Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan geen odt docs openen via smbshare  (gelezen 247 keer)

Offline wilfried

  • Lid
kan geen odt docs openen via smbshare
« Gepost op: 2014/06/17, 17:30:53 »
in Ubuntu 1404 en alle andere  *ubuntu's (IK heb de afgelopen tijd er heel wat geprobeerd) kan ik  via
netwerk - smb share- de documenten en foto's die op een usbstick in de router staan gewoon openen door er op te dubbel klikken.
Nu heb ik gister  Kubuntu 1404 geinstaleerd en ik vind hem werkelijk prachtig ( na 5 jaar de gewone Ubuntu wil ik graag deze  de komende tijd gaan gebruiken) alles lijkt het uitstekend te doen alleen  alleen  de dokumenten  op deze stik wil hij niet openen. libre office wil opstarten maar stop dan en er gebeurt verder niets. foto's en pdf bestanden lukken wel ook het opslaan  gaat vanuit L. O.  niet dan krijg ik de fout melding  object bestaat niet kan pad naar bestand niet vinden :'(
wie weet wat ik kan doen   om deze bestanden toch te kunnen openen  waarschijnlijk iets in LO wijzigen?

Wat ik ook tegen kwam (misschien een tip voor Pjotr) er is weinig Nederlandstalige input voor Kubuntu
een stukje webstek zoals bij Pjotr zou zeer handig zijn om kubuntu af te werken. nu lijkt deze vlgs mij zeer fraaie distro een beetje ondergeschoven kind 
ik draai kubuntu 1404 32bit.
 

Re: kan geen odt docs openen via smbshare
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/17, 20:13:53 »
Ooit was mijn website gericht op het afwerken van Kubuntu, maar sinds ik geen Kubuntu meer gebruik ben ik daar mee gestopt. Het is waar dat Kubuntu wel wat ondergeschoven is, maarja, dat zijn er zoveel...

Hoe dan ook: kun je wel alles goed openen via Dolphin zelf i.p.v. LO?

Offline wilfried

  • Lid
Re: kan geen odt docs openen via smbshare
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/17, 21:29:51 »
jou website ben ik inderdaad tegen gekomen in het verleden.
 in de bestandsbeheerder kan ik wel  de stappen
door netwerk bladeren dan smbs share volgen,
hier vind ik de usb stick  wanneer ik dan op foto's of pdf doks klik openen deze wel. aleen doks of presentaties  die geopend zouden moeten worden door li niet , wel verschijnt LO even in beeld om vervolgens meteen weer te verdwijnen.
bestanden verplaatsen lukt ook prima , het probleem lijk hem echt bij LO te liggen (Toch maar weer ubuntu erop?, ben nu toch al een tijdje aan het experimenteren .)