar als ik dan op + druk, dus beeldschermvullend, en vul dan het in dan wordt er wel gezocht. Wie kan me helderheid verschaffen want misschien gebruik ik het verkeert?
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Zoeken in synaptic
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/15, 01:17:30 »
Met zoeken wel links op alles klikken.
Je hebt links een onderverdeling van de pakketten.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Zoeken in synaptic
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/15, 07:13:04 »
Hoi Henk,

Installeer het apt-xapian-index pakket maar.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline HWE64

  • Lid
Re: Zoeken in synaptic
« Reactie #3 Gepost op: 2016/11/15, 10:15:55 »
Met zoeken wel links op alles klikken.
Je hebt links een onderverdeling van de pakketten.
Had ik ook gedaan maar misschien niet goed. Nu op vergrootglas en dan werkt het wel.
Hoi Henk,

Installeer het apt-xapian-index pakket maar.

groet,

Just
Pakket geinstalleerd werkt perfect want onder het typen zie je al programma's komen.
sorry voor de ondeskundigheid en beide bedankt voor de snelle reactie.
gr. Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Zoeken in synaptic
« Reactie #4 Gepost op: 2016/11/15, 10:28:55 »
sorry voor de ondeskundigheid en beide bedankt voor de snelle reactie.
Henk, het forum heeft tot taak, om mensen met meer ervaring mensen met minder ervaring te laten helpen.
Ervaring is een kwestie van tijd en proberen, we zijn allemaal onderaan begonnen.

Waarschijnlijk spreek ik ook namens anderen, wanneer ik je bedank voor het steeds terugkoppelen, wanneer iets goed gaat.
Je geeft de helpers daarmee aan, dat hun moeite niet voor niets is, dat het opgelost is, en dat motiveert weer :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Zoeken in synaptic
« Reactie #5 Gepost op: 2016/11/15, 10:45:02 »

Henk, het forum heeft tot taak, om mensen met meer ervaring mensen met minder ervaring te laten helpen.
Ervaring is een kwestie van tijd en proberen, we zijn allemaal onderaan begonnen.

Waarschijnlijk spreek ik ook namens anderen, wanneer ik je bedank voor het steeds terugkoppelen, wanneer iets goed gaat.
Je geeft de helpers daarmee aan, dat hun moeite niet voor niets is, dat het opgelost is, en dat motiveert weer :lol:
Weet ik wel Ron maar de topic van mij t.o.v  b.v. Maasnet( https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=98185.0 ) dan voel ik mij heel klein. Het zijn alle maal ICT ers onder elkaar zoals meerdere personen (wel in positieve zin ).
Gr. Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Frederik

  • Gast
Re: Zoeken in synaptic
« Reactie #6 Gepost op: 2016/11/15, 13:12:06 »
Als ik de beschrijving van Pjotr volg met de tekst : (gebruik niet het gebrekkige snelzoekveld, maar de Zoeken-knop ernaast) dan vraag ik me af waar die zoeken-knop zit.

Je bent geen uitzondering, heb ik ook nooit begrepen en nog steeds niet   :rolleyes:

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Zoeken in synaptic
« Reactie #7 Gepost op: 2016/11/15, 13:22:52 »
Als ik de beschrijving van Pjotr volg met de tekst : (gebruik niet het gebrekkige snelzoekveld, maar de Zoeken-knop ernaast) dan vraag ik me af waar die zoeken-knop zit.
Je bent geen uitzondering, heb ik ook nooit begrepen en nog steeds niet   :rolleyes:
Sommige versies van Synaptic hebben een veld, waar je iets kan invullen waarna er gezocht wordt.
Dit is echter verre van optimaal en zit gelukkig niet in alle versies. :lol:
De knop "zoeken" gebruiken geeft veel betere resultaten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.