Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sessie opslaan verwijderen  (gelezen 516 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Sessie opslaan verwijderen
« Gepost op: 2018/07/01, 20:26:05 »
Sessie opslaan verwijderen uit afmeldscherm lukt mij niet volgens de lijst (punt 2.5 c)van Pjotr.  Ik gebruik Linux Mint 19.0 Xfce op een test pc.
Wie weet hier een oplossing voor
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Sessie opslaan verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2018/07/01, 21:52:26 »
Instructie is onvolledig.... Doe eerst dit:
sudo touch /etc/xdg/xfce4/kiosk/kioskrc
Meteen hersteld op de webstek. Dank voor het melden.  :)

Kleine toelichting: vroegâh, met gksudo xed, maakte je meteen een nieuw bestand aan als dat nog niet bestond. Bij xed admin:// moet het bestand er reeds zijn.
« Laatst bewerkt op: 2018/07/01, 22:03:38 door Pjotr »

Offline HWE64

  • Lid
Re: Sessie opslaan verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2018/07/01, 22:32:10 »
Instructie is onvolledig.... Doe eerst dit:
sudo touch /etc/xdg/xfce4/kiosk/kioskrc
Meteen hersteld op de webstek. Dank voor het melden.  :)

Kleine toelichting: vroegâh, met gksudo xed, maakte je meteen een nieuw bestand aan als dat nog niet bestond. Bij xed admin:// moet het bestand er reeds zijn.
@Pjotr, Thx. Het werkt weer als een speer. Was er heus niet zelf op gekomen. Zonder die lijst ben ik helemaal niks. Ik kan het niet beredeneren, maar ja misschien ben ik niet alleen ;). Van dat nieuwe commando snap ik helemaal niets van. Maar ja dat moet ik maar accepteren :'(. Snap nog steeds niet hoe je die site nog bij kunt houden?
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)