Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?  (gelezen 5582 keer)

Offline MKe

  • Lid
Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #25 Gepost op: 2021/03/09, 17:35:54 »
Yup, ik ben ook positief.

Offline Rik123

  • Lid
Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #26 Gepost op: 2021/03/09, 20:18:00 »
Ik heb de hele draad gelezen en ben wel nieuwsgierig geworden naar LibreWolf,  Ik voel wel mee met wat  iemand schreef over deze browser op deze site:
https://digdeeper.neocities.org/ghost/browsers.html#librewolf
Citaat
LibreWolf devs will have to maintain those features themselves, and I doubt they can keep up with such a small dev power. But for now, it is a fine alternative to vanilla Firefox if you really want to base on it. .

Is de schrijver alleen positief over  Pale Moon?  Zo te lezen wel




Offline Tuxjo

  • Lid
Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #27 Gepost op: 2021/03/10, 16:26:01 »
Is de schrijver alleen positief over  Pale Moon?  Zo te lezen wel
Lijkt er wel op. Hoewel ie LibreWolf niet affikt zoals ie met de rest wel doet ;). Heb het ook gelezen. Tja, ik hoop ie in z'n gewone leven iets vrolijker is anders wordt ie niet oud ben ik bang =D. Je krijgt er niet echt een 'browser-boost' van zal ik maar zeggen.
Als ik een samenvatting van z'n verhaal moet geven aangaande gui-browsers : geen een gebruiken.
Tja, het woord 'realiteitszin' komt niet in z'n woordenboek voor denk ik ;).

Offline MKe

  • Lid
Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #28 Gepost op: 2021/03/10, 17:00:39 »
Allemaal over naar gemini met de amfora browser  :P

Offline Rik123

  • Lid
Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #29 Gepost op: 2021/03/10, 17:21:43 »
Is de schrijver alleen positief over  Pale Moon?  Zo te lezen wel
Lijkt er wel op. Hoewel ie LibreWolf niet affikt zoals ie met de rest wel doet ;). Heb het ook gelezen. Tja, ik hoop ie in z'n gewone leven iets vrolijker is anders wordt ie niet oud ben ik bang =D. Je krijgt er niet echt een 'browser-boost' van zal ik maar zeggen.
Als ik een samenvatting van z'n verhaal moet geven aangaande gui-browsers : geen een gebruiken.
Tja, het woord 'realiteitszin' komt niet in z'n woordenboek voor denk ik ;).
Tussen de regels door ook best wel positief over Otter Browser.  :D

Ik ga  LibreWolf niet gebruiken , synchronisatie  is voor mij belangrijker dan snelheid en blijf bij Firefox.  Wel grappig, op mijn pc is Microsoft Edge volgens deze site de snelste browser op mijn pc..  :evil:
http://speed-battle.com/speedtest_e.php

Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #30 Gepost op: 2021/09/24, 16:10:16 »
Ik werk inmiddels al weer een tijdje met LibreWolf. Heb de flatpak geinstalleerd en doe flatpakupdates, maar zie nu dat de flatpakversie in de loop van de releases verdwenen is :o. Zie ik iets over het hoofd? Hoe krijg ik LibreWolf flatpak met de laatste versie (92.0-1) geinstalleerd? AppImage zie ik trouwens ook niet meer. Wel tar.bz2 (https://gitlab.com/librewolf-community/browser/linux/-/releases) maar ik weet niet hoe dat werkt :(.
Een boek doet het altijd...

Offline vanadium

  • Lid
Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #31 Gepost op: 2021/09/24, 16:30:36 »
LibreWolf is versie 92.0-1: https://flathub.org/apps/details/io.gitlab.librewolf-community. Misschien heb jij LibreWolf van een andere flatpak bron geïnstalleerd, die niet meer beschikbaar is?
"flatpak remotes" leert je welke bronnen actief zijn:

$ flatpak remotes
Name    Options
flathub system

Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #32 Gepost op: 2021/09/24, 16:41:08 »
Ik denk dat iedereen daar zijn - prive?- redenen voor heeft. Veel waarde hechten aan security en privacy kan een reden zijn. Heel langzaam maar zeker begint het bij sommige computergebruikers (van alle platforms overigens) door te druppelen dat het (illegaal) dataharken van techbedrijven ongekende vormen heeft aangenomen. Verder is een leeggetrokken bankrekening meestal ook een aardige wakeup call. Cybercrime rijst de pan uit!
Meerdere browsers met elk hun specifieke eigenschappen kunnen een belangrijke faciliterende rol spelen in veilig computergebruik.
Maar iedereen moet uiteraard helemaal zelf weten welke browser hij of zij gebruikt. Wanneer je bij wijze van spreken IE nog steeds een toppertje vindt...geen wet die het je verbiedt =D. Ga rustig je gang. Vrij land.

Helemaal mee eens.
Alleen ben ik van mening dat er niet meer tegenop te dweilen is.
Providers loggen al vanaf eind jaren negentig (wettelijk verplicht). Sleepnet. De bekende datagrabbers (zelfs hier draait gstatic). Forums met (sub)topics achter wachtwoord, maar in de Admin is wel vrijgegeven dat zoekmachines alles mogen indexeren (=op hun server zetten).
Alleen al door het web op te gaan lek je al van alles. Zelfs achter VPN.

Voor mij is criminaliteit de enige reden voor een veilige browser, onder een veilige OS.
En daar speelt het kunnen lezen en volledig functioneren van websites de grootste rol. Ook in firefox kun je simpel scripts blocken, net als in elke andere browser, maar uiteindelijk werkt de website dan vaak maar half of helemaal niet. Reactieformulieren werken bv vaak al niet, maar ook tref ik regelmatig bestel-processen waar externe scripts geladen worden en dus niet meer werken.

En firefox is van oudsher een hele goede en zelfs 1 van de eerste 2 (want voortzetting Netscape).
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #33 Gepost op: 2021/09/24, 17:10:49 »
LibreWolf is versie 92.0-1: https://flathub.org/apps/details/io.gitlab.librewolf-community. Misschien heb jij LibreWolf van een andere flatpak bron geïnstalleerd, die niet meer beschikbaar is?
"flatpak remotes" leert je welke bronnen actief zijn:

$ flatpak remotes
Name    Options
flathub system
Ik geloof dat ik LibreWolf via Flathub heb geinstalleerd destijds?? Enfin, ik zal een reinstall doen via Flathub. Bedankt!

Wanneer ik het commando 'flatpak remotes' ingeef verschijnt idd hetgeen jij hier schrijft. Hoe moet ik dit precies lezen? Name > flathub is actief? En Options >system? Is me niet geheel duidelijk.
Een boek doet het altijd...

Offline vanadium

  • Lid
Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #34 Gepost op: 2021/09/24, 17:29:34 »
Geeft inderdaad aan dat flathub ook bij jou de enige bron is. Als je Gnome Softwarecentrum niet hebt geïnstalleerd met de flatpak plugin, dan worden je flatpaks niet automatisch bijgewerkt. Hoe doe je de flatpak updates? Normaal zou een  "flatpak update" alle flatpaks moeten bijwerken.

Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #35 Gepost op: 2021/09/24, 18:00:32 »
Via een script start ik al langere tijd een aantal browsers waaronder LibreWolf. In dat script staat ook sudo flatpak update -yZo zouden toch alle flatpaks geupdated moeten worden, waaronder LibreWolf. Echter bij mij was die blijven hangen op versie 87.

Heb net flatpak LibreWolf uninstalled sudo flatpak uninstall io.gitlab.librewolf-community and reinstalled flatpak install flathub io.gitlab.librewolf-community en nu is de laatste versie (92) geinstalleerd.
Een boek doet het altijd...

Offline vanadium

  • Lid
Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #36 Gepost op: 2021/09/24, 18:56:48 »
Ja, dat zou je normaal wel updates moeten opgeleverd hebben. Daar is toch iets mis gegaan. Op de flathub site kan je altijd checken aan welke versie ze zitten mocht je in de toekomst nog iets verdacht zien.

Re: LibreWolf browser : "hardened version of Firefox"?
« Reactie #37 Gepost op: 2021/09/24, 19:50:01 »
Ik hou vanaf nu een oplettend oogje in het zeil ;).

Een boek doet het altijd...