Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Macromedia flash player-Geen Geluid?  (gelezen 11573 keer)

Saamelainen

  • Gast
Macromedia flash player-Geen Geluid?
« Reactie #25 Gepost op: 2006/09/19, 11:45:45 »
Ik heb het geluidsprobleem op een heel rare manier opgelost. Ik was het herstarten goed beu. Wat ik nu doe is een klein stukje afspelen van een googlevideo die ik opgeslagen heb. Daarna ga ik naar You Tube of Google video en heb ik geluid! You Tube werkt dus bij mij nu ook, zonder alsa-oss of andere ingrepen. Ik weet dat het erg eigenaardig klinkt. Het lijkt wel of er met het starten van een opgeslagen videobestand iets in werking wordt gezet dat You Tube en Google video goed doet werken. :/

Profox of anderen, hou me maar niet voor de gek om deze onzin. Het geluid werkt nu al dagenlang zoals het hoort. Geen herstart meer nodig geweest. :D  
Dus als ik nu 's morgens mijn laptopje heb gestart ga ik eerst even een muziekje luisteren en de rest van mijn dag is goed...:cool:

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Macromedia flash player-Geen Geluid?
« Reactie #26 Gepost op: 2006/09/19, 12:24:02 »
Euh.. moet ik ook eens proberen. Bij mij heeft alsa-oss trouwens een negatief punt. Af en toe crasht firefox als ik alsa-oss uitvoer gebruik. Dit komt volgens mij alleen voor wanneer er geluid afspeelt of afspeelde, en het komt vooral voor wanneer het flash filmpje niet helemaal op mijn scherm staat, maar bijvoorbeeld halverwege (als ik bijvoorbeeld wat naar beneden scroll bij YouTube) - De fout doet zich pas voor wanneer ik van website wil veranderen.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Macromedia flash player-Geen Geluid?
« Reactie #27 Gepost op: 2006/09/19, 12:25:20 »
Achja, ondertussen is er al een Flash 9 beta voor linux volgens de mensen van Adobe.

Misschien komt het toch nog goed...

De betaversie is niet publiek gemaakt :( maar het zou kunnen dat er nog een publieke beta aankomt voor het einde van dit jaar.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

NLsandman

  • Gast
Macromedia flash player-Geen Geluid?
« Reactie #28 Gepost op: 2006/09/19, 14:04:27 »
Citaat van: Saamelainen
Ik heb het geluidsprobleem op een heel rare manier opgelost. Ik was het herstarten goed beu. Wat ik nu doe is een klein stukje afspelen van een googlevideo die ik opgeslagen heb. Daarna ga ik naar You Tube of Google video en heb ik geluid! You Tube werkt dus bij mij nu ook, zonder alsa-oss of andere ingrepen. Ik weet dat het erg eigenaardig klinkt. Het lijkt wel of er met het starten van een opgeslagen videobestand iets in werking wordt gezet dat You Tube en Google video goed doet werken. :/

Profox of anderen, hou me maar niet voor de gek om deze onzin. Het geluid werkt nu al dagenlang zoals het hoort. Geen herstart meer nodig geweest. :D  
Dus als ik nu 's morgens mijn laptopje heb gestart ga ik eerst even een muziekje luisteren en de rest van mijn dag is goed...:cool:
Het lijkt erop dat firefox het geluid van de swf file in een andere player wil openen, bv quicktime.
mischien dat je met deze info verder kunt?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Macromedia flash player-Geen Geluid?
« Reactie #29 Gepost op: 2006/09/19, 14:14:40 »
Deze player houd 't geluid dan vast waardoor de andere player de sounkaart niet meer vind.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Gast

  • Gast
Macromedia flash player-Geen Geluid?
« Reactie #30 Gepost op: 2006/12/20, 18:27:29 »
Ik heb ook het probleem, videogoogle en youtube beeld is goed,maar geluid? now way,het is echt irritant  ik heb dan geprobeerd
om een oudere versie van flash te installeren,en geen effect,trug de nieuwste versie gedownload,nog geen verschil
heeft er al iemand iets op gevonden?
Cheeers

michel

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Macromedia flash player-Geen Geluid?
« Reactie #31 Gepost op: 2006/12/20, 18:31:54 »
Hoe hebt ge flash ge
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Gast

  • Gast
Macromedia flash player-Geen Geluid?
« Reactie #32 Gepost op: 2006/12/20, 19:13:42 »
eerst op de site van adobe de nieuwste gedownload,(als exe bestand) en dan de oudere 7 op een site gedownload( ook als exe bestand) de nieuwe heb ik als exe bestand al geinstaleerd,en via de site zelf, en geen verschil btw;geluid me media player,quicktime,... now problem

Cheers
michel

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Macromedia flash player-Geen Geluid?
« Reactie #33 Gepost op: 2006/12/20, 19:20:31 »
OK probeer 'm nu eens te installeren via synaptic pakketbeheer of via de terminal met deze tekst:
sudo apt-get install flashplugin-nonfree

Via een gedownload .exe bestandje zal dat nooit lukken.
Linux werkt heel anders, klik gerust eens op de links hieronder mijn post, dat zijn wiki pagina's die je een stuk verder zullen helpen.
Als je vragen hebtr horen we 't graag hoor ;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Macromedia flash player-Geen Geluid?
« Reactie #34 Gepost op: 2007/12/23, 09:21:36 »
Ook mijn Ubuntu-systeem gaf geen geluid weer in Flash. Na alle tips op te hebben gevolgd had ik helaas nog steeds geen bevredigend resultaat.
Ten lange leste heb ik mijn geluidskaart maar eens vervangen en voila: geluid.
De geluidskaart was gewoon te oud en heb die vervangen door een Trust van 15 euro.
Alles werkt nu naar volle tevredenheid.