Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: webcam  (gelezen 842 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
webcam
« Gepost op: 2010/03/22, 20:17:28 »
Wie kan er mij zeggen welke webcams goed samen werken met Ubuntu? Liefst een webcam met micro.

Alvast bedankt

Willem

Re: webcam
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/22, 20:21:28 »
Dat is niet te voorspellen, zelfs een merk dat over het algemeen goed ondersteund wordt, kan ik niet noemen. Ondersteuning is namelijk geheel afhankelijk van de gebruikte chip in de webcam. Wordt die chip niet ondersteund, dan heb je dikke pech. Ik heb overigens goede ervaringen met webcams onder Linux. Zlefs een merkloze videoconverter die niet meer functioneerde onder Windows wegens gebrek aan drivers, werkte perfect na het inpluggen onder Ubuntu.

Aanbevolen webcamtoepassing: Cheese.
Mijn advies: koop een webcam die je aanspreekt, sluit 'm aan en controleer of het apparaat correct functioneert. Zo niet, dan terug naar de winkel ermee. Tevens kun je via Google "naam_product ubuntu" invoeren om eventuele problemen op te sporen.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: webcam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/22, 22:47:11 »
Er was laatst een tip hier om een xbox 360 camera (usb) van de free record shop te installeren, in combinatie met het programma 'Kamoso' (via USC of Synaptic).
Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Duckie

  • Lid
Re: webcam
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/23, 01:03:28 »
Toevallig heb ik afgelopen zaterdag een Logitech C250 gekocht. Hij heeft een ingebouwde microfoon en werkt op Linux, XP en Snow Leopard zonder ook maar iets te hoeven installeren.
En hij geeft nog prima beeld ook. Wat wil je nog meer voor nog geen 30 euro.
____________________________________________

Offline Driesvz

  • Lid
Re: webcam
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/24, 21:59:21 »
Dag Willem,
Koop een Logitec C200 bij Scheer en Foppe voor ca  EUR 18,-.
Werkt out of the box met Ubuntu 9.10 en UNR 9.10 in samenwerking met Skype.
Heeft ingebouwde microfoon.
Schitterend beeld!
André