Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux compatibele Printer/scanner  (gelezen 1532 keer)

Linux compatibele Printer/scanner
« Gepost op: 2008/03/31, 04:27:28 »
Ben op zoek naar een kleine maar goede printer, eventueel ook scanner. Ik denk dat ik vanwege de prijs mij tot de inktjets moet beperken. De meeste van deze apparaten zijn compatibel met uiteraard Windows en soms ook met Apple. Dat mag van mij, maar betekent dat dat zo'n apparaat niet compatibel is met Linux? Wie heeft hier ervaring mee?

Linux compatibele Printer/scanner
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/31, 08:41:40 »
Bijna alle printers van HP werken met Linux.
Scanners is iets anders, heb HP-Scanjet en deze werkt niet met Linux, nog niet, en niet alleen met Ubuntu.
Dit is iets wat ik nu toch probeer te laten werken, want zou graag Kubuntu laten draaien op mijn I-Mac en deze moet de scanner hebben voor mijn werk.
Kies je voor een printer-scanner dan ben je zeker best met Hewlett Packard dat is een feit. Als je dit werkend zou krijgen onder Linux, laat maar weten.
Met windows werkt deze scanner ook niet goed, ondanks het cd'tje die erbij zit...
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Linux compatibele Printer/scanner
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/02, 00:49:22 »
De printer die ik heb uitgekozen is een Oki 2200. Dat is omdat ie zo klein is. De printertalen van dit apparaat zijn: GDI en Windows. Daarmee is hij geschikt voor Windows en Apple. Kan deze printer daarmee ook overweg met Linux, of moet ik tot Hardy wachten?

Offline panzervos

  • Lid
Linux compatibele Printer/scanner
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/02, 17:20:10 »
Hmm, bij OpenPrinting.org is niet bekend dat deze printer werkt onder Linux: OpenPrinting database - Printer: Okidata B2200

Hier is te zien welke printers zij voorstellen en waarom: OpenPrinting/Database/SuggestedPrinters

Zelf heb ik een HP PSC 1215 all-in-one en die print & scant perfect. Wanneer ik een nieuwe printer/scanner nodig zou hebben, ga ik zeker weer voor HP.

Offline rja

  • Lid
Linux compatibele Printer/scanner
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/02, 23:20:52 »
Ik heb zelf een HP Deskjet F380 all in one, ik heb bewust deze genomen en niet een van de nieuwere types van HP, omdat ik zeker wist dat deze ondersteund werd onder Linux.

Een Gdi printer zou ik niet nemen, die werkt meestal alleen voor Windows

http://www.webopedia.com/TERM/G/GDI_printer.html