Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: afbeeldingen laden traag in ubuntu  (gelezen 1232 keer)

Offline m@rijn

  • Lid
afbeeldingen laden traag in ubuntu
« Gepost op: 2010/08/13, 13:01:30 »
ik zit met een vreemd probleem: als ik bij google afbeeldingen zoek, dan gaat dat tergend traag. Het duurt een eeuwigheid tegen dat de afbeeldingen geladen zijn en ik ze kan bekijken. Vreemd genoeg heb ik dit probleem niet in windows, waar alles wel heel snel gaat. Het moet dus iets met Ubuntu te maken hebben. Ik heb niks speciaals geïnstalleerd de laatste tijd. Heb nu wel Conky, maar het probleem was daarvoor ook al. Heb een update van mijn videokaart gedaan, maar dit zorgt ook niet voor verbetering. Het is vooral bij google afbeeldingen, bij andere sites heb ik het niet zo.

dank!

Offline Gr8Jen

  • Lid
Re: afbeeldingen laden traag in ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/13, 13:59:23 »
ik vermoed ddat het probleem meer zit in je wireless driver of je explorer voor internet.

probeer je downloadsnelheid is uit op speedtest.nl ofzoiets
probeer is met een andere explorer: firefox, chronium of nog iets anders.

Offline m@rijn

  • Lid
Re: afbeeldingen laden traag in ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/13, 14:20:49 »
met google chrome werkt alles inderdaad normaal. Momenteel gebruik ik dus firefox. Iemand die weet hoe dit probleem is op te lossen? Ik gebruik graag firefox voor de handige plugins...

Offline darko

  • Lid
Re: afbeeldingen laden traag in ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/13, 14:40:39 »
Ik had bij installatie van de laatste versie van ubuntu ineens dit probleem: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/firefox-in-10-04-erg-traag-agv-opzoeken-server/msg636473/#msg636473

Dit is niet specifiek voor plaatjes, maar aangezien er dan tientallen links tegelijkertijd moeten worden opgezocht om alle plaatjes op de resultaatpagina van Google te tonen, kan het effect veel heftiger zijn dan bij een individuele lookup.

Met andere woorden: als er in de statusbalk continu staat 'Server <site-naam> opzoeken' dan is het waarschijnlijk het resolven van de domain name een probleem.