Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Weinig updates  (gelezen 557 keer)

Offline geime

  • Lid
Weinig updates
« Gepost op: 2015/01/17, 17:10:36 »
Hallo mensen,

de laatste pakweg 4 weken staat mijn computer en Xubuntu 12.04 niet te steigeren voor software updates...

Update mlocate quit laat zich nog prima uitzichzelf "horen" in de hardware en nogwel meer processen daarvan.....maar er verschijnt zoals voorheen gewoon geen updates te instaleren.....

Is er iets loos, zijn er geen veiligheidsupdates meer de laatste tijd voor xubuntu 12.04?

ik dacht ik check hier effe,

dank,

Jaime

Re: Weinig updates
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/17, 19:27:31 »
Je kan hier: http://www.ubuntuupdates.org/package_logs?type=dists&vals=precise
eens kijken of bij jou alles up to date is.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Frederik

  • Gast
Re: Weinig updates
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/17, 20:35:43 »

...de laatste pakweg 4 weken staat mijn computer en Xubuntu 12.04 niet te steigeren voor software updates...


Dat doet die van mij ook niet en ik hoop het ook niet mee te maken. Wel zo rustig :)

Re: Weinig updates
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/17, 20:58:42 »
Weinig updates is weinig problemen ;) Het viel mij ook op, maar de laatste dagen heb ik toch wel de nodige updates gehad op 14.04 (Kubuntu). Hoeveel updates je krijgt hangt natuurlijk ook sterk af van welke pakketten je hebt geïnstalleerd. Dat is bij iedereen anders, dus daarom kan het aantal updates ook sterk verschillen.

Offline geime

  • Lid
Re: Weinig updates
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/20, 13:22:57 »
dank voor jullie reacties, vandaag zijn inmiddels de eerste 31 updates beschikbaar....hoofdzakelijk gaat het bij mij om de veiligheids updates

Re: Weinig updates
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/20, 13:31:21 »
Op zich lekker toch? 8-)
Ik kan me de tijd nog herinneren van eindeloos elke keer updaten toen ik nog niet linux had.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline PKing

  • Lid
Re: Weinig updates
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/20, 14:04:28 »
Nou bij Windows valt dat eindeloos ook wel weer mee, dat is alleen wanneer je een fresh install doet met een wat oudere DVD van het OS.
Bij een goed draaiend Windows 7 bijvoorbeeld heb ik niet het idee dat er nu meer updates langs komen als bij mijn Xubuntu.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Weinig updates
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/20, 14:40:46 »
Ja,misschien,maar in Windows duurt het wel veel langer om te installeren..Je kan ondertussen wel werken,maar het beperkt wel behoorlijk de snelheid van de processor..En vaak moet je nog opnieuw opstarten ook..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Weinig updates
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/20, 14:42:13 »
Ja,misschien,maar in Windows duurt het wel veel langer om te installeren..Je kan ondertussen wel werken,maar het beperkt wel behoorlijk de snelheid van de processor..En vaak moet je nog opnieuw opstarten ook..

Valt wel mee. Ben nu een stuk of 20 updates in Windows 8.1 op mijn hybrid aan het verwerken en alles blijft supersnel. Moet wel 1 keer opnieuw opstarten straks maar dat komt omdat er een firmware-update bij zit. En dat is net als een Linux-kernel-update: ook daar moet je herstarten om in de nieuwe kernel te komen.

Re: Weinig updates
« Reactie #9 Gepost op: 2015/01/20, 20:30:07 »
En dan de virusdefinities nog.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Weinig updates
« Reactie #10 Gepost op: 2015/01/20, 23:16:49 »
Ja,misschien,maar in Windows duurt het wel veel langer om te installeren..Je kan ondertussen wel werken,maar het beperkt wel behoorlijk de snelheid van de processor..En vaak moet je nog opnieuw opstarten ook..

Valt wel mee. Ben nu een stuk of 20 updates in Windows 8.1 op mijn hybrid aan het verwerken en alles blijft supersnel. Moet wel 1 keer opnieuw opstarten straks maar dat komt omdat er een firmware-update bij zit. En dat is net als een Linux-kernel-update: ook daar moet je herstarten om in de nieuwe kernel te komen.
Dat klopt,zelfs een wachtwoord nodig.Maar in Windows een kernel updaten zie ik nog niet zo...En dan nog zo snel.. =D Bovendien kan je dan gewoon nog door gaan op de oude kernel zonder al die waarschuwingen van windows.Als dat tenminste nog steeds zo is in de 7 en 8..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Weinig updates
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/20, 23:32:29 »
Ja, het updates gaat inderdaad wel erg traag in Windows, dat is waar.