Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Klein vertaalfoutje in Gwibber  (gelezen 2697 keer)

Klein vertaalfoutje in Gwibber
« Gepost op: 2011/09/28, 19:39:56 »
Wanneer ik een bericht retweet, dan verschijnt de libnotify (of hoe het pakket ook heet tegenwoordig, maar ik bedoel dus die zwarte notificatie) dat er een bericht gedeeld is. Maar de vertaling klopt niet. Er staat: "Gedeeld van @naamvanpersoon". Maar ik ben degene die retweet, dus het kan niet een deling VAN die ander zijn.
Een betere vertaling zou dus zijn: 'Gedeeld bericht: @naamvanpersoon'.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Klein vertaalfoutje in Gwibber
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/28, 22:54:12 »
Hey,

Bedankt voor je oplettendheid, maar ik kan die string niet vinden:

https://translations.launchpad.net/ubuntu/oneiric/+source/gwibber/+pots/gwibber/nl/+translate?batch=10&show=all&search=gedeeld

Ook in gwibber voor natty komt die string niet voor, welke versie van Ubuntu en gwibber gebruik je?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Klein vertaalfoutje in Gwibber
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/28, 23:11:59 »
Is het niet "Gedeeld bericht van"?

edit: dit is inmiddels opgelost
Ik kwam trouwens een ander iets tegen. Zie mijn suggestie. Mijn eerdere vertaling was niet goed. Er zijn meer van dit soort strings met dezelfde fout. Is het het pakket dat wij vertalen of kunnen we dit beter upstream verbeteren?
« Laatst bewerkt op: 2011/09/29, 00:17:11 door Rachid »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Klein vertaalfoutje in Gwibber
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/29, 00:28:17 »
@redmar: 11.10
@Rachid: Dank! Maar is er wel een upstream aangezien Canonical de ontwikkelaar is van Gwibber?