Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een HD logo voor een T-shirt  (gelezen 5039 keer)

Offline nicow

  • Lid
Een HD logo voor een T-shirt
« Gepost op: 2012/01/02, 11:28:24 »
Ik kan met Vistaprint zelf T-shirts laten maken met een eigen logo.

Ik zou graag een Ubuntu-logo willen gebruiken, maar de site vermeldt vaak dat die logo's van een te lage kwaliteit zijn.

Is er ergens een site met logo's speciaal voor T-shirts ?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Een HD logo voor een T-shirt
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/02, 11:42:28 »
Hallo nicow,

Een HD-logo zou ik zo 1-2-3 niet kunnen vinden. Maar wat dacht je van de officiële shirts? Dan sponsor je de Ubuntu-gemeenschap ook nog =D
http://shop.canonical.com/index.php?currency=EUR&cPath=14

Re: Een HD logo voor een T-shirt
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/02, 14:31:39 »
Wat je zou kunnen doen is het logo in het SVG-formaat (Scalable Vector Graphics) kunnen downloaden en opslaan op je harde schijf, deze vervolgens openen met The Gimp, het formaat héél groot maken (bijvoorbeeld de breedte opschroeven naar bijvoorbeeld 5000 pixels (het Ubuntu-logo wordt dan ENORM!), en deze vervolgens opslaan als een ander, door de website van de drukker ondersteund afbeeldingsbestand (postscript-afbeeldingen worden vaak ondersteund, zoals afbeeldingen met de EPS-extensie of de PS-extensie), maar ook Photoshop-bestanden worden ondersteund). Grote kans dat het dan wèl kan.

HIER kun je het Ubuntu-logo in het SVG-formaat binnenhalen.

Probeer het eens, zou ik zeggen! Succes ermee in ieder geval!  ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Een HD logo voor een T-shirt
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/02, 23:01:42 »
Leuke spullen en enorm veel op die site femke die moet ik onthouden :P
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Een HD logo voor een T-shirt
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/03, 11:53:34 »
Het is wel allemaal het oude logo :|

Re: Een HD logo voor een T-shirt
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/03, 12:54:42 »
HIER kun je het Ubuntu-logo in het SVG-formaat binnenhalen.
Een beetje drukker ondersteunt of prefereert zelfs eps. Je kunt die svg bijv. met inkscape openen en opslaan als eps, zo blijft het logo een vector tekening, die je vrij kunt schalen zonder scherpte te verliezen. Met gimp maak je er een raster plaatje van.

Re: Een HD logo voor een T-shirt
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/03, 16:30:02 »
Een beetje drukker ondersteunt of prefereert zelfs eps. Je kunt die svg bijv. met inkscape openen en opslaan als eps, zo blijft het logo een vector tekening, die je vrij kunt schalen zonder scherpte te verliezen. Met gimp maak je er een raster plaatje van.

Ja, da's waar. Met Inkscape gaat het inderdaad nog beter, omdat de afbeelding dan schaalbaar blijft na het opslaan naar (bijvoorbeeld) het .eps-formaat. Goed opgemerkt.  ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Een HD logo voor een T-shirt
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/03, 18:51:03 »
Het is wel allemaal het oude logo :|
Het zijn T-shirts die mensen zelf gemaakt hebben, dus feel your self free, en maak er eentje met het nieuwe logo!!
Je kan hem maken en verkopen. Je hoeft hem geloof ik, niet eens zelf te bestellen!
Moet je maar even kijken hoe dat werkt.

Zag het ja en je kunt echt heel veel je eigen logo geven als je wilt.
Ik heb een Linux muismatje besteld. Ze hebben echt heel veel verschillende en als die jij wilt er niet bij staat, zet je, je eigen afbeelding erop.
Echt super. Dankje voor de link Femke.

Re: Een HD logo voor een T-shirt
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/04, 11:31:57 »
Ja, Zazzle is een goede site, maar hun return policy is nogal slecht.

Re: Een HD logo voor een T-shirt
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/04, 11:48:31 »
Wauw, wat een verhelderend antwoord femke.

Het ging mij niet om het zelf maken en dan terugsturen, ik bedoelde de return policy in geldzaken. Heb een slechte ervaring daarmee bij Zazzle. Had vorig jaar een shirt gemaakt daar, besteld en betaald en een dag later krijg ik de melding dat de order geannuleerd is zonder vemelding van reden. Ik dacht: oke, jammer dan. Maar mijn geld heb ik nooit teruggezien, zelfs niet na ze een paar keer gecontacteerd te hebben.

Dus in dit geval heb ik alle recht om niet positief over ze te zijn en een kleine waarschuwing neer te zetten.