Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Andere Terminal server Client onder 9.10 of niet?  (gelezen 2222 keer)

Andere Terminal server Client onder 9.10 of niet?
« Gepost op: 2010/02/01, 11:48:21 »
Ubunteros,

Heb eigenaardig probleem. Heb net op 't werk een windows 2008 terminal server geplaatst. Wij werken op clients al lang met ubuntu en loggenn in via Terminal server client. Nu met de nieuwe versie windows TC 2008 kunnen we geen sticks meer aangekoppeld krijgen, althans er zijn peroblemen mee ... vaak fourmelding permissie e.d.

Vreemd want als we met een ubuntu 9.10 werken, dan kunnen we wel perfect met stick werken op TS. Vandaar dat ik me afvroeg of er iets veranderd was in de Terminal server client waardoor dit onder 9.10 wel gaat en onder oudere versies niet. Ik zou natuurlijk overal de nieuwe versie kunnen installeren, maar het gaat om 50 PC's .... indien ik enkel een klein terminal-uitvoering kan doen, zou me dat veel tijd besparen.

Iemand dezelfde ervaring? Iemand een idee?

Re: Andere Terminal server Client onder 9.10 of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/03, 09:12:44 »
Ondertussen aan de weet gekomen dat Windows voor zijn terminal server 2008 een ander rdesktop protocol gebruikt, waardoor die niet geheel compatibel is met linux-clients .... wel vreemd he ;)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Andere Terminal server Client onder 9.10 of niet?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/03, 09:56:42 »
Probeer eens grdc (let op: onder lucid is grdc hernoemd naar remmina).

Re: Andere Terminal server Client onder 9.10 of niet?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/03, 17:34:23 »
TSClient is beter maar het gaat er juist om dat er liever niet overal een nieuw programma/versie geinstalleerd moet.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!