Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu drivers voor HP storageworks en SCSI kaart  (gelezen 711 keer)

Fabian13

  • Gast
Ubuntu drivers voor HP storageworks en SCSI kaart
« Gepost op: 2009/02/10, 21:10:04 »
Ik heb thuis een "oude" Pentium 4 PC staan, waarin een Intel Maryville 1,9 Ghz moederboard zit, een 80GB HD en een HP Storageworks 232 tape streamer. Ik wil hier Ubuntu 8.10 op zetten, maar wil er zeker van zijn dat de tape streamer ook onder Ubuntu zal gaan werken. Wie weet of tape streamers en SCSI kaarten door Ubuntu ondersteunt worden en zo ja waar ik de juiste drivers kan vnden?

B.v.d., Fabian 

Offline track

  • Lid
Re: Ubuntu drivers voor HP storageworks en SCSI kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/14, 15:28:00 »
Hoi Fabian,

SCSI is de oorspronkelijke, historische aanpak van alle schijven in Linux (sda=scsi device a). Het zou mij erg verbazen als Ubuntu die niet zou herkennen. Hetzelfde geldt ook voor al de tape-toestanden. Het bash-commando "tar" komt oorspronkelijk uit die hoek voort (tape archiver). Zelfs bij een 10 jaar oude Red Hat 6 distributie was de aansluiting van een tape geen probleem.

Je mag dus ervan uitgaan dat die wél zal werken. Desnoods kun je hem handmatig (via console dus) aan de praat krijgen.

Vriendelijke groet,

track

p.s. wat de drivers betreft, die zijn er al. -> Synaptic  (het is immers geen Win.. hoor !)
« Laatst bewerkt op: 2009/02/14, 15:32:19 door track »