Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IE6 explorer  (gelezen 1141 keer)

Offline Kazart

  • Lid
IE6 explorer
« Gepost op: 2009/01/13, 05:26:07 »
Via tijdschrift internet explorer voor linux op pc gedownload maar vindt er geen nut aan,hoe kan ik deze nu verwijderen van de pc ? het geplaatste icoontje op het bureaublad gaat niet open bij aanklikken en dan soms wel ,dan kom ik op de pagina voor een donatie te doen ( IEs 4 Linux ) of  dan op pagina van IE 6 waar ik dan de 7 kan downloaden.maar uitzonderlijk op deze.Op de site van de 6 kan ik dan wel een zoekopdracht invullen .
« Laatst bewerkt op: 2009/01/13, 08:01:30 door Kazart »
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Piet Vanraad

  • Gast
Re: IE6 explorer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/13, 08:55:58 »
Voordat je iets gaat installeren, vraag je dan altijd af hoe je het weer kan verwijderen! Vertrouw ook nooit zomaar programma's waar je de source code niet van kan inzien! Hoe zou je zulk een programma kunnen controleren. Een uitvlucht als ik kan niet programmeren is moot, het is de mogelijkheid die telt. Je kan het altijd uitbesteden aan een programmeur.

Ivm je geïnstalleerde programma. Ik ga ervan uit dat je het niet hebt toegevoegd via "Toepassingen->Installeren/verwijderen...". Je kan altijd het icoontje verwijderen door rechts te klikken en daar "Naar prullenbak verplaatsen" kiezen.

Je wilt nu nog die 0.0001 percent hardeschijfruimte terugclaimen dat het programma inneemt. Vraag je dan eerst af of dit de moeite is! Je kan ernaar op zoek gaan met whereis, locate, grep. Bijvoorbeeld (na een updatedb) "locate IE | grep uninstall". Je kan misschien ook eens de auteur van het magazine contacteren.

Wat is er trouwens fout met de browser die standaard in ubuntu zit dat je een browser moet gaan proberen waarvan geweten is dat hij onveilig is? Als je werkelijk eens wil experimenteren met webbrowsers, kijk dan eens welke van de browsers op  http://linux.about.com/od/softbrowser/Linux_Software_Web_Browsers.htm er kunnen toegevoegd worden met "Systeem->Beheer->Synaptic pakketenbeheer". Opera, netscape, epiphany en lynx lijken mij een goede keuze.

Maar blijf weg van onbetrouwbare software bronnen. Lukraak programma's installeren zal u enkel in de problemen brengen. Zorg dat je altijd weet vanwaar je programma's komen! Komen ze van de officiële ubuntu bronnen, dan kunnen ze gemakkelijk terug verwijderd worden. Komen ze van ergens anders, informeer u!

Re: IE6 explorer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/13, 09:27:52 »
Hallo Kazart, als het goed is zit er ook een uninstall functie bij ies4linux. Met ./ies4linux --help in een terminal in de ies4linux folder moet je verder kunnen komen.

Offline Kazart

  • Lid
Re: IE6 explorer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/13, 09:32:36 »
PIET VANRAAD

Te lezen in " Probleemloos overstappen op LINUX "
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline Kazart

  • Lid
Re: IE6 explorer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/13, 09:39:16 »
AutoStatic
Dank voor de aangeboden hulp ,is verwijderd.

M.
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Re: IE6 explorer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/13, 09:42:09 »
Graag gedaan!

Re: IE6 explorer
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/14, 17:20:20 »
Voordat je iets gaat installeren, vraag je dan altijd af hoe je het weer kan verwijderen! Vertrouw ook nooit zomaar programma's waar je de source code niet van kan inzien! Hoe zou je zulk een programma kunnen controleren. Een uitvlucht als ik kan niet programmeren is moot, het is de mogelijkheid die telt. Je kan het altijd uitbesteden aan een programmeur.

Beetje overdreven, niet?

Ten eerste: Ies4Linux is wel degelijk Open Source.
Ten tweede: Ook gesloten software kun je wel vertrouwen, denk maar aan bijv. CrossOver Office, Cedega, Penumbra enz.

Offline Kazart

  • Lid
Re: IE6 explorer
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/14, 18:30:51 »
Vistaus

Volledig akkoord met je antwoord.
Dank voor dit te laten weten

Kazart  ;)
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Re: IE6 explorer
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/14, 18:45:13 »
Graag gedaan ;)