Ondersteuning > Installatie

Geen desktop

<< < (5/5)

fsx65:
Zou het kunnen dat de Windows 10 Ubuntu en andere o.systems tegenhoudt?
Het is een HP Zbook Studio x360 G8. Vorige week crashte de  meegeleverde Windows.
Student Aan Huis wist niets anders te doen dan de hd te formatteren en Windows 10 vanaf zijn USB stick te installeren. Dat draaide goed. nu wil ik Ubuntu naast W10 kunnen gebruiken. Maar dat krijg in niet operationeel. Wie weet raad?

jolo:
Windows 10 zal andere besturingssystemen niet blokkeren. Ik heb hier zelf ook Windows 10 met Xubuntu als dual boot. Uiteraard wel met in het uefi bios security boot [Disabled]
Ik heb daarin zojuist in Windows10 even Rufes 3.2 uitgeprobeerd. En bij nader inzien hoef je niet zelf een volume label in te typen. Want zodra je de (x)Ubuntu iso hebt geselecteerd, dan verschijnt automatisch het juiste volume label. En ook het aanmaken van een bootable USB stick is daarmee gelukt. 

fsx65:

--- Citaat van: jolo op 2022/10/31, 18:46:21 ---Windows 10 zal andere besturingssystemen niet blokkeren. Ik heb hier zelf ook Windows 10 met Xubuntu als dual boot. Uiteraard wel met in het uefi bios security boot [Disabled]
Ik heb daarin zojuist in Windows10 even Rufes 3.2 uitgeprobeerd. En bij nader inzien hoef je niet zelf een volume label in te typen. Want zodra je de (x)Ubuntu iso hebt geselecteerd, dan verschijnt automatisch het juiste volume label. En ook het aanmaken van een bootable USB stick is daarmee gelukt.

--- Einde van citaat ---

Dat disablen ga ik nogeens proberen, en laat je het resultaat wete, Jolo.

fsx65:

--- Citaat van: fsx65 op 2022/11/01, 16:57:31 ---
--- Citaat van: jolo op 2022/10/31, 18:46:21 ---Windows 10 zal andere besturingssystemen niet blokkeren. Ik heb hier zelf ook Windows 10 met Xubuntu als dual boot. Uiteraard wel met in het uefi bios security boot [Disabled]
Ik heb daarin zojuist in Windows10 even Rufes 3.2 uitgeprobeerd. En bij nader inzien hoef je niet zelf een volume label in te typen. Want zodra je de (x)Ubuntu iso hebt geselecteerd, dan verschijnt automatisch het juiste volume label. En ook het aanmaken van een bootable USB stick is daarmee gelukt.

--- Einde van citaat ---

Dat disablen ga ik nogeens proberen, en laat je het resultaat weten, Jolo.


--- Einde van citaat ---

Ik heb secure boot ge-disabled en ik heb legacy support ge-disabled. Nu eens zien of ik Ubuntu op het scherm krijg.
Ik laat het je weten.

Het lukt me niet om de bootvolgorde te veranderen. Ik vind niet waar ik dat kan doen. In de BIOS, lijkt me. Maar daar zie ik niets.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie