Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet  (gelezen 14372 keer)

Offline ricochet

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #25 Gepost op: 2010/08/19, 11:16:30 »
bedankt! mag dicht

Mocht je nog een poging willen doen neem dan de minimal ISO "The hardway...".
Download die van onderstaande link, deze is maar 13MB groot en zal met behulp van het netwerk geïnstalleerd moeten worden.

http://archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/lucid/main/installer-i386/current/images/netboot/mini.iso

Als die mislukt met branden en niet start op een van beide laptops, dan is er denk ik wat mis met de spindel of de CD-brander.


was gewoon ff f**ck*d u:P

wat is dit? wat bedoelt u met via netwerk installeren?
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #26 Gepost op: 2010/08/19, 11:27:20 »
Volgens mij is een netinstall niet de gemakkelijkste (alhoewel ik er maar weinig ervaring mee heb)

Je kunt ook gaan voor de Xubuntu Alternative CD
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/10.04/release/xubuntu-10.04-alternate-i386.iso

Dit is een text-based installer. Niet zo gemakkelijk als een Desktop install, maar het resultaat is het zelfde. Deze versie werkt vaker als de Desktop CD niet wil starten.


Als je een USB-stick hebt, waar ook nog ruimte (min 700MB) over is, kun je ook overwegen om een LiveUSB te maken i.p.v. Dan hoef je niet elke keer een CD weg te gooien. Dan moet je BIOS wel het opstarten van USB ondersteunen (dat doet niet elke oude laptop)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline ricochet

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #27 Gepost op: 2010/08/19, 12:02:43 »
Erg jammer dat het allemaal niet wil lukken. Ik begrijp de frustratie!

Mocht je toch Ubuntu leren kennen, dan kun je overwegen om een Ubuntu Steunpunt bij je in de buurt te zoeken.
http://kaart.ubuntu-nl.org/

De Steunpunten zijn gewoon Ubuntu gebruikers, die (vaak nieuwelingen) verder willen helpen als deze problemen hebben. Dit kan door bij de (nieuwe) Ubuntu gebruiker een keer langs te gaan, of de gebruiker thuis uit te nodigen. Hoe dit gedaan wordt is per Steunpunt anders.

ik zal wel moeten. wil graag dat oud ding gebruiken

even op een rijtje

ik moet een iso downloaden, deze blijkt een zip te zijn

moet ik deze gaan checksummen?

zo ja, en het klopt

ik ga branden

moet ik dan weer checksum checken

zo ja en het klopt

dan is die cd toch gewoon goed?

ik ga nu via een ander computer proberen om die cd gebrand te krijgen, hopelijk vlieg ikzelf niet in brand

edit1: ok, alle gedownloade files kloppen niet :-(

ik gebruik wlan

moet ik dan een kabel gebruiken?

moet ik wat uitzetten?

terug naar de winkel omdat hij niet goed download?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/19, 12:10:07 door ricochet »
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #28 Gepost op: 2010/08/19, 12:18:44 »
De Stappen:
1. Download de iso
ja het is een soort van zip, met daarin de bestanden die op cd gezet moeten worden + nog wat extra informatie. Dus je kunt deze niet uitpakken als zip en dan de bestanden los branden

2. Check de MD5SUM van de iso en kijk of deze overeenkomt met die op de website
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/10.04/release/MD5SUMS

3. Brand de ISO (als image) op een CD met het programma infrarecorder (of een ander programma)
http://wiki.ubuntu-nl.org/UbuntuBranden

3*. Je kunt ook een install USB maken (als je BIOS dat ondersteunt)
http://www.youtube.com/watch?v=KTZt-pwFLro&feature=PlayList&p=14D8262FDBCC6CEB&index=0

4. Dan start de de computer op van CD/USB en kies je "Integriteit van CD Checken" (of iets dergelijks)

5. Installeren maar

Voor snelle support (al is dit forum ook snel) kun je ook eens op http://chat.ubuntu-nl.org/ kijken. Daar kun je chatten/vragen stellen aan Ubuntu gebruikers

EDIT: welke checksum komt eruit? Meestal gaat het downloaden wel goed. Misschien zit je de verkeerde CHECKSUM te vergelijken
« Laatst bewerkt op: 2010/08/19, 12:20:18 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline ricochet

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #29 Gepost op: 2010/08/19, 12:42:48 »
De Stappen:
1. Download de iso
ja het is een soort van zip, met daarin de bestanden die op cd gezet moeten worden + nog wat extra informatie. Dus je kunt deze niet uitpakken als zip en dan de bestanden los branden

2. Check de MD5SUM van de iso en kijk of deze overeenkomt met die op de website
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/10.04/release/MD5SUMS

3. Brand de ISO (als image) op een CD met het programma infrarecorder (of een ander programma)
http://wiki.ubuntu-nl.org/UbuntuBranden

3*. Je kunt ook een install USB maken (als je BIOS dat ondersteunt)
http://www.youtube.com/watch?v=KTZt-pwFLro&feature=PlayList&p=14D8262FDBCC6CEB&index=0

4. Dan start de de computer op van CD/USB en kies je "Integriteit van CD Checken" (of iets dergelijks)

5. Installeren maar

Voor snelle support (al is dit forum ook snel) kun je ook eens op http://chat.ubuntu-nl.org/ kijken. Daar kun je chatten/vragen stellen aan Ubuntu gebruikers

EDIT: welke checksum komt eruit? Meestal gaat het downloaden wel goed. Misschien zit je de verkeerde CHECKSUM te vergelijken

dit zijn idd de stappen die ik onderneem

checksum checken doe ik met winmd5sum

ik zoek naar het downloade bestand (staat gewoon bij downloads/firefox)

even wachten (hij reageert niet meteen)

ik zie drie balkjes trouwens

filename
md5sum
compare

rechts heb je de knoppen
-about
-calculate
-compare
-exit

na een paar seconden verschijnt dus die filename en een rits getallen bij md5sum

en nu komt het, doe blijkbaar alles verkeerd..., ik klik dan op compare en dan geeft ie aan dat de checksum niet klopt

doe ik dit goed of fout?

of moet gewoon die checksum vergelijk met een post van hier?
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #30 Gepost op: 2010/08/19, 12:57:01 »
Die checksum moet je gewoon vergelijken met die hier op het forum gepost zijn
Voor Xubuntu: http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/10.04/release/MD5SUMS
en Ubuntu: http://releases.ubuntu.com/lucid/MD5SUMS
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline walterav

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #31 Gepost op: 2010/08/19, 13:01:51 »

filename
md5sum
compare

rechts heb je de knoppen
-about
-calculate
-compare
-exit

na een paar seconden verschijnt dus die filename en een rits getallen bij md5sum

en nu komt het, doe blijkbaar alles verkeerd..., ik klik dan op compare en dan geeft ie aan dat de checksum niet klopt

doe ik dit goed of fout?

of moet gewoon die checksum vergelijk met een post van hier?

Zodra je het gedownloade ISO bestand aangeeft dan geeft die na een tijdje direct de "digestcode" in het vak md5sum. Hiervoor hoefde ik niet op een knop te drukken. Komt deze dan overeen met wat er op de website staat dan is de download goed. Een aantal posts terug had je volgens mij al een goede md5sum van de ubuntu10.04.1 iso gegeven. Dus het probleem ligt ergens in het branden. Vandaar dat ik aanrade een kleine mini.ISO te downloaden en te branden.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/19, 13:04:30 door walterav »

Offline ricochet

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #32 Gepost op: 2010/08/19, 13:10:28 »
ja had al door wat ik fout deed

check van downloads kloppen!

maar alz ze eenmaal gebrand zijn en check die schijf, dan klopt het weer niet :(

spindel is van nashuatec (bij mycom gekocht)

computer is een asus k72j

ben nu weer aan het branden, maar dan met een asus k51a

nieuwste fout:

[q]session 1, track 1 is smaller on the disc than it is in the image file you're comparing it to.

disc's track sectors 348713 (TOC sectors 348715)
image file's track sectors: 348715 (TOC sectors 348715)

would you continue anyway?[/q]

deze foutmelding heb ik nog niet eerder gehad bij het brande met imageburner
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Offline walterav

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #33 Gepost op: 2010/08/19, 13:17:48 »
spindel is van nashuatec (bij mycom gekocht)

ben nu weer aan het branden, maar dan met een asus k51a
nieuwste fout:
[q]session 1, track 1 is smaller on the disc than it is in the image file you're comparing it to.
disc's track sectors 348713 (TOC sectors 348715)
image file's track sectors: 348715 (TOC sectors 348715)
would you continue anyway?[/q]

deze foutmelding heb ik nog niet eerder gehad bij het brande met imageburner

Heb zelf ook de nashuatec spindel en heb er nog geen brand problemen mee gehad. Probeer de integrity check tijdens de BOOT van de Ubuntu CD geeft die ook weer een leesfout?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/19, 13:28:28 door walterav »

Offline ricochet

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #34 Gepost op: 2010/08/19, 13:19:20 »
dat ga ik zo doen

en dan een rits rw-cdr kopen!
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Offline walterav

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #35 Gepost op: 2010/08/19, 13:27:58 »
dat ga ik zo doen

en dan een rits rw-cdr kopen!

Dat is een goeie, maar sommige oude laptop CD-lezers willen soms geen CD-RW lezen.

Vergeet niet de aanhouder wint.
Mocht je slagen en voor de moeilijke mini.ISO gaan, dan kun je in 40 seconden op de Desktop zijn, 10 seconden later zit je in de snelle "chromium-browser", tevens draadloos internet via PCMCIA adapter. Dit bij een celeron500 128MB laptop.

In jou geval zal het waarschijnlijk "iets" sneller gaan met de specs van de oude laptop die je eerder gaf.


Offline ricochet

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #36 Gepost op: 2010/08/19, 13:41:39 »
ik krijg een keiharde NOOOo te horen LOL

vergeten snelheid laag te zetten (x8 is toch laagste voor die Nashua?)

goeie tip van die rw, zal daarom nog maar eens nog één cd verknallen

andere versie dan xubuntu: dat is geen optie, ik moet firefox hebben voor het spel wat ik daarop wilt spelen (allerlei plugins, only fox)

xubuntu is toch de lichtste linux met firefox?
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Offline walterav

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #37 Gepost op: 2010/08/19, 13:52:34 »
ik krijg een keiharde NOOOo te horen LOL

vergeten snelheid laag te zetten (x8 is toch laagste voor die Nashua?)

goeie tip van die rw, zal daarom nog maar eens nog één cd verknallen

andere versie dan xubuntu: dat is geen optie, ik moet firefox hebben voor het spel wat ik daarop wilt spelen (allerlei plugins, only fox)

xubuntu is toch de lichtste linux met firefox?

Met hetzelfde gemak installeer je "Firefox" i.p.v. "chromium-browser" in mini.ISO of zelfs Lubuntu. Het belangrijkst is nu dat het lukt een werkende CD te branden en deze ook nog BOOT op de oude laptop. Met de mini.ISO kun je trouwens alle Ubuntu afgeleiden installeren dat terwijl je maar 1 CD brand, voorwaarde is wel dat er een werkende ethernet port met internet tijdens de installatie aanwezig is.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #38 Gepost op: 2010/08/19, 13:53:22 »
Die mini.iso (netinstall) is als minimale basis om verbinding te maken met internet. Van daaruit kun je dan kiezen welke versie van Ubuntu je op je Laptop wilt installeren. Deze bestanden worden dan direct van het internet gedownload en geïnstalleerd.

Dus uiteindelijk houdt je gewoon een Xubuntu installatie (met firefox) over :D

To install, boot your computer from the the Minimal CD and type "cli" (command line install) at the prompt. You can then follow the instructions from the text-based installer. After the base system installed, log in, and type "sudo tasksel" to select the system to install.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline walterav

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #39 Gepost op: 2010/08/19, 13:55:46 »
Die mini.iso (netinstall) is als minimale basis om verbinding te maken met internet. Van daaruit kun je dan kiezen welke versie van Ubuntu je op je Laptop wilt installeren. Deze bestanden worden dan direct van het internet gedownload en geïnstalleerd.

Dus uiteindelijk houdt je gewoon een Xubuntu installatie (met firefox) over :D


Dat klopt, je kan kiezen wat je wil maar dan moet eerst het branden lukken en dan het BOOTEN op de oude laptop.
De mini.ISO installer is een debian-based installer die niet voor beginners is bedoeld het klinkt wellicht ingewikkeld, maar ik vind hem niet moeilijker dan een Windows XP installer...

Offline ricochet

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #40 Gepost op: 2010/08/20, 01:30:25 »
Die mini.iso (netinstall) is als minimale basis om verbinding te maken met internet. Van daaruit kun je dan kiezen welke versie van Ubuntu je op je Laptop wilt installeren. Deze bestanden worden dan direct van het internet gedownload en geïnstalleerd.

Dus uiteindelijk houdt je gewoon een Xubuntu installatie (met firefox) over :D

To install, boot your computer from the the Minimal CD and type "cli" (command line install) at the prompt. You can then follow the instructions from the text-based installer. After the base system installed, log in, and type "sudo tasksel" to select the system to install.

ik kan wel janken nu... :'(

dit lijkt wel te lukken   :rolleyes:


maar heb wel mijn compact flash en wireless pcmia niet ingeplugged.... hiervoor mijn bios geflashed (bleek zelfde te zijn...)

kan ik die dingen tijdens de installatie gewoon erin doen?


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

xubuntu doet het :D

maar nu, hoe krijg ik mijn wireless pcmia aan de praat? snap niet^^

zou grag draadloos willen kunnen internetten. kaart is van digiconnect, mimo 11g wireless lan, een pc card. onder windows werd ralink gebruikt als programma. ook zat er aegis bij. net zo duidelijk als dat xubuntu nu voor me is

bvd!

hail linux!
« Laatst bewerkt op: 2010/08/20, 04:16:56 door ricochet »
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #41 Gepost op: 2010/08/20, 09:13:37 »
Kun je een terminal openen en het volgende commando typen:
lspci

De uitvoer van dat commando kun je hier op het forum plaatsen tussen [code][/code] tags.

Omdat je geen verbinding hebt met internet is het misschien gemakkelijk om de uitvoer op te slaan in een bestandje. Dit kun je meteen tegelijk doen met het volgende commando

lspci > lspci.txt

Het bestand lspci.txt (te vinden in je persoonlijke map) kun je dan op een USB-stick zetten en dan hier kopiëren.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline ricochet

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #42 Gepost op: 2010/08/20, 10:17:31 »
nee, wat is dat een terminal?

dit voelt als mijn eerste keer msdos 5.0 LOL

en ik heb wel internet nu, draadje zit er nog aan

maar zodra eraf, geen verbinding. de pccard doet het dus niet

is xubuntu wel plug and play?
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #43 Gepost op: 2010/08/20, 10:20:35 »
Citaat
nee, wat is dat een terminal?

Die vind je in Toepassingen => Hulpmiddelen => Terminalvenster  ;)

Daar kan je achter de prompt die commandos van hierboven intypen.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #44 Gepost op: 2010/08/20, 10:27:20 »
Een terminal lijkt van de buitenkant erg op een DOS prompt ja, maar het in vanbinnen vele malen krachtiger :D

Xubuntu is zeker wel plug en play, maar sommige apparaten hebben geen open drivers (de fabrikant levert deze niet) en dan zal er wat 'gehacked' moeten worden. Voor de meeste kaartjes is dat erg eenvoudig, maar we moeten waarvoor wel weten welk kaartje je hebt.

Omdat je al over Ralink praat, is de kans groot dat er geen drivers geleverd zijn door de fabrikant.

Ik weet niet zeker of het voor Xubuntu ook zo is, maar voor Ubuntu kun je de drivers installeren door naar Systeem -> Beheer -> Stuurprogramma's te gaan
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline ricochet

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #45 Gepost op: 2010/08/20, 11:15:53 »
Kun je een terminal openen en het volgende commando typen:
lspci

De uitvoer van dat commando kun je hier op het forum plaatsen tussen [code][/code] tags.

Omdat je geen verbinding hebt met internet is het misschien gemakkelijk om de uitvoer op te slaan in een bestandje. Dit kun je meteen tegelijk doen met het volgende commando

lspci > lspci.txt



Het bestand lspci.txt (te vinden in je persoonlijke map) kun je dan op een USB-stick zetten en dan hier kopiëren.

ok, terminal gevonden
toen lspci ingevoerd, enter

een heel rij text

toen lspci > lspci.text, enter

maar waar is het het gebleven?

wat bedoelt u met code nog wat?
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #46 Gepost op: 2010/08/20, 11:19:33 »
Citaat
toen lspci > lspci.text, enter

maar waar is het het gebleven?

Je vind nu een tekstbestandje met de naam "lspci.txt" in je Home map, ga dus naar je persoonlijke map, kopieer dat tekstbestandje en plaats het daarna hier in je antwoord.  ;)

Citaat
wat bedoelt u met code nog wat?

ps. Als je dat hier doet via "Antwoord", klik dan in dat invoervenster eerst vanboven op het teken # en zet die tekst daartussen, dus tussen de quote-tekens.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/20, 11:24:27 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline ricochet

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #47 Gepost op: 2010/08/20, 11:31:57 »
file:///home/richard/lspci.text

Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P

Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #48 Gepost op: 2010/08/20, 11:33:51 »
Je moet wel het geopende bestandje hier zetten zodat we kunnen zien wat er in staat hé.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline ricochet

  • Lid
Re: installeren xubuntu 10.04 lucid lukt niet
« Reactie #49 Gepost op: 2010/08/20, 11:34:15 »
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX Host bridge (rev 03)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation 440BX/ZX/DX - 82443BX/ZX/DX AGP bridge (rev 03)
00:05.0 Bridge: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 ISA (rev 02)
00:05.1 IDE interface: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 IDE (rev 01)
00:05.2 USB Controller: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 USB (rev 01)
00:05.3 Bridge: Intel Corporation 82371AB/EB/MB PIIX4 ACPI (rev 03)
00:07.0 Communication controller: Agere Systems 56k WinModem (rev 01)
00:09.0 IRDA controller: Toshiba America Info Systems FIR Port Type-DO
00:0b.0 CardBus bridge: Toshiba America Info Systems ToPIC100 PCI to Cardbus Bridge with ZV Support (rev 20)
00:0b.1 CardBus bridge: Toshiba America Info Systems ToPIC100 PCI to Cardbus Bridge with ZV Support (rev 20)
00:0c.0 Multimedia audio controller: ESS Technology ES1978 Maestro 2E (rev 10)
00:0f.0 Ethernet controller: 3Com Corporation 3c905C-TX/TX-M [Tornado] (rev 6c)
01:00.0 VGA compatible controller: S3 Inc. 86C270-294 Savage/IX-MV (rev 11)
02:00.0 Network controller: RaLink RT2600 802.11 MIMO
Ubuntu 10.04, GNOME desktop draait op mijn

Toshiba Portege 7220
PIII-650 Mhz
320 MB SDRAM
8 MB Video RAM
12 GB HD

als een tierelier ;P