Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Partities en aanhechtpunten op server?  (gelezen 1225 keer)

Offline John K

  • Lid
Partities en aanhechtpunten op server?
« Gepost op: 2008/08/15, 16:31:57 »
Mijn server crasht iedere dag wel een keer (door eigen toedoen, newbee). Nu heb ik ergens gelezen dat ik verschillende partitie's met verschillende aanhechtpunten zoals /boot, /home, /temp, /usr, /var, /opt  kan aanmaken om niet iedere keer allles opnieuw op te moeten halen en event. installingen te bewaren.

Kan dit, en zo je, hoe groot moet ik de verschillende partities maken? Ik heb een schijf van 10 gig op een PIII.

Groeten en alvast bedankt, John K

Partities en aanhechtpunten op server?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/15, 16:38:46 »
Met 10 Gig zou ik me niet druk maken om allemaal verschillende partities aan te gaan maken.  Beter beschrijf je hier in detail wat de foutmeldingen zijn bij een crash... Dan zijn er hier heus wel mensen die je kunnen vertellen wat je anders moet instellen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline John K

  • Lid
Partities en aanhechtpunten op server?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/15, 16:59:42 »
Ik probeer paketten zoals CiviCRM, eGroupware, Joomla etc te installeren. Dit alles doe ik via Webmin (in root) . Ieder keer als ik iets wil installeren via webmin start de server niet meer juist op en komt niet bij 'inlog' terrecht, waardoor ik weer opnieuw moet installeren webmin ophalen en installeren etc.  Ik dacht dus een soort /home, /temp en /opt aan te maken waar de gedownloade paketten in blijven staan na herinstallatie.

Mijn vraag is hoe dit in zijn werk gaat en hoe groot ik de respectievelijke partities moet maken.

John K

Offline John K

  • Lid
Partities en aanhechtpunten op server?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/20, 15:46:54 »
Heeft iemand hier een antwoord op?

Groeten en alvast bedankt,

John k