Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: WPS Office in het Nederlands  (gelezen 6766 keer)

Tip: WPS Office in het Nederlands
« Gepost op: 2013/05/20, 22:25:07 »
Oké, het duurde even maar ik ben al een aardig eind gekomen met de vertaling. Het is nog niet helemaal af maar ik heb zoveel mogelijk weten te vertalen van de basisfuncties dus het is al aardig bruikbaar. Suggesties e.d. zijn uiteraard welkom.

-Download WPS Office beta: http://wdl.cache.ijinshan.com/wps/download/Linux/unstable/wps-office_8.1.0.3724~b1p2_x86.tar.xz
-Pak dat archief ergens uit, bijv. in je Persoonlijke map
-Navigeer naar die map en dubbelklik op het bestandje 'wps'
-Je krijgt nu een Chinees schermpje waar je iets in moet vullen. Vul alle velden in, het maakt geen reet uit wat je er precies invult en druk op Enter.
-Sluit WPS Office af nadat het is opgestart en download mijn vertaling: https://sites.google.com/site/ubukuntu/downloads/wps.qm?attredirects=0&d=1
-Sla dat bestandje op en plaats het in de map van WPS onder office6 --> 2052 en overschrijf indien hier om gevraagd wordt.

Et voila, nu is WPS in het Nederlands voor zover de vertaling al af is :)

Noot: de nieuwe a10-versie slaat de taalbestanden ergens anders op. Ik ben nog aan het kijken hoe dat zit.

Tips voor dit topic:
-Ja, het is gesloten software en geen FOSS, dat weet ik en anderen die dit lezen ook dus geen discussie over open vs gesloten graag.
-Ja, het komt uit China maar het bestaat al sinds 1988 en de Android-versie is ook in Europa enorm populair. Ook al zou er iets verdachts inzitten: dit topic gaat daar niet over, start daar maar een topic over in Algemeen als je dat graag wilt bediscussiëren.

Re: Tip: WPS Office in het Nederlands
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/22, 15:06:01 »
ga het gelijk uittesten :) / misschien ook handig hoe je WPS permanent kan installeren in een vorm van howto ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline IHC1000

  • Lid
Re: Tip: WPS Office in het Nederlands
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/22, 23:05:28 »
Had je post gemist.

Had toevallig op omgubuntu gelezen over de wps update en dacht ineens hoe zou het met die vertaling zijn.
Heb jouw vertaling geprobeerd en zag duidelijk veel nederlandse woorden, bedankt hiervoor.

In dat artikel over de update stond ook dat het vertaald is in US Engels, ik heb de .deb gedownload 
en geïnstalleerd.
Bij de eerste keer opstarten vraagt hij netjes of je Engels of Chinees wil, er wordt daarna veel duidelijk, wellicht ook voor jou een goede vertaalhulp.

Ga nu nog even zoeken hoe ik aan die vleugeldingen kom, nogmaals bedankt.


Re: Tip: WPS Office in het Nederlands
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/22, 23:15:49 »
@Joris: In principe door de deb te installeren maar ik moet nog even uitzoeken waar de taalbestanden dan heengaan dus die how-to komt nog :)
@IHC: Graag gedaan :)
En ja klopt, hij is ook gewoon in het Engels. Ik ga proberen om dat schermpje mijn vertaling te laten oppikken zodra ik weet waar de taalbestanden zich bevinden sinds de update. Dat ga ik morgen of overmorgen even uitzoeken.