Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak  (gelezen 4792 keer)

Offline rpoot

  • Lid
Hallo,
Ik heb na vele crashes onder Windows door een computerbedrijf Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx op mijn Dell 530S laten ztten (kosten 180 euro, inclusief een 2e HD en nog wat hardware).
Het werkte perfect de eerste 2 dagen.
Ik kreeg een opstart scherm met de keuze:
Linux starten
Windows starten
Backup maken
Backup terug zetten
Afsluiten
Nadat alle benodigde windows software geinstalleerd was kon ik eindelijk weer aan de slag, echter terwijl ik data zat in te voeren heb ik de toetscombinatie Alt+Ctrl+Shift E gebruikt om onder ThumbsPlus (Foto programma) een nieuw directory te maken.
Blijkbaar heeft die combinatie veel invloed op de virtuele omgeving, want na 15 minuten van opstarten, uitschakelen, blauwe en gele schermen met foutmeldingen startte de pc in één keer door naar ubuntu en was mijn keuzescherm, virtuele omgeving en windows zoek.
Na lang zoeken heb VMware en Windows van dinsdag in de prullenbak terug gevonden. Het opstart scherm is er wel maar alles behalve ubuntu is zoek en/of werk niet.
Terugzetten vanuit de prullenbak werkt niet!

Hoe krijg ik VMware weer waar hij hoort te zitten of hoe maak ik een nieuwe aan? Voorop geteld dat ik totaal géén ervaring heb met linux!
Alvast dank voor een suggestie!

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/12, 16:38:27 »
Het is me wat onduidelijk wat je bedoelt: Is Ubuntu naast Windows geïnstalleerd, bijv. via 'wubi' of als 'dual-boot', of als virtuele machine via bijv. VMware?

Je noemt nl. VMware, maar tegelijk lees ik over kiezen bij het opstarten wat daarbij niet gebruikelijk is...

Offline rpoot

  • Lid
Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/13, 11:03:22 »
Hallo,
Eerst even korte toelichting:
Wonen in deze omgeving nu 6 jaar, in het begin waren er 2 Wireless gebruikers (Wij en een zwak signaal van 1 balkje van de 6). Maar dit is nu aangewezen als starterswijk omdat er veel 1, 2, 3 pers. en gezinswoningen zijn. In de loop van de jaren zijn WLan gebruikers gestegen tot ongeveer 50. Sinds begin vorig jaar ben ik 3x de dupe geweest van een hacker (Achteraf een IT'er), 9 x getroffen door een virus (ondanks ALLE voorzorgsmaatregelen die er zijn Anti-spam, firewall en noem het maar op)  en 4 weken geleden was de boel niet meer vooruit te branden doordat naar later bleek ik ook spammer was geworden. Daar kwam ik achter toen ik Mallwarebytes gedraaid had en het log op het Nat.Comp.Forum had gezet.
Het zat letterlijk overal in (word, excel, ppt, mail...... enz.)
Vele malen gelezen dat Linux daar ongevoelig voor was en wij deze PC alleen voor administratie gebruiken had ik het echt helemaal gehad met windows.... maar bepaalde programma's bestaan niet voor linux.
De rest van de ergenissen van W. zullen jullie ook wel weten! De belangrijkste 5 zijn:
1. Je wordt elke keer weer gedwongen een nieuwe W aan te schaffen. (Heb ik niets op tegen, maar blijf de oude versies ondersteunen!!).
2. Die blauwe schermen waren onder XP eindelijk weg en draaide stabiel. (Updates uitgezet en pas als er een SP 1, 2 was in één keer upgraden).
3. W. vervuilt zichzelf enorm, dus of een snellere PC of langer wachten voor je aan de slag kunt.
4. De eeuwige toenemende stroom van virussen en mallware.
5. De verplichte aanschaf van W. (Ik ben niet tegen betalen als het een goed product is, maar W is crap en zakkenvullerij waar andere softwaremakers (Symantec e.d.) dankbaar gebruik van maken door ook weer hun zakken te vullen door crap te produceren) voorbeeld:
Hoe kan ik door Zonealarm Extreme Security, Grisoft AVG 2011 Internet Security en PCTool Registry Mecanic heen (Betaalversies), toch zoveel keer gepakt worden met mijn Tele2 DV201AM modem WLan settings:
WPA2 + WPA
TKIP+AES
Modem toegangssleutel voorbeeld: DitiSd3EncrYp10OnS31ngV00rB331dv201am3355Ag15
in de modem gezet met een LAN kabel aan een laptop met uitgeschakelde WL adaptor
 Zonealarm alle uitgaande verkeer toestaan voor progs die wel naar internet moeten en alle inkomend verkeer op ask
 Grisoft controleerde alle inkomend verkeer op virussen (maar blijkbaar toch niet op ALLE!!!)
 PCTool Registry Mechanic bewaakte de registers

Een overleden kennis (een Linux fanaat) heeft vaak genoeg het advies gegeven "Ga over op Linux"! IK heb me daar wel in verdiept maar wat voor de meeste Linux gebruikers normaal is, is voor mij akakadabra.
Ik heb WTB gestudeerd en toen hadden we nog geen computers, op een C64 programmeren lukte aardig en met DOS kon ik ook redelijk uit de voeten! (batch files)

Maar na de laatste crash (4x dit jaar) had ik het gehad met Bill Gates zijn miskleun.
OK dit moet de lezers voldoende inzicht geven in mijn kennis van Linux.

Het was geinstalleerd als dual boot, waarin ik kon kiezen waar ik heen wilde en wat ik met de data wilde doen.
Ubuntu Starten (Om te surfen met Firefox)
Windows Starten (Voor databewerking en mailophalen)*
Backup maken (Data+Windows naar een 2e interne schijf overbrengen)
Backup terug zetten (Besmette / corrupte data in de prullenbak en de vorige Windows en data terugzetten)**

In de PC zitten 2 schijven:
1. 320GB is C: (onder Windows zag ik 4 partities van +/- 80GB)
2. 500GB is D: (Backup schjif)

* Hiermee ging ik inderdaad naar VMware:

Linkerscherm Map XP en rechterscherm Play Windows en Exit
De VMware was 512kb en gebruikte 1 van de 2 dual core processors
De rest weet ik helaas niet om reden wat bovenaan staat.

**

Daar moest ik heen als ik een virus had en rustig wachten tot alles klaar was.
Is ook gedemonstreerd en in +/- 1 uur stond alles weer zoals de situatie was voor de crash.
Ik moest elke dag een backup maken die +/- 4-5 minuten duurde. (Dat was dan de complete Windows en data).

Meer weet ik helaas er niet van.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/13, 11:25:58 »
OK, dat computerbedrijf heeft een nogal ongebruikelijke manier van installeren gebruikt volgens mij.

Wat je zou kunnen doen om het voor ons wat duidelijker te maken, is de inhoud van het bestand /boot/grub/grub.cfg hier posten.

Dat kan als volgt:

- alt+f2
- type: 'gedit /boot/grub/grub.cfg', zonder aanhalingstekens
- druk op uitvoeren ( of enter )
- kopieer de inhoud van het geopende bestand, en post het hier.

Wat je ook zou kunnen overwegen is contact opnemen met dat computerbedrijf als het haast heeft, misschien herkennen zij de fout direct.

Offline rpoot

  • Lid
Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/14, 08:17:47 »
Met dat computer bedrijfje zal ik nooit géén zaken meer doen:
a. Toen het probleeem opgetreden was, nam ik contact op en waren ze vrij behulpzaam.
b. Toen ze er telefonisch niet uitkwamen moest ik de computer maar brengen onder vermelding dat daar kosten aan verbonden waren.
c. Op mijn vraag of ze van garantie gehoord hadden werden ze al boos.
d. Sterker nog "Ik moest géén toets combinaties gebruiken, want dat was de boosdoener".
e. Mijn nummer herkenning staat aan (en blijft aan, want ik heb niets te verbergen), dus nemen ze de telefoon niet op!
Volgens mij is het een "aanneempunt" en wordt alles ergens anders uitgevoerd, want toen ik de pc bracht ging die hij gelijk in een doos die dicht gemaakt werd. Bij het ophalen was het dezelfde doos, waar eerst een lijst uitgevist werd waarvan ik de inhoud blijkbaar niet mocht zien. (Het A4-tje werd omgedraaid op de tafel achter hem gelegd).

Natuurlijk maak ik fouten, maar zoiets verwacht je niet binnen de windows omgeving waar dit altijd heeft gewerkt.

Goed de uitdraai van de grub.cfg:

#
# DO NOT EDIT THIS FILE
#
# It is automatically generated by /usr/sbin/grub-mkconfig using templates
# from /etc/grub.d and settings from /etc/default/grub
#

### BEGIN /etc/grub.d/00_header ###
if [ -s $prefix/grubenv ]; then
  load_env
fi
set default="0"
if [ ${prev_saved_entry} ]; then
  set saved_entry=${prev_saved_entry}
  save_env saved_entry
  set prev_saved_entry=
  save_env prev_saved_entry
  set boot_once=true
fi

function savedefault {
  if [ -z ${boot_once} ]; then
    saved_entry=${chosen}
    save_env saved_entry
  fi
}

function recordfail {
  set recordfail=1
  if [ -n ${have_grubenv} ]; then if [ -z ${boot_once} ]; then save_env recordfail; fi; fi
}
insmod ext2
set root='(hd0,5)'
search --no-floppy --fs-uuid --set 8c1b7a8e-8c83-450c-9ec8-5de1fab1af12
if loadfont /usr/share/grub/unicode.pf2 ; then
  set gfxmode=640x480
  insmod gfxterm
  insmod vbe
  if terminal_output gfxterm ; then true ; else
    # For backward compatibility with versions of terminal.mod that don't
    # understand terminal_output
    terminal gfxterm
  fi
fi
insmod ext2
set root='(hd0,1)'
search --no-floppy --fs-uuid --set 569d1871-a13d-4afd-b0bc-98d0023f89eb
set locale_dir=($root)/grub/locale
set lang=nl
insmod gettext
if [ ${recordfail} = 1 ]; then
  set timeout=-1
else
  set timeout=10
fi
### END /etc/grub.d/00_header ###

### BEGIN /etc/grub.d/05_debian_theme ###
set menu_color_normal=white/black
set menu_color_highlight=black/light-gray
### END /etc/grub.d/05_debian_theme ###

### BEGIN /etc/grub.d/10_linux ###
menuentry 'Ubuntu, with Linux 2.6.32-25-generic' --class ubuntu --class gnu-linux --class gnu --class os {
   recordfail
   insmod ext2
   set root='(hd0,1)'
   search --no-floppy --fs-uuid --set 569d1871-a13d-4afd-b0bc-98d0023f89eb
   linux   /vmlinuz-2.6.32-25-generic root=UUID=8c1b7a8e-8c83-450c-9ec8-5de1fab1af12 ro   quiet splash
   initrd   /initrd.img-2.6.32-25-generic
}
menuentry 'Ubuntu, with Linux 2.6.32-25-generic (recovery mode)' --class ubuntu --class gnu-linux --class gnu --class os {
   recordfail
   insmod ext2
   set root='(hd0,1)'
   search --no-floppy --fs-uuid --set 569d1871-a13d-4afd-b0bc-98d0023f89eb
   echo   'Loading Linux 2.6.32-25-generic ...'
   linux   /vmlinuz-2.6.32-25-generic root=UUID=8c1b7a8e-8c83-450c-9ec8-5de1fab1af12 ro single
   echo   'Loading initial ramdisk ...'
   initrd   /initrd.img-2.6.32-25-generic
}
menuentry 'Ubuntu, with Linux 2.6.32-21-generic' --class ubuntu --class gnu-linux --class gnu --class os {
   recordfail
   insmod ext2
   set root='(hd0,1)'
   search --no-floppy --fs-uuid --set 569d1871-a13d-4afd-b0bc-98d0023f89eb
   linux   /vmlinuz-2.6.32-21-generic root=UUID=8c1b7a8e-8c83-450c-9ec8-5de1fab1af12 ro   quiet splash
   initrd   /initrd.img-2.6.32-21-generic
}
menuentry 'Ubuntu, with Linux 2.6.32-21-generic (recovery mode)' --class ubuntu --class gnu-linux --class gnu --class os {
   recordfail
   insmod ext2
   set root='(hd0,1)'
   search --no-floppy --fs-uuid --set 569d1871-a13d-4afd-b0bc-98d0023f89eb
   echo   'Loading Linux 2.6.32-21-generic ...'
   linux   /vmlinuz-2.6.32-21-generic root=UUID=8c1b7a8e-8c83-450c-9ec8-5de1fab1af12 ro single
   echo   'Loading initial ramdisk ...'
   initrd   /initrd.img-2.6.32-21-generic
}
### END /etc/grub.d/10_linux ###

### BEGIN /etc/grub.d/20_memtest86+ ###
menuentry "Memory test (memtest86+)" {
   insmod ext2
   set root='(hd0,1)'
   search --no-floppy --fs-uuid --set 569d1871-a13d-4afd-b0bc-98d0023f89eb
   linux16   /memtest86+.bin
}
menuentry "Memory test (memtest86+, serial console 115200)" {
   insmod ext2
   set root='(hd0,1)'
   search --no-floppy --fs-uuid --set 569d1871-a13d-4afd-b0bc-98d0023f89eb
   linux16   /memtest86+.bin console=ttyS0,115200n8
}
### END /etc/grub.d/20_memtest86+ ###

### BEGIN /etc/grub.d/30_os-prober ###
if [ ${timeout} != -1 ]; then
  if keystatus; then
    if keystatus --shift; then
      set timeout=-1
    else
      set timeout=0
    fi
  else
    if sleep --interruptible 3 ; then
      set timeout=0
    fi
  fi
fi
### END /etc/grub.d/30_os-prober ###

### BEGIN /etc/grub.d/40_custom ###
# This file provides an easy way to add custom menu entries.  Simply type the
# menu entries you want to add after this comment.  Be careful not to change
# the 'exec tail' line above.
### END /etc/grub.d/40_custom ###

Offline jan11000

  • Lid
Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/14, 10:00:46 »
-Je uitleg hoe en wat geinstalleerd is begrijp ik niet.
-Maar indien je nou zelf alles installeerd, dan kun je bij problemen dit ook zelf doen.
-Linux en windows apart installeren, dus aparte partities, dus geen wubi gebruiken. Hierdoor kun je altijd win of linux opnieuw installeren, zonder de andere opnieuw te installeren, je hoeft dan alleen grub opnieuw te installeren, http://sites.google.com/site/computertip/, dit is dus een belangrijke site voor ubuntu.

-http://gathering.tweakers.net/
Op deze forum vind je veel info over pc's, lees vooral het stuk over virussen en beveiliging. Lees ook de eerste regels goed door.

Windows beveiligen:
-Zie bovenstaande site, http://gathering.tweakers.net/
-firewall installeren, niet die van windows gebruiken, virusscanner en spyware scanner installeren.
- Niet als admin werken, dus een admin maken in je pc, en jezelf als gewone gebruiker maken.
- firefox gebruiken, met plugin installeren, noscript en adblock(dit is ook voor linux).
Sommige site's moet je vrijgeven omdat nu flash geblokkeerd word.
Flash, scripts,java, pdf, website's, alle office files kunnen hacken, zelfs een website openen en nergens op klikken is gevaarlijk.
- Opletten wat je installeerd, er word vaak extra software geinstalleerd, zeker bij gratis software. Uitwijk mogelijkheid is om open source software voor windows te gebruiken(word ook in linux gebruikt).
-Elke week je pc scannen met anti virus en spyware, zie http://gathering.tweakers.net/
-Goed kontroleren welke users je hebt, ook regelmatig kontroleren.
-services kontroleren, en wat je niet nodig hebt uitzetten.
-met hijackthis de pc scannen.
-kontroleren wat er met je pc opstart aan software.
-autorun van cd, dvd's, usb sticks, etc uitzetten.

Ik zal een gedeelte vergeten zijn, maar daarvoor heb je google.

Linux beveiligen:
-in firefox noscript en adblock installeren.
-Firewall en virusscanner is niet nodig.
Indien je een thuis netwerk hebt kun je een firewall installeren, of als je sharen over het internet doet, of een server maakt.
Virusscanner kun je ook installeren om windows files te scannen, deze zal niet op de achtergrond lopen.
- Software alleen van ubuntu server installeren, deze is virussvrij/spywarevrij. Dus zo min mogelijk van andere website's installeren.
Toch een stuk eenvoudiger!


Na het installeren, maak en copie van je pc met clonezilla, deze maakt een hele kopie van je harde schijf.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/14, 11:27:28 door jan11000 »

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/14, 10:41:18 »
Rpoot

Stuurde je een PB. Eindelijk iemand die zo dichtbij woont dat ik misschien kan helpen.

Vr.groet, peter



Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/14, 10:50:20 »
Het blijft lastig... Ik heb deze manier van installeren nog nooit in de praktijk gezien, en ben ook geen VMWare expert :(.

Wat ik geloof te begrijpen:
- Je computer start zodra die is opgestart een licht OS met VMWare.
- In VMWare worden verschillende taken uitgevoerd, bijv.:
 - Een besturingssysteem starten
 - Een backup maken/terugzetten van de virtuele machine met Windows erin.

Als er dan opeens opties missen, lijkt het me dat er wat fout is gegaan met de instellingen van VMWare. En ja, dat zou door een toetsencombinatie kunnen komen. Ik kan me alleen eigenlijk niet voorstellen dat die toetsencombinatie het halve opstartmenu sloopt.

Heb je enig idee hoe je de instellingen van VMWare kan aanpassen? Ik weet het zo niet, want het blijft blind gokken zonder dat ik bijv. de precieze versie van VMWare weet en de precieze configuratie...

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/14, 11:26:51 »
Met VMware kan het al fout gaan als je een update van firefox naar 3.6 doet.
Als niet helemaal duidelijk is wat TS met z'n PC doet, is het zinloos om alle mogelijkheden op te noemen. Want dat is eindeloos.
Het lijkt me dat het maken van een goede cleane kopie van zijn data handig is. Dan de systemschijf radicaal cleaneren en opnieuw Windows en Ubuntu installeren op de normale manier. Prog's installeren. Inderdaad Windows gebruiker maken. Data weer terug. Uiteraard voor Windows wat AV en FW software. Het wireless gebeuren in zijn woonomgeving neutraliseren door zelf alleen nog met kabel te werken of via het stroomnet met adapters als het niet anders kan. En, als het belangrijk is, dagelijks/wekelijks/maandelijks backups maken, of een gemixte vorm.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/14, 11:30:24 »
Met VMware kan het al fout gaan als je een update van firefox naar 3.6 doet.
Als niet helemaal duidelijk is wat TS met z'n PC doet, is het zinloos om alle mogelijkheden op te noemen. Want dat is eindeloos.
Het lijkt me dat het maken van een goede cleane kopie van zijn data handig is. Dan de systemschijf radicaal cleaneren en opnieuw Windows en Ubuntu installeren op de normale manier. Prog's installeren. Inderdaad Windows gebruiker maken. Data weer terug. Uiteraard voor Windows wat AV en FW software. Het wireless gebeuren in zijn woonomgeving neutraliseren door zelf alleen nog met kabel te werken of via het stroomnet met adapters als het niet anders kan. En, als het belangrijk is, dagelijks/wekelijks/maandelijks backups maken, of een gemixte vorm.
Misschien is dat inderdaad beter, want op de manier waarop de computer nu is geïnstalleerd is het voor niemand makkelijk om ondersteuning te geven.

Offline rpoot

  • Lid
Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/16, 11:06:24 »
Voorop gesteld dat ik géén snars snap van waar jullie het over hebben, ben ik wel dingen tegen gekomen die ik kan toelichten:
1. Ik ben het spuugzat telkens gehackt, besmet te worden en met een niet bruikbare PC te zitten (€€€€€ !! en dd:hh:mm).
2. Godzijdank heb ik mijn data tot nu kunnen redden.
3. Waar gebruik ik hem voor? (Administratie doeleinden, Bankieren, Zoeken op internet, Mailen).

Wat gebruikte ik eerst? Windows, MS-Office, Scannen, Faxen, Printen, Outlook Express 6.0, Thumbsplus (fotoprogramma), Nero (DVD branden). (Een normale gebruiker zonder geestelijke afwijkingen).

Wat wilde ik toen W in de onder punt 1 situatie kwam? Zo snel mogelijk weer verder kunnen werken voor de vereniging en mezelf en ZONDER binnen 2-4 dagen weer in situatie 1 terecht te komen.

Wat is er aan gedaan?
a. Dual boot mogelijkheid naar ubuntu en XP (Omdat 80?% van het mensdom met Windows werkt en het restant met Mac of Linux)
b. Veilig? surfen onder linux en daarna de data in Windows verder verwerken.
c. Dat is 4 dagen gelukt tot er een nieuwe map aanmaken onder Windows in het foto programma met een toetscombinatie een onverwachte reactie veroorzaakte.
d. Daarna had ik alleen nog maar Linux!
e. XP + VMware vond ik in de prullenbak.  

Waar ben ik tevreden over? De snelheid, OOO en dat ik al 11 dagen kan draaien!

Waar ben ik ontevreden over?
a. Alle Ctrl toets combinaties openen een scherm met mijnnaam@dell-desktop:~$ (en met muis knippen plakken werkt soms)
b. Evolution 2.?? Mail programma kan GEEN Windows mail en adressen importeren.
c. Ik kan niet printen, scannen.
d. Schijven hebben namen ipv C: D: etc
e. Ik kan geen draadloze verbinding krijgen met het huisnetwerk (Delen onder Windows)
f. Ik met een usb stick data over moet brengen naar een laptop om te kunnen scannen, printen etc.
g. DAT IK ABSOLUUT GEEN VERSTAND HEB VAN LINUX (maar kunnen jullie niets aan doen!) .....@dell-desktop:~$ lijkt me de DOS prompt C:\>, maar verder weet ik niet wat ik daar mee kan doen.

Systeem:
Dell 530S
2 dual core processors
4096MB Geheugen
320GB HD (gesplitst in 4x 80GB)
500GB HD (Data)
 
Mijn slotvraag is, waar is het dichts bijzijnde steunpunt of nog beter iemand die dat hier wil doen (3355).
« Laatst bewerkt op: 2010/11/16, 13:21:34 door rpoot »

Offline rpoot

  • Lid
Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/18, 10:39:56 »
Attentie:
Toelichting op iets.
Ik zie verschillende opmerkingen waarom ik niet met de PC onder mijn arm naar een steunpunt ga?
Dames en heren, ik heb MS dus dat verplaatsen is een beetje moeizaam!
Sorry, foutje van mijn kant dat had ik beter gelijk bij moeten zetten!


Heb me nu +/- 10 dagen suf zitten lezen, maar de volgende zaken kom ik niet uit:
Stap voor stap loop ik de Desktop na:
1. Voor de Faxcard (geen merkaanduiding*) niet. (Hij ziet hem niet)
2. LAN Aansluiting wordt niet gezien**
3. CD/DVD station werkt niet***
4. Ik heb een linux driver voor de HP Photosmart C5280 All-in-1 printer, scanner, kopieren .****
5. Ik wil schijf #2 waarop de data staan delen (schijf #1: 320GB en #2 500GB)
6. Ik kreeg updates aangeboden! moet ik die installeren?

* + **    "Melding software ontbreekt" !

**          WL Modem `````` Desktop ------------- Laptop (Via LAN van Laptop(WL uit!) naar Desktop(WL aan!) en WL naar Modem)

***         Ik wil een opstartschijf branden maar ik moet iets toevoegen, maar wat wordt niet aangegeven!

****       Hoe krijg ik die geinstalleerd?

*****     Hoe krijg ik die schijf zichtbaar via WL of/als LAN niet gaat werken voor de Laptop.

Is misschien via extern bureaublad een mogelijkheid dat iemand op afstand de boel goed instelt. (Ik bel dus geen kosten voor die me wil helpen)

M.vr.gr.,
rpoot
« Laatst bewerkt op: 2010/11/18, 12:40:24 door rpoot »

Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/18, 11:10:18 »
Correctie aangebracht.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/18, 12:16:06 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline rpoot

  • Lid
Re: Virtuele omgeving Windows XP en instellingen in de prullenbak
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/18, 12:38:37 »
Als ik in het configuratie scherm naar netwerk mogelijkheden kijk staat die op loopback.
verder kan ik kiezen uit OF Ethernet OF Wireless!
Beide tegelijk komt in de lijst van mogelijkheden niet voor!

Maar is het mogelijk om via Bureaublad op afstand met iemand verbinding te maken?
Onder W gaat dat n.l. wel, dus lijkt het me sterk dat daar in ubuntu niet is voorzien.
 
« Laatst bewerkt op: 2010/11/18, 15:15:21 door rpoot »