Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen draadloos internet als laptop-lid gesloten wordt  (gelezen 1529 keer)

Geen draadloos internet als laptop-lid gesloten wordt
« Gepost op: 2008/06/18, 10:22:18 »
Ik zit praktisch naast mijn router, en heb zeer goede verbinding (iets van een 88%). Maar zodra ik mijn laptop dicht klap dan verlies ik mijn draadloos internet...
Zijn er nog mensen die dit ervaren en als dit een bug is, bij welk package zou ik dit dan best plaatsen in launchpad?
Nog wat info:
* Xubuntu Hardy 8.04
* Power Management Preferences: Zowel bij netstroom als bij batterij: "Actions: When laptop lid is closed: Blank Screen".
* Windows Vista kan hier wel mee om, dus het moet instelbaar zijn.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geen draadloos internet als laptop-lid gesloten wordt
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/18, 11:29:33 »
Gebruik de zoekfunctie eens? Volgens mij heeft siegi hier wel eens wat over gepost. Overigens is slaapstand/pauzestand het laatste grote minpunt van Ubuntu:
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu
(nummer 4)

Geen draadloos internet als laptop-lid gesloten wordt
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/18, 13:47:29 »
Ehm, ik kan precies echt niet zoeken: Heb gezocht op posts van Siegi met als onderwerpen: "laptop" / "scherm" / "lid" / "dicht" + al zijn posts in "Internet"... Niets gevonden i.v.m. een uitgeschakeld beeldscherm...

Maar, "slaapstand/pauzestand" heeft hier toch niets mee te maken??? Mijn beeldschermadapter wordt gewoon uitgeschakeld als ik het lid van mijn laptop toe doe. Dat is toch niet gerelateerd "slaap/pauze stand"?

Wat ik eigenlijk niet snap is, hoe je draadloos-netwerkkaartje beïnvloed kan worden door het uitschakelen van je beeldscherm... Deze zouden toch juist onafhankelijk van elkaar moeten kunnen werken...
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline charclo

  • Lid
Geen draadloos internet als laptop-lid gesloten wordt
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/29, 12:06:38 »
Dit probleem heb ik momenteel ook. Als ik mijn laptop sluit en hij staat zo ingesteld dat het scherm op zwart springt werkt mijn draadloos internet niet meer.
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Offline charclo

  • Lid
Geen draadloos internet als laptop-lid gesloten wordt
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/02, 17:23:22 »
Ik heb nog iets raars ontdekt hieromtrent. Bij mijn vriendin thuis en nog ergens anders werkt dit zonder problemen. Ik kan de laptop sluiten, en dus het scherm zwart laten worden en de draadloze verbinding wordt niet verbroken. Misschien komt dit door de gebruikte beveiliging? WPA of WPA2?
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Geen draadloos internet als laptop-lid gesloten wordt
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/03, 14:06:24 »
Ik heb er nog steeds last van met WPA2 Personal (AES-TKIP)
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

reactokrato

  • Gast
Geen draadloos internet als laptop-lid gesloten wordt
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/03, 15:47:29 »
Heeft het niets te maken met het feit dat uw antenne in uw scherm zit, en als je dat toeklapt uw ontvangst veel kleiner wordt?
Of wordt het software matig afgelegd?