Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een alternatieve visie op Windows  (gelezen 15524 keer)

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #75 Gepost op: 2013/01/29, 19:22:13 »
Mooi voorbeeld hiervan is dat ik ooit de pc van dochterlief met ubuntu had geinstalleerd. Och zei ze, daar wen ik wel aan, wat ze trouwens best goed deed.
Ze gaat samenwonen en schoonzoonlief vindt het maar niets en wil het niet. Vraag: wil je toch Windows er weer opzetten, want ik vind het toch maar niets.
Ik zei: jij vindt het wel wat, je lief vindt het niets en wil het niet leren. Dat zei ik trouwens waar hij bij zat, en hij keek me aan!
Afin, hij krijgt een 2 tal jaar later een echte apple tablet voor de kerst van zijn werk, en ja..............dat is gauw geleerd!!

Ik kan dat dus gewoon niet begrijpen. Maar ja, wie ben ik.

(en nee, zeg maar niets, .........ik weet wel wie ik ben ;) ;))
Waarschijnlijk een succesvol resultaat van de Apple-marketingmachine, die graag verkondigt hoe gemakkelijk Apple-apparaten in gebruik zijn. Dat zijn ze ook - ten koste van functionaliteit en vijheid van aanpassing. Wanneer je lang genoeg te horen krijgt dat een product goed is, ga je het haast geloven.

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #76 Gepost op: 2013/01/29, 20:16:04 »
*kuch* iSpeelgoed ja. OSX is heel vrij aanpasbaar en zelfs een van de meest geavanceerde OS'en ter wereld.

Maar ik vind persoonlijk dat iSpeelgoed helemaal niet zo fijn werken. Niet zo zeer omdat ik het zo aanpasbaar wil hebben maar die iconen op dat bureaublad en het missen van fatsoenlijke multitasking... bah.

Maarja, we gaan wel erg offtopic.

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #77 Gepost op: 2013/01/30, 08:24:26 »
De enige reden dat ik windows nog gebruikten en nu niet meer dat is door silverlight 5..
Ik keek rtl gemist maar daar heb ik tegen woordig geen windows meer voor nodig want dit doe ik gewoon via:

http://rtl.ksya.net/

Werkt zelfs nog beter..
 ;)

Yup, een goed alternatief deze site voor Linux gebruikers. Heb me wel de ******* gezocht om  RTL gemist te kunnen bekijken. Gelukkig op de Xbox ook nog een RTL App.  :evil:
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #78 Gepost op: 2013/01/30, 10:20:47 »
Geen behoefte aan om ook maar iets van RTL nog een keer te zien,of uberhaupt te zien... :rolleyes:
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #79 Gepost op: 2013/01/30, 10:45:52 »
Geen behoefte aan om ook maar iets van RTL nog een keer te zien,of uberhaupt te zien... :rolleyes:
Jij niet, anderen wel. Als je iemand om wilt zetten naar Ubuntu en die kijkt toevallig RTL Gemist, dan heeft die er niet zo veel aan dat jij  (ik ook niet trouwens  ;)) er niet naar kijkt. GTST is bijvoorbeeld heel populair bij puberende meisjes.... (weet ik uit eigen ervaring).

En uh, dat http://rtl.ksya.net/ werkt prima. Elke keer ben ik verrast dat RTL het  gewoon laat bestaan.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #80 Gepost op: 2013/01/30, 10:57:00 »
Er is contact geweest met RTL over het bestaan van de website, waarbij er overeengekomen is dat de website mag bestaan.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #81 Gepost op: 2013/01/30, 10:59:34 »
Er is contact geweest met RTL over het bestaan van de website, waarbij er overeengekomen is dat de website mag bestaan.
OK, dan is het minder hackish als ik dacht. Mooi dat het dan ook een stabiele(re) basis heeft.

Offline jabuca

  • Lid
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #82 Gepost op: 2013/01/30, 11:00:46 »
Pasgeleden heb ik Windows 7 op een laptop van een kennis moeten herinstalleren.
Pas op, niet afsluiten, Windows is bezig met het binnenhalen van updates, (duurt een hele tijd) Windows wordt afgesloten en gelijk weer herstart. Het gaat met Ubuntu 12.04 toch wel een stuk sneller!! ;) :)
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #83 Gepost op: 2013/01/30, 11:02:23 »
@markba: Puberende meisjes? Ik ken genoeg mensen van in de 20 die het nog kijken.
Maar die website is een mooie oplossing ja :)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #84 Gepost op: 2013/01/30, 11:18:48 »
Pasgeleden heb ik Windows 7 op een laptop van een kennis moeten herinstalleren.
Pas op, niet afsluiten, Windows is bezig met het binnenhalen van updates, (duurt een hele tijd) Windows wordt afgesloten en gelijk weer herstart. Het gaat met Ubuntu 12.04 toch wel een stuk sneller!! ;) :)
Hmm, pas op wat je zegt want voor je het weet heb je de Windows-politie achter je aan die hier op dit forum aan het rondstruinen is...  :)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #85 Gepost op: 2013/01/30, 20:45:20 »
Net wat offtopic posts weggegooid, aangezien die vooral dit topic vervuilden. Zullen we weer ontopic vanaf nu?

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #86 Gepost op: 2013/01/31, 11:11:31 »
Het grote voordeel van een dergelijk topic is dat ik me moet herinneren dat ik hier nog 2 slapende laptops heb met W7 en WVista.
Meteen eens opgestart en een update-feestje begonnen.
Voor de 2 laptops samen: iets meer dan een halve dag mee bezig geweest (updates windows en dan nog eens de extra progjes).

Je kan een alternatieve visie hebben, maar ik doe net een update⁻cyclus van iemand die met Ubuntu moeilijk uit de voeten kan, en voor 188 updates had ik 15 minuten werk (en een reboot).
Ik denk toch dat dat artikel een aantal dingen over het hoofd ziet meen ik.

Oh ja, beide Windowsbakken staan nu te defragmenteren. ......
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Een alternatieve visie op Windows
« Reactie #87 Gepost op: 2013/01/31, 20:53:04 »
Denk toch dat 188 updates bij Ubuntu een stuk sneller zou zijn gegaan,om maar niet te spreken over dat defragmenteren.Dat klinkt voor mij al zoooo ouderwets..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline daniel

  • Lid
Re: Een alternatieve visie op W indows
« Reactie #88 Gepost op: 2013/02/01, 13:35:21 »
@markba: Puberende meisjes? Ik ken genoeg mensen van in de 20 die het nog kijken.
Maar die website is een mooie oplossing ja :)


Zelf ben ik 37 jaar en ik volg GTST al vanaf aflevering 1   
daarom ben ik blij met http://rtl.ksya.net
:)