Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [VirtualBox]MapleStory EU error: Themida: App cannot run in a virtual machine  (gelezen 4975 keer)

Ik heb sinds de overstap naar Ubuntu nu al heel lang geen MapleStory meer gespeeld.
Aangezien er weer wat nieuwe updates uit zijn, leek het me wel eens leuk om het weer op te pakken.
Het enige probleem: AhnLab Online Security
Sowieso kan de applicatie niet in Wine of CrossOver runnen, maar ik had gehoopt dat met Oracle VM VirtualBox op te lossen.
Niet dus...
Is er een manier om MapleStory of de Windows XP SP3 versie te laten denken dat ie écht een normale machine is?
Ik kon vrijwel niks hierover vinden, omdat dat allemaal verouderd is. Vroeger werkte AhnLab nog wel op een Virtuele machine...
Alle help is welkom, Thanks!
Workstation:
Dell Precision 690 Workstation
Dual Xeon X5365 Quad (8-Cores @3.0GHz)
64GB DDR2 R.A.M.
Sapphire Radeon HD 6570 (2GB GDDR3)

PC:
Dell OptiPlex 755
Intel Core 2 Duo E8400 (2-Cores @3,00Ghz)
4GB DDR2 R.A.M.
ATi Radeon HD 2400 XT (258MB GDDR2)

IGN: brickmasterj (of brickmaster-j)

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Ik heb het laatst ook weer even geprobeerd, ze hebben aardig wat verandert maar dat terzijde.

Ik kreeg het ook niet voor elkaar om het in Ubuntu te runnen, maar ja daar heb ik dus dual-boot voor en heb ik het maar op Windows geïnstalleerd. ;)


*edit*

Ye... ik weet het, erg nutteloze post. :P
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Ja, een dual-boot heb ik zeker met WinVista, alleen ik wil juist in Ubuntu hem kunnen runnen.
Workstation:
Dell Precision 690 Workstation
Dual Xeon X5365 Quad (8-Cores @3.0GHz)
64GB DDR2 R.A.M.
Sapphire Radeon HD 6570 (2GB GDDR3)

PC:
Dell OptiPlex 755
Intel Core 2 Duo E8400 (2-Cores @3,00Ghz)
4GB DDR2 R.A.M.
ATi Radeon HD 2400 XT (258MB GDDR2)

IGN: brickmasterj (of brickmaster-j)

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Mjah, dat wordt moeilijk denk ik. ;)

Anders kan je dit nog proberen:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=372928

Is wel in het Engels, ik weet niet of je dat wat uit maakt.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/29, 22:55:09 door Idroy »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Nou ik heb in iedergeval al gefixed dat ie tot het opstarten komt (zwart scherm)
Dus hij kan updaten, en hackshield zonder problemen runnnen.
Volgende probleem: Hij krijgt voor 1 sec zwart scherm (dat hoort), en dan krijg ik een "Niet nader te omschrijven fout"  ???
Error code: -2147467259
Btw off-topic, Engels is geen probleem, anders zou het wel heel lastig zijn op Xbox Live :)
« Laatst bewerkt op: 2011/11/29, 23:56:41 door brickmasterj »
Workstation:
Dell Precision 690 Workstation
Dual Xeon X5365 Quad (8-Cores @3.0GHz)
64GB DDR2 R.A.M.
Sapphire Radeon HD 6570 (2GB GDDR3)

PC:
Dell OptiPlex 755
Intel Core 2 Duo E8400 (2-Cores @3,00Ghz)
4GB DDR2 R.A.M.
ATi Radeon HD 2400 XT (258MB GDDR2)

IGN: brickmasterj (of brickmaster-j)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
heb je guest additions en wine D3D geinstalleerd in virtualbox?
ik heb namelijk ook een keer zo'n probleem gehad, we moesten toen op school microsoft XNA framework gebruiken, mijn virtualbox-windows XP gebruikte mijn Nvidia GT 555M en ubuntu gebruikte de intel I915 (hybride grafische kaart). verder had ik wine D3D erop gezet. je kon gewoon portal 2 draaien in die virtualbox! je had zelfs directX 11-ondersteuning (wat je in XP eigenlijk niet mag hebben) oftewel genoeg power!
maar nee, microsoft XNA weigerde op een virtualbox-graphics adapter te draaien! ??? ??? ??? ???
gelukkig hebben we dat voor school niet meer nodig want ik gebruik nu windowsXP-virtualbox eigenlijk alleen voor school omdat zij belachelijke eisen stellen wat betreft software...
verder gebruik ik alleen ubuntu, ik gebruik zelfs geen wine meer aangezien desura genoeg coole games heeft....

Dit is wel toevallig, ik heb precies de zelfde error gehad met een ander spel gisteren. Ten eerste is dit niet makkelijk. Ik heb het niet geprobeerd met maplestory alleen is het wel gelukt met een ander spel. Je moet de beveiliging proberen te omzeilen. Zoek in de MapleStory map naar de map met de beveiliging en ga naar Eigenschappen> Rechten en zet alles op geen toegang bij alle gebruikers. Open een terminal en cd naar de map van MapleStory en open hem met dit commando. wine maplestory.exe -Start. Let op de S met hoofdletter. Voor de rest moet je waarschijnlijk eerst nog de launcher aanpassen.

Zorg dat je drivers werken, en misschien nog andere dingen installeren met winetricks.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Mijn zoon speelt ook vaak Maple Story op zijn PC met Windows XP. Tot nu toe heb ik het niet voor elkaar gekregen om het op Linux draaiende te krijgen. Hopelijk is er iemand in dit draadje die weet of dit kan en hoe.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Dit is wel toevallig, ik heb precies de zelfde error gehad met een ander spel gisteren. Ten eerste is dit niet makkelijk. Ik heb het niet geprobeerd met maplestory alleen is het wel gelukt met een ander spel. Je moet de beveiliging proberen te omzeilen. Zoek in de MapleStory map naar de map met de beveiliging en ga naar Eigenschappen> Rechten en zet alles op geen toegang bij alle gebruikers. Open een terminal en cd naar de map van MapleStory en open hem met dit commando. wine maplestory.exe -Start. Let op de S met hoofdletter. Voor de rest moet je waarschijnlijk eerst nog de launcher aanpassen.

Zorg dat je drivers werken, en misschien nog andere dingen installeren met winetricks.
Ja, dat heb ik al geprobeerd, maar als 'maplestory.exe' of 'patcher.exe' géén toegang heeft tot HackShileld, doet hij het niet...
Dat moet eerst opgestart worden, en daar flipt Wine 'em door.
Als beveilging dat je niet gaat hacken, maar dat heeft ook negatieve gevolgen voor mensen die Windows afgezworen hebben :D
Workstation:
Dell Precision 690 Workstation
Dual Xeon X5365 Quad (8-Cores @3.0GHz)
64GB DDR2 R.A.M.
Sapphire Radeon HD 6570 (2GB GDDR3)

PC:
Dell OptiPlex 755
Intel Core 2 Duo E8400 (2-Cores @3,00Ghz)
4GB DDR2 R.A.M.
ATi Radeon HD 2400 XT (258MB GDDR2)

IGN: brickmasterj (of brickmaster-j)

Mijn zoon speelt ook vaak Maple Story op zijn PC met Windows XP. Tot nu toe heb ik het niet voor elkaar gekregen om het op Linux draaiende te krijgen. Hopelijk is er iemand in dit draadje die weet of dit kan en hoe.
Ja, er zijn (kennelijk) mogelijkheden om het in VMWare kunnen doen, maar ik wil het veel liever via Oracle's VBox...
Aangezien dit ouwe, tijdelijke (nou ja, nieuwe pc laat erg op zich wachten) pc'tje daar gewoon moeite mee heeft, met maar dual core 3.1GHz...
Workstation:
Dell Precision 690 Workstation
Dual Xeon X5365 Quad (8-Cores @3.0GHz)
64GB DDR2 R.A.M.
Sapphire Radeon HD 6570 (2GB GDDR3)

PC:
Dell OptiPlex 755
Intel Core 2 Duo E8400 (2-Cores @3,00Ghz)
4GB DDR2 R.A.M.
ATi Radeon HD 2400 XT (258MB GDDR2)

IGN: brickmasterj (of brickmaster-j)

Volgens mij werkt dit dus heel anders met hackshield dan met xtrap. Want die laad na dat je op start game klik. Wat zegt de terminal?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Mijn zoon speelt ook vaak Maple Story op zijn PC met Windows XP. Tot nu toe heb ik het niet voor elkaar gekregen om het op Linux draaiende te krijgen. Hopelijk is er iemand in dit draadje die weet of dit kan en hoe.
Ja, er zijn (kennelijk) mogelijkheden om het in VMWare kunnen doen, maar ik wil het veel liever via Oracle's VBox...
Aangezien dit ouwe, tijdelijke (nou ja, nieuwe pc laat erg op zich wachten) pc'tje daar gewoon moeite mee heeft, met maar dual core 3.1GHz...
Mijn zoon speelt het al een hele tijd op de wereldsite, of hoe dat ook moge heten. Met VMware en ook Virtual box heb ik het geprobeerd,
tot en met het inlogscherm gaat het goed, maar dan wordt het beeld zwart. Jammer, ik help mijn zoon graag van Windows af. :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Mijn zoon speelt het al een hele tijd op de wereldsite, of hoe dat ook moge heten. Met VMware en ook Virtual box heb ik het geprobeerd,
tot en met het inlogscherm gaat het goed, maar dan wordt het beeld zwart. Jammer, ik help mijn zoon graag van Windows af. :evil:
Wereldsite? Dat snap ik niet.
Anyway, het lukt u al om hem bij het login scherm te krijgen... Ik blijf steken bij een error :(
En nu proberen iedereen van MS af te krijgen (Alhoewel, m'n Xbox360 blijft toch wel handig, ookal is ie omgebouwd  :D)
Workstation:
Dell Precision 690 Workstation
Dual Xeon X5365 Quad (8-Cores @3.0GHz)
64GB DDR2 R.A.M.
Sapphire Radeon HD 6570 (2GB GDDR3)

PC:
Dell OptiPlex 755
Intel Core 2 Duo E8400 (2-Cores @3,00Ghz)
4GB DDR2 R.A.M.
ATi Radeon HD 2400 XT (258MB GDDR2)

IGN: brickmasterj (of brickmaster-j)

Wereldsite(Global), in het begin kon je nog inschrijven om tegen Amerikanen, Zuid Amerikanen , Australiers etc. te spelen, nu kan je alleen in de EU spelen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.