Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video bekijken met Real  (gelezen 1855 keer)

Offline Kazart

  • Lid
Video bekijken met Real
« Gepost op: 2008/12/30, 05:41:50 »
Voor het bekijken van video's op de site van "Antourtan" heb je Real Player nodig.Ik gebruik versie11.
Als ik nu een video aanklik kom ik nu terecht op Mplayer plug in en kan ik maar juist naar de klank luisteren,maar geen video meer te zien .Wat kan ik instellen om alles terug weer normaal te krijgen.Deze site word praktisch alle dagen geopend door mijn vrouw voor het regionale nieuws van " Radio Kern en Breton " en soms ook een video .
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Video bekijken met Real
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/30, 07:21:17 »
Voor het bekijken van video's op de site van "Antourtan" heb je Real Player nodig.Ik gebruik versie11.
Als ik nu een video aanklik kom ik nu terecht op Mplayer plug in en kan ik maar juist naar de klank luisteren,maar geen video meer te zien .Wat kan ik instellen om alles terug weer normaal te krijgen.Deze site word praktisch alle dagen geopend door mijn vrouw voor het regionale nieuws van " Radio Kern en Breton " en soms ook een video .


Hallo Kazart als ik op die site kijk en ik klik deze video aan http://real.antourtan.org:8080/ramgen/actu/2008-12/telethon2008.rm?end=00:36 dan krijg ik gewoon beeld met Totem , je moet denk ik de mediaplayerconnectivity nog installeren via extra-add-ons.

Gr Hans,

Re: Video bekijken met Real
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/30, 08:33:48 »
Je kunt best dit allemaal eerst installeren dan heb je normaal gezien geen problemen meer: http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Kazart

  • Lid
Re: Video bekijken met Real
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/30, 08:35:49 »
Hanssun

Is gedownload, als ik een video aanklik kom ik bij R.con.,als ik daar nu de video aanklik krijg ik terug mplayer met error, terug klank maar geen beeld
Een optie die wel werkt:met rechts op video keuze,koppeling opslaan als,ik neem bureaublad,dan naar bureaublad ,video met rechts en kiezen voor openen met real player 11,dan krijg ik beeld en klank.
Maar wat een omweg.
Kan dat niet rechtstreeks video aanduiden en afspelen met real ?
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline Kazart

  • Lid
Re: Video bekijken met Real
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/30, 08:40:21 »
asilnevs

stond al op de pc, heb altijd kunnen alles zien met real ,maar vanaf gisteren "gedaan"
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Video bekijken met Real
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/30, 09:17:39 »
asilnevs

stond al op de pc, heb altijd kunnen alles zien met real ,maar vanaf gisteren "gedaan"

misschien moet je eens een ander player gebruiken totem of vlc , ik ben niet zo een fan van Real Player maar dat is voor iedereen anders.

Gr Hans,

Offline Tom

  • Lid
Re: Video bekijken met Real
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/30, 10:34:53 »
Ik speel hem ook af met Mplayer plugin.
Maar daarvoor moet ik weer Mediaplayerconnectivity uit zetten.
Dat is ook de enige miskleun in Ubuntu. (Audio en Mediaplayer) ???
Ik weet daar nu mee om te gaan , maar zeer zeker beginners breken zich daar de nek mee.
Ik heb nu alleen Mplayer (met SMplayer) en VLCplayer op mijn PC.
Het enige wat ik moet doen  is spelen met de mediaplayerconnectivity  aan of te wel uit zetten.
Alles wat maar Totem noemt  er af gezwierd.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/30, 11:40:06 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Video bekijken met Real
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/30, 12:04:02 »
totem player is best goed met de juiste plugins zoals totem-plugins-extra en totem-xine kan je echt alles afspelen van youtube filmpjes waar van je ook met totem rechtstreeks kan zoeken op de site van youtube ^-^  , maar smaken verschillend zeg ik altijd maar  8) :rolleyes:

Gr Hans,

Offline Tom

  • Lid
Re: Video bekijken met Real
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/30, 12:28:39 »
totem player is best goed met de juiste plugins zoals totem-plugins-extra en totem-xine kan je echt alles afspelen van youtube filmpjes waar van je ook met totem rechtstreeks kan zoeken op de site van youtube ^-^  , maar smaken verschillend zeg ik altijd maar  8) :rolleyes:

Gr Hans,
Gelukkig wel , is ook goed zo.
Groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Kazart

  • Lid
Re: Video bekijken met Real
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/30, 18:53:25 »
Dank aan iedereen voor de hulp,zal nog even links en rechts kijken en zoeken voor verdere oplossingen
Kazart  ;)
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Gnome.Ubuntu

  • Gast
Re: Video bekijken met Real
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/30, 22:26:17 »
Bij vorige versie gebruikte ik ook mplayer en andere spelers.
Maar dat is nu niet meer nodig.
Nu gebruik ik bijna alleen maar totem; daar kan ik verreweg de meeste bestanden mee afspelen.
En heel soms gebruik ik vlc.
Totem vind ik een l fijne speler; goed dat deze de standaard speler is in Ubuntu.
Bij iedere volgende versie wordt deze speler alleen maar beter.