Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sims  (gelezen 2780 keer)

sims
« Gepost op: 2011/05/31, 19:19:03 »
ik heb een oude cd van de sims terug gevonden, kan iemand helpen met het installeren onder wine want ik snap er de ballen van :( :(
het is de sims delux uit 2002
plz help
Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary,
Over many a quaint and curious volume of forgotten lore,
While I nodded, nearly napping, suddenly there came a tapping,
It was my girlfriend with her mechanical keyboard   --'

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: sims
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/31, 19:21:40 »
Toepassingen, wine, wine programmas verwijderen, installeren van cd, setup selecteren, wachten, tot de conclusie komen dat het werkt (of niet), spelen geblazen! ;D ;)

Re: sims
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/31, 19:29:32 »
installeren van cd staat nergens tussn... alleen info...
als ik naar wine ga krijg ik alleen browse c: drive
configure wine en uninstall wine software...
Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary,
Over many a quaint and curious volume of forgotten lore,
While I nodded, nearly napping, suddenly there came a tapping,
It was my girlfriend with her mechanical keyboard   --'

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: sims
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/31, 19:35:06 »
Wacht: Je gaat naar Toepassingen|Wine|Wine Programma's verwijderen|Installeren. Je selecteert dan het uitvoerbaar bestand op je cd (/media/cd_drive oid). Dan slaat hij aan het installeren!

Re: sims
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/31, 19:55:36 »
Als ik The Sims deluxe opzoek op google, krijg ik overal verwijzingen naar The Sims 2.

Als ik deze opzoek op WineHQ.org (altijd eerst doen voor je aan de slag gaat, goede tip ;) ), zie ik staan dat deze versie geklasseerd staat als "garbage", wat betekend dat het niet zal werken.

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=1942

Edit: Uit 2002, dat moet de eerste patch zijn van the sims 1, staat ook geklasseerd als garbage, sorry.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/31, 19:57:15 door Carharttguy »

Re: sims
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/01, 15:47:09 »
Sims 1 werkt niet in Wine.

Offline Torres

  • Lid
Re: sims
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/23, 14:36:15 »
DIt gaat  dus over de Sims 1,  maar hopelijk kan ik de Sims 2 wel aan de praat krijgen??? Ik ben van de week overgegaan van Windows XP naar Ubuntu en er enorm blij mee, dat voorop. Maar nu wilde ik vanmiddag mijn favoriete spel, de Sims 2 installeren en dat levert dus problemen op.  Ik had een handleiding ervoor gevonden, wine geïnstalleerd  en zou vervolgens install.exe moeten openen. Die stond er dus niet bij, maar dat zou autorun.exe moeten zijn. Het vanaf de schijf openen lukt  niet en nadat de cd-rom naar de harde schijf was gekopieerd leek het even te gaan lukken maar dat was valse hoop.  Installeren lukt niet, het enige wat er gebeurde dat er hele rare dingen met mijn videokaart gebeurde, de scherm resolutie veranderde (bleef dezelfde hoogte maar werd de helft  smaller).  Dat was wel weer in orde nadat alles van de Sims eraf was en ik overnieuw had opgestart. Nu rest de vraag; is er hoop voor de Sims 2 onder Ubuntu?

Re: sims
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/23, 15:06:11 »
DIt gaat  dus over de Sims 1,  maar hopelijk kan ik de Sims 2 wel aan de praat krijgen??? Ik ben van de week overgegaan van Windows XP naar Ubuntu en er enorm blij mee, dat voorop. Maar nu wilde ik vanmiddag mijn favoriete spel, de Sims 2 installeren en dat levert dus problemen op.  Ik had een handleiding ervoor gevonden, wine geïnstalleerd  en zou vervolgens install.exe moeten openen. Die stond er dus niet bij, maar dat zou autorun.exe moeten zijn. Het vanaf de schijf openen lukt  niet en nadat de cd-rom naar de harde schijf was gekopieerd leek het even te gaan lukken maar dat was valse hoop.  Installeren lukt niet, het enige wat er gebeurde dat er hele rare dingen met mijn videokaart gebeurde, de scherm resolutie veranderde (bleef dezelfde hoogte maar werd de helft  smaller).  Dat was wel weer in orde nadat alles van de Sims eraf was en ik overnieuw had opgestart. Nu rest de vraag; is er hoop voor de Sims 2 onder Ubuntu?

Hallo, welkom op het forum.

Ik ben bang van niet. In de WineAppDB kun je zien dat Sims2 de 'garbage'status heeft http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=2633. Er staat wel een lelijke hack genoemd maar dat is geen echt alternatief. Denk dat jij beter af bent met een dual boot XP en Ubuntu.

Re: sims
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/23, 15:47:33 »
Sims 1 werkt helaas niet in Wine. Sims 3 tegenstrijdig genoeg wel.

Offline Torres

  • Lid
Re: sims
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/23, 15:53:14 »
Tsja, het is niet anders! Zal voorlopig zonder het spel moeten, liever Ubuntu dan de Sims. XP en Ubuntu op één computer doe ik liever niet, maar een computer met XP met de Sims, zonder internet is natuurlijk wel een optie met een laptop met Ubuntu voor mijn internet ernaast!  Zal ook nog eens zoeken naar Ubuntu Sims klonen. Bedankt in ieder geval voor de snelle reactie.