Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution data importeren uit back-up  (gelezen 2123 keer)

FrSu

  • Gast
Evolution data importeren uit back-up
« Gepost op: 2011/04/12, 20:38:02 »
Heb zojuist Mint 10 op de eee van mijn vrouw geinstalleerd.

Bij het opstarten van Evolution kun je data importeren vanuit het Back-up archief die ik aangemaakt heb. Echter het programma Evolution geeft problemen met het "buiten beeld" zijn van de vooruit etc. toets.

Dat heb ik dus uiteindelijk maar overgeslagen, want dit was gewoon geen doen. Het lijkt dan wel een schietspelletje.

Evolution start nu op en nu wil ik de data importeren via Herstel vanuit Back-up archief. Dan krijg ik de foutmelding: Ongeldig Evolution-backuparchief, Kies een geldig Evolution-backuparchief voor herstellen.

Heb het in PCLOS geprobeerd, daar krijg ik met wat stoeien wel via de 1ste opstart via de knoppen de data wel weer terug in Evolution.

Wat kan ik doen om het toch voor elkaar te krijgen? Mijn vrouw wil graag met Mint werken.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Evolution data importeren uit back-up
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/12, 21:30:48 »
Heb ik in Ubuntu ook eens gehad. Wat bij mij hielp: Laat de nog vrijwel lege Evolution "alvast" een backuparchief aanmaken. Plaats in dezelfde folder je oude/waardevolle archief. Laat Evolution nu dat oude archief, vanuit die folder dus, importeren. Liep toen als een zonnetje (was wel zelfde Evolutionversie als de Evol. die het archief gemaakt had)
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

FrSu

  • Gast
Re: Evolution data importeren uit back-up
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/12, 21:44:09 »
Heb je voor beide dezelfde naam gehouden voor het archief? Je kunt aan de grootte wel zien welke ik moet hebben.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Evolution data importeren uit back-up
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/13, 10:10:59 »
Nee, ik heb de gewoonte mijn archieven te nummeren. Nummer voeg ik toe tussen naam en staart: NAAMnr.tar.gz dus. Ik bewaar nl. het laatste én het voorlaatste archief. (POP3mail staat op 31 dagen bewaren op server ISP)
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

FrSu

  • Gast
Re: Evolution data importeren uit back-up
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/13, 18:17:49 »
In Mint kreeg ik het maar niet voor elkaar. Uiteindelijk 1 keer wel, maar kon de backup toen ook niet geopend worden. Toch een verschil tussen Mint en PCLOS?

Uiteindelijk maar een fresh install PCLOS KDE gedaan en daar ging het goed via instelling gehele beeldscherm gebruiken. Staat nu op desktop  i.p.v. netbook.

Dank voor het meedenken. :)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Evolution data importeren uit back-up
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/13, 22:52:19 »
Citaat
Bij het opstarten van Evolution kun je data importeren vanuit het Back-up archief die ik aangemaakt heb. Echter het programma Evolution geeft problemen met het "buiten beeld" zijn van de vooruit etc. toets.

Kan je niet mbv de alt toets in te drukken tegelijk met je muis het scherm verplaatsen?
zo kan je de toetsen buiten beeld snel tevoorschijn toveren.

FrSu

  • Gast
Re: Evolution data importeren uit back-up
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/14, 19:58:51 »
Kan het nu niet meer controleren, want PCLOS draait nu met terug gezette Evolution back-up.

Jammer dat het met Mint niet meer lukte, maar PCLOS KDE is ook niet verkeerd en nog een rolling release ook. ;)

FrSu

  • Gast
Re: Evolution data importeren uit back-up
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/19, 19:57:58 »
Alt en muis werkte dus niet, blind op de pijltje links getoetst en vervolgens op enter........... En toen ging het door,.....gelukkig :o
« Laatst bewerkt op: 2011/04/19, 20:01:16 door FrSu »