Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

MP3 fade out

(1/3) > >>

Haris:
Ik heb een aantal MP3's die abrupt eindigen. Nu wil ik ze zo veranderen dat ze netjes outfaden, bv 3 seconden voor het einde. Lukt wel met Audacity, maar dat is te omslachtig.
Liefst met de terminal.

Polleke:
Of dat met de terminal kan weet ik niet, maar ik download veel muziek bestanden van YouTube en Torrent sites en dat zijn vaak albums die uit één bestand bestaan en daar heb ik een pesthekel aan. Ik moet ze dus in stukjes knippen en dat doe  ik met een online tool wat zeer prettig en handig werkt en het heeft mogelijkeheden voor diverse  geluidsaanpassingen, ook voor fade-in en fade out voor MP3's al gebruik ik dat zelf niet. Kijk er eens naar:

--- Code: ---https://mp3cut.net/
--- Einde van code ---

Paul Matthijsse:
Hallo, sox kan dat, zit in Synaptic (en installeer meteen ook libsox-fmt-mp3 als je ook met mp3's werkt).

Syntax:


--- Code: ---$ sox input.mp3 fadeout.mp3 fade 0 <trackduur in hh:mm:ss> 5
--- Einde van code ---

Ofwel: neem input.mp3, converteer naar fadeout.mp3, voeg effect fade toe, de 0 achter fade wil zeggen geen fade-in aan het begin, de 5 achter trackduur wil zeggen een fade-out van 5 seconden aan het eind van de track. Meer info in de man pages.

Ik heb sox net even geïnstalleerd en weet niet of je een bestaand geluidsbestand ook kunt overschrijven met de fade-out erin.

Als je series wilt converteren, moet je een script maken waarin je eerst soxi (kort voor sox --info) aanroept, dan de tracklengte eruit filtert ("Duration") en dan sox zelf aanroepen. Leuk bash-klusje, maar goed te doen.  :)

Haris:
Dank, met  mp3cut moet ik ook iedere mp3 apart invoeren, net zo als met Audacity. Met Sox moet ik iedere keer de tijdsduur van de mp3 opgeven. Ik wil graag een hele batch mp3's bv 3 seconden voor het einde out faden.

asilnevs:
Volgens mij kun je dit met https://www.shutterencoder.com/en/

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie