Ondersteuning > Hardware en drivers

WD 3316B My Passport Ultra Portable External Hard Drive

(1/6) > >>

Rik123:
Hoelang blijven externe harde schijven in leven eigenlijk?  Ik had er twee en die gingen  beide na drie jaar kapot. De laatste een paar dagen geleden. Ik had al geprobeerd met een nieuwe kabel of op een andere pc. 
Ik ben er heel zuinig op en gebruik ze alleen voor een  back-up die ik 6 keer paar jaar maak en ineens doen ze het niet meer :|

Mijn oude externe hd met voeding doet het nog steeds..  volgens mij is die meer dan 10 jaar oud.   

Vraag, hebben jullie ook zo'n slechte ervaringen met die kleine portable externe hd's ?   Want ik ben niet van plan om nu weer een nieuwe te kopen voor back-ups.   En is er nog een mogelijkheid om de data te redden?   

Als ik de Portable External Hard Drive  aansluit hoor de schijf draaien en het lampje brand, Ubuntu geeft een signaal dat er een usb apparaat is aangeloten en meer niet..  Ik heb hetzelfde   met een Windows pc .  Gparted herkent de schijf ook niet .

rico70:
Leg je HD een nachtje in de vriezer*. Pas op deze manier 2 externe schijven kunnen redden. 1 volledig, de 2e bleef hangen op een paar bestanden.
LaCie 500GB en WD250GB
Ik heb hier ook nog een WD baksteen 3,5" 160GB, werkt nog als nieuw, wss een jaar of 15 oud.

* die tip heb ik eens op het net gezien, had er geen vertrouwen in maar omdat die 2 schijven toch niks deden toch geprobeerd. Schijven uit hun behuizing gehaald en in een diepvrieszakje gedaan en dicht getaped.

Rik123:
Goh,  wat een bijzondere tip.. ga ik zeker proberen  :D  en precies wat je schreef een baksteen van  3,5" en een externe voeding. ..die gaat dus niet kapot en heb ik al voor meer dingen gebruikt dan alleen een back- up en veilig opgeborgen in een kast waar niemand bij kan komen..   :D   Bedankt rico70 ..  ik leg hem gelijk in de vriezer =D

Rik123:
@rico70, het experiment uitgevoerd en helaas mislukt.

Waanzinnig, hoe kwetsbaar zo'n externe hd is. want het is niet alleen een WD-probleem als ik jouw reactie lees. Ik heb nu nog een Portable External Hard Drive van het merk Verbatim, ongeveer 2 jaar oud, maar die vertrouw ik nu niet meer. 
 Ik had de eerste WD My Passport die kapot ging uit elkaar gehaald en aangesloten met een externe voeding, helaas hielp dat ook niet en uiteindelijk het ding weg gegooid ..volgens een expert was de leesnaald ( als ik dat zo mag noemen ) vastgelopen .. 

Wat mij betreft, zeer onbetrouwbaar die kleine handige harde schijven.   :|

Dankjewel rico voor je hulp !!

partyrabbit:
Koppel je ze ook af bij geen gebruik?
Externe disks zijn niet echt gemaakt voor doorlopend gebruik. Geen koeling, slechte behuizing .... (altijd er aan hangen is ook gebruik, want opstarten, herkennen en zo)

Mijn eerste ervaring hiermee. Ik heb eens een tijdje op een externe een dagelijkse backup gedraaid (server-pc). Dat ding was ruim binnen een half jaar kapot.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie