Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niet synchroon beeld en geluid  (gelezen 1281 keer)

Niet synchroon beeld en geluid
« Gepost op: 2008/11/15, 14:10:19 »
Als ik via Firefox een filmpje bekijk, b.v. van TROS-Radar, maakt ook eigenlijk niet uit van wie, dan ijlt het geluid altijd storend na op het beeld. Dit gebeurt op de desktop als hieronder vermeld, weet iemand raad?
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline JvH

  • Lid
Re: Niet synchroon beeld en geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/15, 15:47:05 »
Probeer dit eens:
Voer in de terminal het volgende commando uit:
sudo killall pulseaudioJe moet dan je wachtwoord invullen.

Probeer dan nog eens het filmpje te bekijken. Ik heb hetzelfde probleem, en bij mij werkt de bovengenoemde oplossing.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Niet synchroon beeld en geluid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/15, 17:19:00 »
ik zou alleen om te testen: killall pulseaudio proberen.

Offline JvH

  • Lid
Re: Niet synchroon beeld en geluid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/16, 19:57:06 »
Citaat van: leoquant
ik zou alleen om te testen: killall pulseaudio proberen.
Dat werkt idd ook, en dat verdient ook de voorkeur. Mijn excuses, had het regeltje 'sudo killall pulseaudio' ergens vandaan gehaald en was niet eens op het idee gekomen om te testen of het ook zonder sudo werkt...

Re: Niet synchroon beeld en geluid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/16, 23:11:17 »
Citaat van: leoquant
ik zou alleen om te testen: killall pulseaudio proberen.
Dat werkt idd ook, en dat verdient ook de voorkeur. Mijn excuses, had het regeltje 'sudo killall pulseaudio' ergens vandaan gehaald en was niet eens op het idee gekomen om te testen of het ook zonder sudo werkt...
Ik heb dat gedaan maar het veranderd niets. Ik had trouwens de volgorde fout, eerst krijg ik geluid dan beeld.
Zou het misschien kunnen dat mijn systeem te langzaam is, of mijn video kaart niet toereikend. Ik meen dat ik een video kaart met 8MB geheugen heb, zal nog eens nakijken wat het voor kaart is.
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Niet synchroon beeld en geluid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/16, 23:13:28 »
Met een videokaartje dat 8 MB geheugen heeft, kun je niet uit de voeten met Ubuntu. Kies daarvoor beslist Xubuntu, die stelt aanzienlijk minder hoge eisen aan de videokaart. Vermoedelijk lost dat je probleem meteen op.

Re: Niet synchroon beeld en geluid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/17, 20:06:31 »
Met een videokaartje dat 8 MB geheugen heeft, kun je niet uit de voeten met Ubuntu. Kies daarvoor beslist Xubuntu, die stelt aanzienlijk minder hoge eisen aan de videokaart. Vermoedelijk lost dat je probleem meteen op.
Ik heb de kaart nog even nagekeken, het blijkt een Viper V550 met 16MB (zie aanpassing hieronder) te zijn. Is dat ook te weinig, het beeld is n.l. niet schokkerig?
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Niet synchroon beeld en geluid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/17, 21:31:52 »
Met een videokaartje dat 8 MB geheugen heeft, kun je niet uit de voeten met Ubuntu. Kies daarvoor beslist Xubuntu, die stelt aanzienlijk minder hoge eisen aan de videokaart. Vermoedelijk lost dat je probleem meteen op.
Ik heb de kaart nog even nagekeken, het blijkt een Viper V550 met 16MB (zie aanpassing hieronder) te zijn. Is dat ook te weinig, het beeld is n.l. niet schokkerig?

In elk geval is je systeem waarschijnlijk overbelast. Xubuntu stelt lagere eisen aan je systeem, over de hele linie (niet alleen aan je videokaart).