Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Informatieve website  (gelezen 1219 keer)

marcreative

  • Gast
Informatieve website
« Gepost op: 2008/04/12, 11:09:31 »
Mede ubuntu-ers,

Ik ben bezig met een website over Linux (Ubuntu algemeen) en zou graag reacties ontvangen, of ik de goede richting op ga en wat ik beter kan doen. Zodra Ubuntu 8.04 uit komt zal ik er een mooie tutorial over maken (dualboot + XP/Vista) en drivers installeren ed.

Zoals ik al zei, gaat het zo de goede kant op?

Site: http://www.marcreative.nl

Met vriendelijke groet,

Marc Visser

Eider

  • Gast
Informatieve website
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/12, 12:36:25 »
Ziet er goed uit! De tekst is duidelijk te lezen en niet te kort. Internetgebruikers nemen nog niet de moeite om een tekst te lezen die niet is opgedeeld. (In ieder geval ik niet).
Helder taalgebruik en veel plaatjes :).

Misschien is het een goed idee om echt de verschillen tussen de verschillende distributies aan te duiden. Bijvoorbeeld apt-get of rpm, automatisch restricted drivers of niet en niet te vergeten: is er veel over te vinden / veel support.

Veel succes met je site!

HanZZ

  • Gast
Informatieve website
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/14, 08:27:34 »
Distributies: Beter uitleggen het verschil tussen Linux en BSD.
Deze laaste is door gebouwd onder een hiarchische stuctuur.
Linux vanuit een grote community.

Geef ook eens de afgeleiden aan van elke distributie, bijv. Ubuntu -> Mint etc.

Succes

Offline Conny

  • Lid
Informatieve website
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/14, 08:45:38 »
Beste Marc,
Heel goed leesbaar.
Als echte beginner kijk ik niet alleen uit naar 8.04, maar ook naar je tutorial daarover.
Hoe meer info, hoe beter.
Groet, Conny

marcreative

  • Gast
Informatieve website
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/14, 09:08:35 »
Ik wil iedereen bedanken voor de positieve reacties! Vooral het stukje BSD/Linux is dus veel onduidelijkheid over, ik zal dit spoedig aanpassen.

Maar, ik wil eigenlijk niet diep in gaan op de technische details zoals apt-get of yum, dit omdat mensen dat toch niks interesseert (hiermee bedoel ik beginners), die willen (zoals ik het zie) gewoon een vertrouwd eenvoudig en een mooie gebruikers omgeving hebben.

Of bekijk ik het nu verkeerd?

Offline Conny

  • Lid
Informatieve website
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/14, 09:13:51 »
Ik denk dat je je doelgroep goed moet definieren:
Als je voor beginners schrijft, dan graag stap voor stap en met veel duidelijke uitleg.

Je zou ook pagina's met twee sterren kunnen maken met details voor de gevorderde gebruikers die behoefte hebben aan diepte.

Maar op een manier iedereen bedienen, dat gaat denk ik niet lukken.
Zou wel leuk zijn op die manier; een beginner kan dan zelf wel beslissen of hij de diepte in wil/kan.

Informatieve website
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/14, 13:30:13 »
Citaat van: HanZZ
Distributies: Beter uitleggen het verschil tussen Linux en BSD.
Deze laaste is door gebouwd onder een hiarchische stuctuur.
Linux vanuit een grote community.
Nou nou... Ik zou toch niet graag de FreeBSD community te eten willen hebben. ;-)

 Er zijn duidelijke verschillen tussen Linux en BSD, zowel qua techniek als qua ontwikkelmodel, maar de vraag is wel in hoeverre dat zinvol is voor de eindgebruiker. Bij een geïnstalleerde FreeBSD bak (bijvoorbeeld via PC-BSD of DesktopBSD) zal het verschil met een geïnstalleerde Linux bak vrijwel nihil zijn. Misschien verschillen ten aanzien van package management of beheerstools, maar die verschilllen zijn net zo groot tussen bijvoorbeeld Ubuntu en Sabayon Linux.

marialice

  • Gast
Informatieve website
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/14, 14:14:33 »
Leuke site, prettig leesbaar. Bij het stukje over distributies mis ik eigenlijk echt duidelijk beginnersadvies. Welke distributie raad je aan, of waar moet iemand op letten bij het kiezen? En verder was ik wel nieuwsgierig naar het verhaal/het gezicht achter de site: een stukje 'over deze site'?

Offline shappie

  • Lid
Informatieve website
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/14, 17:58:26 »
Ziet er erg goed uit, mijn complimenten ;). Misschien nog wat aan de informatie doen wat er al eerder is gezegd maar voor de rest erg goed!

Dit is vaak een beetje smaak afhankelijk dus je moet echt zelf kijken of je dat wat lijkt, maar ik lijn mijn sites altijd in het midden uit. Dit is op elke resolutie mooi. Want op mijn grote (1680x1050) monitor ziet het er wat vreemd uit als hij een beetje links staat.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Informatieve website
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/14, 20:07:30 »
Ik vind hem zelf heel mooi, overzichtelijk en makkelijk...
Staat nog niet veel op maar dat komt nog wel, hij is zover ik weet best nieuw...
Gaat zeker wel de goede kant op ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?