Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Games  (gelezen 1396 keer)

Scorpion

  • Gast
Games
« Gepost op: 2008/11/16, 19:47:51 »
Beste mensen,

Kun je alle games spelen op Ubuntu of kun je maar een bepaald altijd games spelen? Heb tijdje terug namelijk op school Linux gevolgd en weet daarvan dat je niet alle games kan spelen vandaar.

Plus waar kun je Games downloaden voor Ubuntu?

Groetjes Scorpion

Re: Games
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/16, 20:09:05 »
Er zitten veel games in Ubuntu, in Syaptic links onder op de knop "Onderdelen" drukken en naar beneden scrollen links daar staan drie items Spelletjes en amusement even op klikken en de hele lijst doornemen. Verder draaien er spelletjes onder Wine en onder Crossover(betaald) een enkele keer heeft de fabrikant een Linux native toegevoegd als cd bijv. bij Unreal Tournament 2003.
Verder zijn games al vaker aanbod geweest op het forum, even zoeken op games, krijg je 34 bladzijden met berichten over games.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Quatroking

  • Gast
Re: Games
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/24, 21:13:00 »
Doom 3 is ook als Linux versie beschikbaar, evenals een aantal andere grote games (enkele delen van SimCity als ik me niet vergis)

Maar Linux zelf heeft ook een groeiend aanbod van kwaliteit spellen, die allemaal gratis zijn. Zo speel ik regelmatig een potje Battle of Wesnoth en Bos War

Re: Games
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/24, 21:23:50 »
Alleen SimCity 3000 is ook een Linux-versie van, maar die werkt niet op de huidige Ubuntu-versies. Doom 3 wel. En binnenkort ook de nieuwste Unreal Tournament en Call of Duty.

En inderdaad zijn er ook leuke Linux-games, ik speel regelmatig Nexuiz, heerlijke game en zeer professioneel en HQ!

Battle for Wesnoth vind ik trouwens maar een vaag spel, snap er de allen niet van. Bos Wars is wel een leuke game, maar speel het niet zo vaak.