Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid in live cd werkt niet  (gelezen 626 keer)

Shonof

  • Gast
Geluid in live cd werkt niet
« Gepost op: 2008/01/28, 14:46:02 »
Ik wil graag Ubuntu 7.10 32 bit installeren. Dus ik start de live CD op en het geluid werkt niet.

Ik heb een X-Fi Fatality geluidskaart van creative en op mijn moederbord (asus p5nsli) zit een geluidschip zie:
http://alatest.nl/asus_p5nsli/cpus_moederbord/Professionele_Reviews/pe-34770051,53/     of http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=11&l3=331&model=1311&modelmenu=1

Ik weet al dat X-Fi Fatality geluidskaart van creative nooit werkt (alleen op 64bit), dus dan moet het via mijn chip op mijn moederbord.

Bij Sound zijn dit mijn instellingen.

--------------------

Sound Events
Sound playback: Autodetect

Music and Movies
Sound playback: Autodetect

Audio Conferening
Sound playback: Autodetect
Sound capture: USB Audio, AD198x Analog, ALSA - Advanced Linux Sound Architecture, OSS - Open Sound, Test Sound en Silence.

Default Mixer Track
Device: HDA Nvidia (Alsa mixer), AK5370 (Alsa mixer), Analog Devices AD 1986A (OSS Mixer)

--------------------

Sound capture: stond het op ALSA en Device: het op HDA Nvidia (Alsa mixer).

Ik zou graag willen weten of het geluid kan werken en als het kan werken hoe moet ik het dan laten werken?

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Alvast bedankt voor de moeite.

Geluid in live cd werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/28, 15:05:08 »
Normaal gesproken kan je maar 1 geluidskaart tegelijk gebruiken.

Met dit gegeven in het achterhoofd word in de bios de onboard geluidskaart uitgezet, zodra je een pci geluidskaart erin stopt.

Voor nu neem ik aan dat je die onboard kaart nog niet hebt aangezet in je bios !?!
Dan heb je idd nog geen geluid.

Zet je die wel aan, zou je eigenlijk om de puntjes op de i te zetten, de pci kaart eruit moeten trekken.
Vooralsnog vertrouw ik een beetje op Linux dat hij niet in de war raakt indien er 2 geluids apparaten in de pc zitten.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Shonof

  • Gast
Geluid in live cd werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/28, 16:09:10 »
Bijde staan aan ik zie het ook staan onder hardware en volgens mij is de geluidschip de HDA Nvidia (Alsa mixer).

Is er nog hoop dan, dat het gaat werken?

Geluid in live cd werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/28, 17:04:26 »
de nvidia chipset zou probleemloos moeten werken is mijn ervaring ???

Je moet er ook rekening mee houden dat de live cd erg beperkt is terwijl je in de normale installatie wel alles naar je hand kan zetten of ondersteunende prioggie kan instaleren.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Shonof

  • Gast
Geluid in live cd werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/29, 15:24:53 »
ok
Nog bedankt voor het helpen. Het is niet voor me eigen dus is lullig als het dan niet werkt, jammer dan voor hem.