Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Externe luidsprekers.  (gelezen 535 keer)

Offline PIPOOO

  • Lid
Externe luidsprekers.
« Gepost op: 2012/12/16, 10:25:17 »
Hallo,

Ik ben gisteren overgegaan van 12.10 naar 12.04.1 LTS. Nu valt me op dat bij het afspelen via de externe luidsprekers ik het stekkertje van deze luidsprekers moet doen in die van de koptelefoon van de laptop. Bij de optie geluid geeft de laptop ook alleen maar koptelefoon aan. Als ik de stekker doe in die van de luidspreker van de laptop dan krijg ik alleen maar geluid via de interne luidsprekers van de laptop.
Wat gaat hier nu verkeerd?

Ik hoor wel.

Groet,

Bert.

Offline dude

  • Lid
Re: Externe luidsprekers.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/24, 10:37:17 »
Ik draai zelf probleemloos 12.04.1 LTS qua geluid, maar om het probleem helder te krijgen: Als je op het luidsprekericoon in je rechterbovenhoek drukt, en vervolgens kiest voor Sound Settings (in het Nederlands waarschijnlijk "geluidsinstellingen" ??? ) > en dan kijkt onder het tablad Output, kun je dan geen optie vinden die werkt?

Heb je het al geprobeerd met Alsamixer (vanuit terminal) of (als Alsamixer niet werkt) Pavucontrol?

Re: Externe luidsprekers.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/24, 16:23:13 »
Welke laptop heb je?

Kan het zijn dat de aansluiting die jij ziet als voor de luidsprekers eigenlijk de ingang voor de microfoon is?
De meeste laptops die ik ken hebben voor het geluid 1 (microfoon) ingang en 1 uitgang voor koptelefoon, versterker o.i.d..