Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met file-type associatie in thunderbird  (gelezen 814 keer)

problemen met file-type associatie in thunderbird
« Gepost op: 2011/10/06, 11:48:32 »
Wanneer ik dmv Thunderbird een e-mail open met daarin een docx-document als attachment dan wordt LibreOffice automatisch geopend als ik op dat attachment klik.
Wanneer het attachment echter een doc-document is en ik klik erop dan krijg ik een foutmelding zoals deze:
/tmp/OPDOC24082005-1.doc could not be opened, because the associated helper application does not exist. Change the association in your preferences.
Als ik echter naar de Thunderbird preferences-->Attachments ga dan zie ik daar geen mogelijkheid om het doc-type toe te voegen. Misschien weet iemand welke file ik manueel kan editeren om ook doc-documenten door LibreOffice te laten openen.

dank bij voorbaat
hugo
p.s.1 ik gebruik kubuntu natty narwal
p.s.2 rechtsklikken op het attachment laat me ook niet toe om een toepassing te kiezen die geschikt is voor het open van het attachment



Re: problemen met file-type associatie in thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/06, 17:07:53 »
Bij mij staat .doc er ook niet in, maar er staat bji mij maar weinig. twee dingen om precies te zijn, namelijk pdf en jpeg.

Normaal was dat toch een hele waslijst meen ik. Als je hem nu eerst eens opslaat als .docx, dan zou je hem toch gewoon kunnen openen.
Dus de bijlage eerst opslaan als .docx in een map of bureaublad en dan openen.

Ik ben ertussen achter gekomen dat het doc-type aan een "foutieve soffice" gekoppeld was (wellicht een verkeerd pad), daardoor kreeg ik die melding. Ik heb de juiste soffice namelijk /usr/bin/soffice nu in de plaats gezet en nu werkt alles zoals het hoort

mvg.
hugo