Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: de gehele home directory naar de externe HD schrijven  (gelezen 6186 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: de gehele home directory naar de externe HD schrijven
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/27, 13:28:12 »
Niet met "gksu nautilus" werken, behalve in bijzondere omstandigheden en als je weet wat je doet.

Je kan gerust die .kde folder wissen. Dergelijke verborgen folders bevatten configuratiedata. Als een programma dergelijke folder niet vindt, dan wordt die automatisch terug aangemaakt. (Hiermee zet je eigenlijk de configuratie terug op de "fabrieksinstellingen".)

Een wilde gok van mij is dat die .kde folder (tijdelijke) videobestanden bevat van DVD's die je hebt geconverteerd. Vandaar het grote schijfgebruik.

perro30

  • Gast
Re: de gehele home directory naar de externe HD schrijven
« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/27, 14:25:07 »
Verdwijnt dan ook niet K3B en K9Copy en KoverArtist en Devede? In die map zit ook iets van K3B, vandaar, of heb ik het mis?

Offline mrGee

  • Lid
Re: de gehele home directory naar de externe HD schrijven
« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/27, 14:43:14 »
Hallo

Nee, de programma's zelf niet maar je eventueel gemaakte voorkeursinstellingen
voor die programma's wel.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: de gehele home directory naar de externe HD schrijven
« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/27, 19:41:52 »
Niet met "gksu nautilus" werken, behalve in bijzondere omstandigheden en als je weet wat je doet.

Je kan gerust die .kde folder wissen. Dergelijke verborgen folders bevatten configuratiedata. Als een programma dergelijke folder niet vindt, dan wordt die automatisch terug aangemaakt. (Hiermee zet je eigenlijk de configuratie terug op de "fabrieksinstellingen".)

Een wilde gok van mij is dat die .kde folder (tijdelijke) videobestanden bevat van DVD's die je hebt geconverteerd. Vandaar het grote schijfgebruik.
Dat wilde ik juist weten, wat zit er in de map. Als er videobestanden inzitten, zoals jij gokt, dan is de grote goed te verklaren, maar misschien is het per ongeluk niet helemaal goed gegaan met het overzetten van bestanden, een wilde gok van mij. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

perro30

  • Gast
Re: de gehele home directory naar de externe HD schrijven
« Reactie #29 Gepost op: 2011/07/28, 15:03:57 »
Beste mensen, hartstikke bedankt.
Het is gelukt zo, .kde is eruit en nu is de interne HD 57,2Gb. K3B, K9Copy, DeVeDe, KoverArtist en Audacity doen het steeds goed. Alleen maken deze proggies dan wel weer een .kde aan in de home directory, echter klein, en die kan ik gewoon weer deleten.

Vanadium, misschien niet zo echt nodig zoals jij zei, mijn externe HD start gewoon op via de actieve USB bij het opstarten v/d desktop.
Is het raadzaam om dan deze nog in /etc/fstab of /etc/rc.local toe te voegen of zeg je: niet echt nodig?

Hoor het graag.

Offline vanadium

  • Lid
Re: de gehele home directory naar de externe HD schrijven
« Reactie #30 Gepost op: 2011/07/28, 16:35:57 »
Aangezien er geen systeemdirectories op staan, maar alleen je eigen data: absoluut niet nodig om via /etc/fstab aan te koppelen.

perro30

  • Gast
Re: de gehele home directory naar de externe HD schrijven
« Reactie #31 Gepost op: 2011/07/28, 17:42:08 »
Oké, allemaal hartelijk bedankt, nu is alles goed opgelost.