Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp bij Open Shot Video editor  (gelezen 3645 keer)

Hulp bij Open Shot Video editor
« Gepost op: 2014/11/02, 15:49:48 »
Zit nu al een hele tijd te klooien met dat software,heb ook de manual op gezocht online,en en ik snap nog steeds er niks van!
Wat ik wil is een filmpje van de TV,met reclame er in,en die reclame wil ik er uit hebben..Hoe doe je dat nou??Ik heb natuurlijk het filmpje geladen,maar als ik poog om de reclame te selecteren om weg te snijden,dan snijdt hij alleen maar het beginstuk van het filmpje...Dus wat doe ik dan fout??
Of weten jullie een proggie die makkelijker en of beter is?? Filmpje is al om gezet naar mp4.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/02, 16:08:34 »
Oefening baart kunst. Er zijn ook instructie filmpjes op YT:
   https://www.youtube.com/watch?v=UATLwhzYq40

Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/02, 16:08:55 »
Ik zou zeggen gewoon knippen voor en na de reklame, dan dat stukje selecteren en deleten en dan schuif je het laatste stuk naar voren  ^-^
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/02, 19:53:41 »
Dat zou ik ook denken,maar zo simpel schijnt het niet te zijn.Als ik de schaar mik op voor en achter ergens in het midden,krijg ik ook te zien dat het gewoon weer het begin van het filmpje is,en als test ook echt gesaved en was ook echt het begin..

O wacht,jij zegt het andersom..Mmm,nog niet geprobeerd..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/02, 19:58:27 »
Of weten jullie een proggie die makkelijker en of beter is?? Filmpje is al om gezet naar mp4.

Openshot is net zo gemakkelijk of moeilijk als een andere editor, hoor. Ik heb het verlaten vanwege de toendertijd slechte stabiliteit. Ik heb laatst hier opgevangen dat er op dat gebied helaas niet veel verbetering is.

Sindsdien gebruik ik KDEnLive, wat me prima bevalt. Het ziet er niet erg modern uit. Maar dat zie je aan de video niet af.  Als je KDEnLive zou gebruiken kan ik je prima met een paar screenshots uitleggen hoe je die knipoperatie voor elkaar krijgt. Het stelt niet al te veel voor. Ze hebben ook een stel uitstekende tutorial video's. Ze zien er wel absoluut niet uit, maar de uitleg is heel puik en daar gaat het maar om.

Ik zie nu je reactie over die rare reactie van het knipgereedschap. Ik heb Mint 17 in mijn Virtualbox draaien. Even opstarten en OpenShot installeren en dan kom ik erop terug!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/02, 20:04:56 »
Als je het laatste stuk naar voren verplaatst dan moet je er ook echt op letten dat je het verschuift en niet de linkerzijde naar links trekt want dan komt het weggeknipte stuk er terug bij ;-)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/02, 20:19:58 »
Hebbes!

Lowlands, ik heb nu Openshot draaien en net dat snijgereedschap weer eens gebruikt. Je zet die schaar met zijn stippellijntje op de gewenste plek, drukt de linker muisknop in -- en houdt hem even zo vast tot de snijactie heeft plaatsgevonden. Dan doe je diezelfde knipactie aan de andere zijde van het uit te knippen gedeelte. Vervolgens inplaats van de schaar de aanwijzer (pijl) kiezen en een rechterklik op het uit te knippen gedeelte doen. Kies Fragment verwijderen uit dat menu en je zou het rond moeten hebben qua verwijderen. Dan moet je de boel nog aan elkaar plakken, maar dat zien we daarna zo nodig wel

Dit was in Mint 17 17 XFCE met Openshot 1.4.3 en het lukte me keer op keer.

Ik ben benieuwd naar je reactie! Succes alvast!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/03, 00:19:55 »
Jaaa!Dat was de clou jvecht!Het duurt bij mij wel 5 a 6 seconden voor dat hij reageert op de linkermuisknop!Dan snijdt hij pas...Voor de rest is het een makkelijk proggie,tenminste als je maar goed op de hoeveelheid minuten let die een nieuw project mag duren.Anders verdwijnt de rode lijn uit het beeld en valt er niks meer te snijden..Hartelijk dank voor deze tip! =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/03, 09:22:03 »
Fijn dat het gelukt is, Lowlands!

Toen ik het programma had draaien en dat snij-ding op de gewenste plek op de tijdlijn drukte herinnerde ik me pas die vertraging. Dat deed OpenShot alleen op mijn laptop zo langzaam. Op mijn desktop is het hooguit een tel. Misschien is dat een kwestie van geheugen? De laptop heeft maar de helft van wat de desktop heeft.

Het is inderdaad een fijn en mooi modern programma. Wat dat betreft is KDEnLive erg oubollig. Maar "onder de motorkap" mist OpenShot nog veel van de ervaring die er in KDEnLive duidelijk wel is. Ik heb OpenShot gisteren eens stevig aan de tand gevoeld om een crash uit te lokken. Dat lukte me niet en dat is puik. Alleen ging het renderen fout. OpenShot liep vast. Dat is minder.

Ik zal het programma in deze nieuwe versie later eens verder uitproberen met een lange video. Want het is vooral voor beginners een fijn ding.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Nero

  • Lid
Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/03, 11:31:47 »
Gewoon knippen in een video van tv (*.ts) gaat bij mij heel vlot met avidemux. Zelfs bestanden van 6GB, 5 tot 6u continu opname.

Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #10 Gepost op: 2014/11/03, 11:51:39 »
Avidemux crashte bij mij,dus.....Maar die trage reaktie zal wel komen door dat bij mij de AMD Athlon alles moet doen,heb nog steeds geen vervanging van de kapot gegaande videokaart..
Ik kan het b.v. ook merken bij Google Earth,dat hij er moeite mee heeft..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #11 Gepost op: 2014/11/03, 11:55:28 »
Gewoon knippen in een video van tv (*.ts) gaat bij mij heel vlot met avidemux. Zelfs bestanden van 6GB, 5 tot 6u continu opname.
Kan Open Shot ook,alleen je moet van te voren aan geven hoe veel minuten je project kan duren..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #12 Gepost op: 2014/11/03, 11:57:10 »
edit
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #13 Gepost op: 2014/11/03, 13:47:42 »
Gewoon knippen in een video van tv (*.ts) gaat bij mij heel vlot met avidemux. Zelfs bestanden van 6GB, 5 tot 6u continu opname.
Kan Open Shot ook,alleen je moet van te voren aan geven hoe veel minuten je project kan duren..
Voordeel van avidemux hier: je moet de video na de edit niet opnieuw renderen => alles gaat snel en zonder enig kwaliteitsverlies.

Re: Hulp bij Open Shot Video editor
« Reactie #14 Gepost op: 2014/11/03, 14:19:34 »
Tja,maar dat helpt niet als die crasht bij het laden van een bestand..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.