Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Titelbalken plots verdwenen  (gelezen 1392 keer)

Offline Plecotus

  • Lid
[OPGELOST] Titelbalken plots verdwenen
« Gepost op: 2008/11/24, 21:16:30 »
Hey,

Gisteren een foutje gemaakt, en nu ineens iets vreemds aan de hand.
Ik was gisteren aan het bladeren door alle Packages die geïnstalleerd staan, en kwam terecht bij "libthai0", die voor zover ik kan zien enkel nodig is voor het supporteren van de Thaise taal. Verwijderen die handel dus. Dacht ik ...

Zonder er verder al te veel aandacht aan te besteden, had ik dus niet door dat samen met "libthai0" nog zo'n 200-tal andere packages verwijderd worden. Waaronder bijvb "kde4" en "kde4-core".

Nadien mijn fout dan maar proberen ongedaan te maken door zoveel mogelijk packages opnieuw te installeren. Alles lijkt op 't eerste zicht weer in orde, behalve ...

Het titelbalkje bovenaan mijn venster(s) is verdwenen. Die waar de knoppen voor "Minimaliseren","Maximaliseren" en "Sluiten" staan. Ongelofelijk irritant!! Dit geldt zowel voor Dolphin, als voor Firefox, als voor Evolution, als voor ...  kortom, ALLE vensters.

Iemand enig idee hoe of wat?

Thanks,
G
« Laatst bewerkt op: 2008/11/27, 21:06:36 door Plecotus »

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Titelbalken plots verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/24, 23:18:48 »
Hey,

Gisteren een foutje gemaakt, en nu ineens iets vreemds aan de hand.
Ik was gisteren aan het bladeren door alle Packages die geïnstalleerd staan, en kwam terecht bij "libthai0", die voor zover ik kan zien enkel nodig is voor het supporteren van de Thaise taal. Verwijderen die handel dus. Dacht ik ...

Zonder er verder al te veel aandacht aan te besteden, had ik dus niet door dat samen met "libthai0" nog zo'n 200-tal andere packages verwijderd worden. Waaronder bijvb "kde4" en "kde4-core".

Nadien mijn fout dan maar proberen ongedaan te maken door zoveel mogelijk packages opnieuw te installeren. Alles lijkt op 't eerste zicht weer in orde, behalve ...

Het titelbalkje bovenaan mijn venster(s) is verdwenen. Die waar de knoppen voor "Minimaliseren","Maximaliseren" en "Sluiten" staan. Ongelofelijk irritant!! Dit geldt zowel voor Dolphin, als voor Firefox, als voor Evolution, als voor ...  kortom, ALLE vensters.

Iemand enig idee hoe of wat?

Thanks,
G

Heb ik ook geen kruisje druk 2x op f11 en ruim daarna onder extra prive gegevens op.

Alles doet het dan weer. Ik weet ook niet hoe dit kan................
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Plecotus

  • Lid
Re: Titelbalken plots verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/24, 23:53:40 »
Hey BorisM,

jou en mijn probleem lijken mij niet helemaal overeen te komen. Ik heb het probleem niet enkel met Firefox, maar simpelweg met elk venster dat openstaat.

Desalnietemin heb ik toch even het 2x F11 truukje geprobeerd. Zonder success overigens  :).

Ik heb ook, zoals Johan voorstelde aan jou, mijn Desktop Effects uitgeschakeld. No joy  :'(

Andere suggesties zijn welkom ???

Offline Borix

  • Lid
Re: Titelbalken plots verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/25, 00:02:07 »
Ik heb geen ervaring met KDE, maar ik heb wel het zelfde effect als ik in compiz "place windows" uitzet. Kan je in KDE van window decorator switchen? Misschien een van deze twee dingen helpt.
Druk m'n duimen :)

Offline Plecotus

  • Lid
Re: Titelbalken plots verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/25, 08:12:44 »
Hey Borix,

'k heb nu Compiz geactiveerd als Window Manager, ipv KWin (KDE), en de titelbalken staan weer waar ze moeten staan  =D.

Thanks!
G

PS.: Suggesties voor de titelbalken terug te toveren onder KWin zijn ook nog steeds welkom.

Offline Plecotus

  • Lid
Re: Titelbalken plots verdwenen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/25, 22:55:17 »
hmmmm ...

Kom net thuis, start mijn PC op, en het probleem is weer volledig terug van weggeweest. Nu ook onder Compiz  :(

Offline Plecotus

  • Lid
Re: Titelbalken plots verdwenen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/27, 15:34:03 »
Net klaar met een volledige re-install.
Heb dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om er direct 8.10 op te zetten.
Mijn Nvidia 8800 GT werkt trouwens perfect (met Destop Effects), hetzij niet met de Hardware Drivers die (K)Ubuntu zelf voorstelt.

1) Na de install eerst problemen met beeldscherm dat om de 5sec even flikkerde.
2) Na de install van de door (K)Ubuntu voorgestelde Proprietary NVidia driver was het pas goed omzeep. KDE boot in een zwart scherm. Niets meer, niets minder...
3) Geboot in console en de /etc/X11/xorg.conf file hernoemd, waarna KDE weer mooit opstarte in default settings.
4) Drivers gedownload van www.nvidia.com, en manueel geïnstalleerd.

Works like a charm !

Offline Borix

  • Lid
Re: [OPGELOST] Titelbalken plots verdwenen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/01, 17:54:08 »
Mooi zo  O0


Offline vanadium

  • Lid
Re: [OPGELOST] Titelbalken plots verdwenen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/01, 18:38:39 »
[OPGELOST] staat mooi boven deze thread, maar ik lees dat er wel een reinstal bij te pas kwam? Zo lossen we veel op, natuurlijk.

Offline 2ndchance

  • Lid
Re: [OPGELOST] Titelbalken plots verdwenen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/08, 12:49:47 »
ik heb het zelfde probleem in Kubuntu 8.10.

ik heb een nieuwe driver gedownload van nvidia. Ik heb daarna de restricted driver in ubuntu gedeactiveerd en vervolgens gereboot. Na de reboot zie ik dus ook eerst een wit scherm en vervolgens zwart. Dit moet denk ik makkelijk op te lossen zijn, want ik heb de gedownloade driver in mijn Desktop map staan.
Als ik me aanmeld als root zonder grafische omgeving, hoe installeer ik dan deze driver?

Op nvidia site staat :Type "sh NVIDIA-Linux-x86-177.82-pkg1.run" to install the driver. NVIDIA now provides a utility to assist you with configuration of your X server configuration file.

Van alles wat ik zover heb kunnen lezen moet ik dan eerst in mijn Desktop map komen, maar waneer ik cd Desktop type, kan deze directory niet worden gevonden....

hoe kom ik in deze map?