Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XUbuntu, welke updates nodig.?  (gelezen 365 keer)

XUbuntu, welke updates nodig.?
« Gepost op: 2013/07/08, 15:45:27 »
Ik heb steeds nogal veel updates staan bij het hoofdstuk " aanbevolen updates"  deze keer 32 stuks.

In synaptic pakketbeheer zie ik dat ik software aan en uit kan vinken.

Ik heb er XUbunu op staan. Er zijn 1786 pakketten geInstalleerd. De duidelijke pakketten zoals ondersteuning voor Zuid-Afrikaans e.d. heb ik al uitgezet.
Maar heb ik bij bewerkers ed wel nodig,?  Open GL lijkt me wel nodig, maar Compiz, GObject en Userspace??

Wie weet dit?
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline jan11000

  • Lid
Re: XUbuntu, welke updates nodig.?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/08, 16:23:48 »
Ja je moet altijd alle update's installeren.
Indien je weet waarom je iets niet wilt installeren, dan zou je hier niks komen vragen.
Ubuntu/linux komt niet zomaar met update's, dus updaten, want die zijn nodig.
En indien je dit niet wilt, dan maak je je pc onveilig, en linux misschien een slechte naam indien er virussen of veiligheids problemen ontstaan.

Re: XUbuntu, welke updates nodig.?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/08, 16:50:19 »
Ik zou niet weten wat er eigenlijk onduidelijk kan zijn over updates... software krijgt een nieuwe functie/probleem wordt verholpen dus er komt een update. Dit heeft toch elk geautomatiseerd systeem?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: XUbuntu, welke updates nodig.?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/08, 17:38:38 »
De volgende bronnen heb je NIET nodig:
Alles wat naar source verwijst, tenzij je zelf programma's wilt compileren.
Proposed, dat kan gevaarlijk zijn, dit zijn mogelijke updates, maar nog niet goedgekeurd, deze kunnen nog fouten bevatten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.