Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lock screen knop werkt niet  (gelezen 1137 keer)

Lock screen knop werkt niet
« Gepost op: 2009/06/10, 00:00:41 »
Als ik de lock screen knop aanklik gebeurt er gewoon praktisch niets. Weet iemand wat er fout kan zijn en hoe ik het oplos of kan ik het oplossen door een package opnieuw te installeren en om welke package gaat het dan?

Re: Lock screen knop werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/10, 20:03:02 »
Weet niemand welke package er achter de lock screen functie zit?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Lock screen knop werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/10, 20:07:12 »
Waarschijnlijk is het een functie van je screensaver.
Even zoeken dus in Synaptic naar welk pakket dat doet in Xubuntu.
In Ubuntu is het gnome-screensaver

Re: Lock screen knop werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/13, 00:25:48 »
Ik heb wel wat packages gevonden die met een screensaver te maken hadden en ik kreeg de lock screen knop werkend.

Kan iemand vertellen of het klopt dat de lock screen knop standaard een willekeurig screensaver laat zien?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Lock screen knop werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/13, 08:35:22 »
normaal gesproken geeft lock screen je een zwart scherm en als je een muisklik/toesenaanslag doet krijg je een venster met je naam waar je je ww moet ingeven,
in gnome dan toch he, maar kan me niet voorstellen dat die functie onder xfce anders werkt.

Re: Lock screen knop werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/14, 17:01:13 »
ok, bedankt voor de hulp. Ik weet nu welke package geladen wordt als de 'lockscreenknop' ingedrukt wordt. (Helpfile van xfce-panel) Dat is xscreensaver en als dat niet lukt xlock. Op een één of ander manier was de configuratie van xscreensaver veranderd waardoor die niet gebruikt werd. Ik heb xscreensaver opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer. De vraag is nu nog. Is dit de lockscreen die standaard ingesteld is? Kan iemand zeggen of voor Xubuntu 8.04 standaard xscreensaver of xlock wordt gebruikt?