Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom gaat torrents downloaden langzaam?  (gelezen 4293 keer)

Hostpik1992

  • Gast
Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Gepost op: 2008/04/18, 18:48:28 »
Hey,

Ik ben een groot fan van anime, dat moet natuurlijk wel eerst gedownload worden en dat doe ik altijd via torrents. Met ubuntu dacht ik dat dat geen probleem zou worden.

Bij windows heb ik met Bleach afleveringen altijd een constante snelheid van 170 kb/ps . Nu is dat 12 kb/ps. Hoe komt dit? Download ie alleen van seeds die ook Linux gebruiken ofzo? Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb dit alleen met torrents.

Offline siegi

  • Lid
Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/18, 18:53:31 »
Welk programma gebruik je?
Goede uitgebreide programma's onder linux zijn.
Deluge
ktorrent

of transmission welke nu in de volgende ubuntu versie zit.

Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/18, 19:38:20 »
De snelheid waarmee jij torrents binnenhaalt hangt af van het aantal seeders en hoe ver die hun poort hebben open staan.
Hier werk ik met Ktorrent zonder problemen en heb al alle snelheden meegemaakt van supertraag tot supersnel.
Het heeft helemaal niets met Linux te maken.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Hostpik1992

  • Gast
Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/18, 22:34:34 »
Ik gebruik Deluge.. Eerst bittorrent, maar dat viel me tegen.

Een beetje raar vind ik dat dan. Op mijn oude Windows waren de snelheiden snel en was ik binnen een kwartier klaar met downloaden. Nu duurt dat veel langer. Een vriend van me beweerd wel dat hij snel kan downloaden en we downloaden allebei dezelfde package en ik heb gewoon ADSL internet. Sorry als ik nu cocky klink maar die download speed gaat gewoon te langzaam.

Ik ging even speuren bij de instellingen en hij staat nu bij Netwerk extra's op uTorrent. Ik weet niet of het hier anders moet staan of zo. De bandbreedte van maximale downloadsnelheid is -1 per KiB, wat volgens mij slaat op maximaal. Kunnen jullie hier wat mee?

Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/19, 14:27:23 »
Ik niet veel... Maar ikzelf gebruik Azureus (in de repro's te vinden). Een gemakkelijk programma, ik heb er nooit problemen mee gehad.
Op de chat te vinden als debiantux

Hostpik1992

  • Gast
Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/19, 16:58:53 »
Mijn ervaringen met Azureus op Windows waren slecht. Ik gebruikte op Windows Bitlord. Nooit problemen mee gehad.

Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/19, 17:15:07 »
Citaat van: Hostpik1992
Mijn ervaringen met Azureus op Windows waren slecht. Ik gebruikte op Windows Bitlord. Nooit problemen mee gehad.
Azureus voor Ubuntu (werkt erg goed), Bitcomet (erg lang geleden) voor Windows.
Op de chat te vinden als debiantux

Hendrikdegraaf

  • Gast
Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/21, 08:57:21 »
Ik gebruik een ander programma, nl Transmission. Dat heb ik er een paar weken geleden opgezet. Aan het eind van het installatieproces werd de tip gegeven om een poort te openen op de firewall van de modem/router om de snelheid ten goede te komen. Ik weet niet welke poort Bleech gebruikt.

De snelheid die je haalt met downloaden van torrents zou niets te maken moeten hebben met het platform waarop je dit doet, maar alleen van de beschikbaarheid en de uploadsnelheid van de seeders.

Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/21, 10:27:49 »
Die poort openen kan inderdaad, maar bij ons thuis stoort het de andere computers die op internet zitten.
En het platform hoort niet uit te maken, als heb ik toch al enkele opmerkelijke verschillen gezien...
Op de chat te vinden als debiantux

Offline HP

  • Lid
Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/21, 23:16:12 »
Hier ook Azureus op Ubuntu 7.04, werkt prima. Via commandline geinstalleerd, lekker sponzen :-)
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Hostpik1992

  • Gast
Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/22, 17:58:17 »
Hoe open ik een poort? Ik ben echt een leek met internet en zo :P

Rune

  • Gast
Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/25, 10:35:00 »
Beperk je upload snelheid.

ik gebruik zelf altijd 'btdownload-curses --max_uploads 1 --max_upload_rate 10 ' om torrents te downloaden.
Als je je uploadsnelheid niet beperkt, kun je jezelf DOS-en, omdat de meeste consumentenverbinding assymetrisch zijn heb je maar weinig upload, en als je upload vol zit, en je gebruikt (zoals de meesten) geen QOS, dan kunnen de TCP controle pakketsje (ACK/NAK) niet meer doorkomen en wordt je download zo traag als dikke derrie, terwijl je toch nog genoeg bandbreedte over hebt.

Waarom gaat torrents downloaden langzaam?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/25, 12:51:04 »
open een poort door uw router in te stellen.
 Je gaat naar 192.168.1.1, je typt je gebruiker en passwoord in als dit van toepassing is.
Dan zoek je naar NAT.
Uiteindelijk moet je Visrtual server tegen komen en stel dan een netwerk ip in (vb. 192.168.1.2) dit wordt trouwens dan ook je statische ip adres, is voor direct. Dan zet je een protocal type op tcp&udp en vervolgens stel je ook een poort in (vb. 6112). Klik op add of toevoegen.
Nu staat poort 6112 met protocol UDP TCP toegewezen aan netwerk ip 192.168.1.2

Nu nog je ipadres statisch maken.
Systeem>Beheer>Netwerk
Unlock eerst. Selecteer je interface (mss draadloos of bedraad). Dan op eigenschappen.
Deactiveer zwervende modus. Klik bij configuratie op statische ip adres.
ip adres: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0
gateway:192.168.1.1

Nu ga je een paneel terug, dus op sluiten klikken
selecteer dezelfde interface en klik op tabblad dns
Toevoegen en type hier je ISP dns server in (primair en/of secundaire) dns server van je ISP (zoek op google voor dit) gg: primaire dns 'hier je ISP'

Nu moet je bij Deluge (dat ik gebruik) of ktorrent (KDE) of Transmission, die poort instellen.
Bij Deluge zie je normaal bij DHT:x ernaast STATUS: no incoming .... dit zou moeten worden STATUS: OK
Deluge: Bewerken> Voorkeur > Tabblad: Netwerk
Nu eerst poort 6112 en andere iets hoger. vb. 6113
schakel dit in: NAT-PMP, UPNP, mailline DHT, peeruitwisseling.
Encryptie beter ook beide richtingen. Jouw isp blokkeert mss wel torrent als hij dit herkent.
KLIK OP OK EN HET IS GEDAAN  test nu je poort door terug te gaan naar deze instellingen tabblad Netwerk en klik op Test actieve poort

ik hoop dat dit nuttig was, specifieke instellingen voor jouw router kun je anders terugvinden op: http://portforward.com/routers.htm zoek jouw router en lees....